Αστρολογική εφημερία Σάββατο 15/8
Οι Δίδυμοι στην κοινωνική εξέλιξη
Ο Καρλ Γιουγκ, αναφερόμενος στα χαρακτηριστικά του σύγχρονου πολιτισμοί, ορίζει την περίοδο της Αναγέννησης σαν μια αφετηρία του διχασμού του ανθρώπου ανάμεσα στη γνώση και την πίστη. Αστρολογικά, το κεφάλαιο, που άνοιξε λίγο πριν το 1400 με τη σύνοδο Ποσειδώνα-Πλούτωνα στους Διδύμους, προσδιόρισε τους βασικούς άξονες της εξέλιξης μέχρι την εποχή μας: Σταδιακή απελευθέρωση του πνεύματος από τα στεγανά δόγματα, κίνηση και επικοινωνία προς όλες τις κατευθύνσεις. Το τυπικό «αξίωμα» των Διδύμων, σκέπτομαι άρα υπάρχω, διατυπώθηκε από τον Ντεκάρτ, καθώς ο Πλούτωνας περνούσε από το ζώδιο, ενώ ο Ποσειδώνας ήταν απέναντι στον Τοξότη.
Η νέα εποχήΗ επόμενη σύνοδος των δύο πλανητών, τη δεκαετία του 1890, όρισε σε όλους τους τομείς ένα νέο κύκλο επιτευγμάτων, ανάλογο του προηγούμενου. Η τυπογραφία εξελίχθηκε στους υπολογιστές, η Νευτώνεια φυσική στη Σχετικότητα και την Κβαντομηχανική, η πυρίτιδα στην πυρηνική δύναμη, η εξερεύνηση της Γης στα διαπλανητικά ταξίδια. Στη μουσική και τη ζωγραφική, η πρώτη επανάσταση του 15ου αιώνα, «αναβαθμίστηκε» με την γενικευμένη «εισβολή» της μοντέρνας Τέχνης, τον κινηματογράφο και τη ροκ σκηνή. Που νομίζετε ότι οφείλεται, τελικά, η ολοένα αυξανόμενη επιρροή των media και η εντατική χρήση του διαδικτύου; Κι ακόμη είμαστε μόνο στην αρχή! Ακολουθούν άλλες 4 σύνοδοι, κάτι που σημαίνει 1500 χρόνια, περίπου, ανάλογης ...φαγούρας. Η Εποχή των Ιχθύων θα παραχωρήσει τη θέση της σε αυτή του Υδροχόου αλλά οι Δίδυμοι θα είναι πάντα στις επάλξεις...
Το πέταγμα του νουΣυγκριτικά έχει αξία να σταθούμε σε μια ακόμη «φάση Διδύμων», που επέδρασε καταλυτικά στην εξέλιξη του πολιτισμού. Η σύνοδος Ουρανού και Ποσειδώνα στο ζώδιο, λίγο πριν το 400 π Χ όρισε το τέλος της Κλασσικής περιόδου, ανοίγοντας το δρόμο για την ευρύτατη διάδοση του Ελληνικού πνεύματος στα πέρατα της οικουμένης. Τα επιτεύγματα στις φυσικές επιστήμες και την τεχνολογία, συνδυάστηκαν με τη διεύρυνση των αγορών, την πνευματική πολυπραγμοσύνη και τις ...άπειρες εκφραστικές λύσεις στη φιλοσοφία και την καλλιτεχνική δημιουργία. Η θεατρική τέχνη «ελάφρυνε», οι ποιητές αντικαταστάθηκαν από τους υποκριτές και τους μίμους. Ο προβληματισμός για τις θεμελιώδεις κοσμολογικές και μεταφυσικές αρχές-κληρονομιά των συνόδων στον Ταύρο-παραχώρησε τη θέση του στη διερεύνηση της θέσης και της ελευθερίας του ατόμου. Όμως οι ανακαλύψεις και τα επιτεύγματα αυτής της περιόδου (που έκλεισε το 60 π Χ), ο Αρχιμήδης, ο Αρίσταρχος, ο Εύδοξος, ο Ερατοσθένης και τόσοι άλλοι, σταδιακά αγνοήθηκαν και ξεχάστηκαν μπαίνοντας σε μια χρονική ...καραντίνα, που κράτησε πάνω από 1000 χρόνια. Ο λόγος, που όλη αυτή η «ακολουθία των Διδύμων» δεν κατέληξε σε αποτελέσματα, ανάλογα με αυτά της εποχής μας, πρέπει να αναζητηθεί στο υπόβαθρο των συνόδων Ποσειδώνα-Πλούτωνα στον Ταύρο, που «έσπασε» μόλις το 1400, επιτρέποντας μια πιο ελεύθερη ανάπτυξη σε πείσμα όλων των δογμάτων. Σε αντίθεση με το σήμερα, η διάκριση της Ελληνικής σκέψης σε δύο κλάδους τον ηθικό και το φυσικό, δικαίωσε τελικά τον πρώτο και παρά το γεγονός ότι σε εκείνη την περίοδο η λογική κέρδιζε πολύ συχνά τις μάχες με την ηθική, η τελευταία ήταν αυτή, που κυριάρχησε στους επόμενους αιώνες.
Οι πλανητικές επιρροές της ημέραςΗ αντίθεση του αστρικού Ερμή με τον τροπικό Ποσειδώνα συνάδει με το κλίμα της ημέρας που παραπέμπει σε ...τάματα και θαύματα. Από αυτήν την άποψη ο καθένας μας μπορεί να προσδοκά το ...ανέφικτο ελπίζοντας στη βοήθεια της Μεγαλόχαρης, που τουλάχιστον σήμερα είναι ...πρόθυμη να εισακούσει κάθε ευχή η προσευχή.Από την άλλη πλευρά όμως η ενεργοποίηση του Ποσειδώνα αναμένεται να κινητοποιήσει κλέφτες, ψεύτες και μικρούς η μεγάλους απατεώνες, που βέβαια πασχίζουν για τα δικά τους ...συμφέροντα.Έχετε το νου σας λοιπόν και μην αφήνετε τα υπάρχοντα σας στο ...έλεος του Θεού.Κάποια προβλήματα αναμένεται να προκύψουν και στη λειτουργία συσκευών και μηχανημάτων, χωρίς μάλιστα να υπάρχει κάποιο ...ορατό αίτιο. Σε μια τέτοια περίπτωση, για να διώξετε το «φάντασμα της μηχανής» απλά κλείστε το διακόπτη και ξανανοίξτε τον...
ΓενέθλιαΟ Τζιανφράνκο Φερέ, γνωστός και ως «αρχιτέκτονας της μόδας» γεννήθηκε στις 15/8/44 (ώρα 8:15) στο Λεγκάνο της Ιταλίας.Λέων με ωροσκόπο στην Παρθένο και Σελήνη στον Καρκίνο κατόρθωσε να συνδυάσει το στυλ και την πολυτέλεια με την απλότητα και το πρακτικό πνεύμα.Στο ωροσκόπιο του ξεχωρίζουν οι τέσσερεις πλανήτες στην Παρθένο (δύο σύνοδοι Αφροδίτη-Δία και Ερμή-Άρη) και βέβαια η σύνοδος Ήλιου-Δήμητρας στο Λέοντα.Ο Ποσειδώνας-πανταχού παρών στα ωροσκόπια των σχεδιαστών μόδας-δεσπόζει στον 1ο οίκο στο Ζυγό, προσθέτοντας την αναγκαία φινέτσα. Μάλιστα, η σύνοδος του αστρικού Ποσειδώνα με τον ωροσκόπο και την Αφροδίτη του Φερέ πρόσφερε πολλά στο δημιουργικό του οίστρο.Ο Κρόνος σε σύνοδο με τη Σελήνη στο 10ο οίκο δεν της ...επέτρεψε να πνίξει τους καημούς της στο ποτό αλλά την κατεύθυνε στο να συλλέγει ασημένια κουτιά και διάφορα άλλα αντικείμενα, πολλά από τα οποία απολάμβανε ο Ιταλός σχεδιαστής στην ηρεμία του σπιτιού του, στις όχθες της λίμνης Ματζόρε. Και βέβαια έχει ιδιαίτερη σημασία η σύνοδος του τροπικού Ουρανού (στο 10ο οίκο) με τον αστρικό Κρόνο, όσο και το τετράγωνο του τροπικού Ερμή με την αστρική Σελήνη, που ουσιαστικά «ευθύνονται» για τη σχεδιαστική του δεινότητα. Ο Φερέ μπόρεσε τελικά να δώσει σάρκα και οστά στις καινοτόμες εμπνεύσεις του Ουρανού του, ενσωματώνοντας στη μόδα όσα διδάχτηκε από τις σπουδές του στην αρχιτεκτονική.
Γιάννης Ριζόπουλος
Οι Δίδυμοι στην κοινωνική εξέλιξη
Ο Καρλ Γιουγκ, αναφερόμενος στα χαρακτηριστικά του σύγχρονου πολιτισμοί, ορίζει την περίοδο της Αναγέννησης σαν μια αφετηρία του διχασμού του ανθρώπου ανάμεσα στη γνώση και την πίστη.
Αστρολογικά, το κεφάλαιο, που άνοιξε λίγο πριν το 1400 με τη σύνοδο Ποσειδώνα-Πλούτωνα στους Διδύμους, προσδιόρισε τους βασικούς άξονες της εξέλιξης μέχρι την εποχή μας: Σταδιακή απελευθέρωση του πνεύματος από τα στεγανά δόγματα, κίνηση και επικοινωνία προς όλες τις κατευθύνσεις.
Το τυπικό «αξίωμα» των Διδύμων, σκέπτομαι άρα υπάρχω, διατυπώθηκε από τον Ντεκάρτ, καθώς ο Πλούτωνας περνούσε από το ζώδιο, ενώ ο Ποσειδώνας ήταν απέναντι στον Τοξότη.
Η νέα εποχή
Η επόμενη σύνοδος των δύο πλανητών, τη δεκαετία του 1890, όρισε σε όλους τους τομείς ένα νέο κύκλο επιτευγμάτων, ανάλογο του προηγούμενου.
Η τυπογραφία εξελίχθηκε στους υπολογιστές, η Νευτώνεια φυσική στη Σχετικότητα και την Κβαντομηχανική, η πυρίτιδα στην πυρηνική δύναμη, η εξερεύνηση της Γης στα διαπλανητικά ταξίδια.
Στη μουσική και τη ζωγραφική, η πρώτη επανάσταση του 15ου αιώνα, «αναβαθμίστηκε» με την γενικευμένη «εισβολή» της μοντέρνας Τέχνης, τον κινηματογράφο και τη ροκ σκηνή.
Που νομίζετε ότι οφείλεται, τελικά, η ολοένα αυξανόμενη επιρροή των media και η εντατική χρήση του διαδικτύου; Κι ακόμη είμαστε μόνο στην αρχή! Ακολουθούν άλλες 4 σύνοδοι, κάτι που σημαίνει 1500 χρόνια, περίπου, ανάλογης ...φαγούρας.
Η Εποχή των Ιχθύων θα παραχωρήσει τη θέση της σε αυτή του Υδροχόου αλλά οι Δίδυμοι θα είναι πάντα στις επάλξεις...
Το πέταγμα του νου
Συγκριτικά έχει αξία να σταθούμε σε μια ακόμη «φάση Διδύμων», που επέδρασε καταλυτικά στην εξέλιξη του πολιτισμού.
Η σύνοδος Ουρανού και Ποσειδώνα στο ζώδιο, λίγο πριν το 400 π Χ όρισε το τέλος της Κλασσικής περιόδου, ανοίγοντας το δρόμο για την ευρύτατη διάδοση του Ελληνικού πνεύματος στα πέρατα της οικουμένης. Τα επιτεύγματα στις φυσικές επιστήμες και την τεχνολογία, συνδυάστηκαν με τη διεύρυνση των αγορών, την πνευματική πολυπραγμοσύνη και τις ...άπειρες εκφραστικές λύσεις στη φιλοσοφία και την καλλιτεχνική δημιουργία.
Η θεατρική τέχνη «ελάφρυνε», οι ποιητές αντικαταστάθηκαν από τους υποκριτές και τους μίμους.
Ο προβληματισμός για τις θεμελιώδεις κοσμολογικές και μεταφυσικές αρχές-κληρονομιά των συνόδων στον Ταύρο-παραχώρησε τη θέση του στη διερεύνηση της θέσης και της ελευθερίας του ατόμου.
Όμως οι ανακαλύψεις και τα επιτεύγματα αυτής της περιόδου (που έκλεισε το 60 π Χ), ο Αρχιμήδης, ο Αρίσταρχος, ο Εύδοξος, ο Ερατοσθένης και τόσοι άλλοι, σταδιακά αγνοήθηκαν και ξεχάστηκαν μπαίνοντας σε μια χρονική ...καραντίνα, που κράτησε πάνω από 1000 χρόνια.
Ο λόγος, που όλη αυτή η «ακολουθία των Διδύμων» δεν κατέληξε σε αποτελέσματα, ανάλογα με αυτά της εποχής μας, πρέπει να αναζητηθεί στο υπόβαθρο των συνόδων Ποσειδώνα-Πλούτωνα στον Ταύρο, που «έσπασε» μόλις το 1400, επιτρέποντας μια πιο ελεύθερη ανάπτυξη σε πείσμα όλων των δογμάτων.
Σε αντίθεση με το σήμερα, η διάκριση της Ελληνικής σκέψης σε δύο κλάδους τον ηθικό και το φυσικό, δικαίωσε τελικά τον πρώτο και παρά το γεγονός ότι σε εκείνη την περίοδο η λογική κέρδιζε πολύ συχνά τις μάχες με την ηθική, η τελευταία ήταν αυτή, που κυριάρχησε στους επόμενους αιώνες.
Οι πλανητικές επιρροές της ημέρας
Η αντίθεση του αστρικού Ερμή με τον τροπικό Ποσειδώνα συνάδει με το κλίμα της ημέρας που παραπέμπει σε ...τάματα και θαύματα. Από αυτήν την άποψη ο καθένας μας μπορεί να προσδοκά το ...ανέφικτο ελπίζοντας στη βοήθεια της Μεγαλόχαρης, που τουλάχιστον σήμερα είναι ...πρόθυμη να εισακούσει κάθε ευχή η προσευχή.
Από την άλλη πλευρά όμως η ενεργοποίηση του Ποσειδώνα αναμένεται να κινητοποιήσει κλέφτες, ψεύτες και μικρούς η μεγάλους απατεώνες, που βέβαια πασχίζουν για τα δικά τους ...συμφέροντα.
Έχετε το νου σας λοιπόν και μην αφήνετε τα υπάρχοντα σας στο ...έλεος του Θεού.
Κάποια προβλήματα αναμένεται να προκύψουν και στη λειτουργία συσκευών και μηχανημάτων, χωρίς μάλιστα να υπάρχει κάποιο ...ορατό αίτιο. Σε μια τέτοια περίπτωση, για να διώξετε το «φάντασμα της μηχανής» απλά κλείστε το διακόπτη και ξανανοίξτε τον...
Γενέθλια
Ο Τζιανφράνκο Φερέ, γνωστός και ως «αρχιτέκτονας της μόδας» γεννήθηκε στις 15/8/44 (ώρα 8:15) στο Λεγκάνο της Ιταλίας.
Λέων με ωροσκόπο στην Παρθένο και Σελήνη στον Καρκίνο κατόρθωσε να συνδυάσει το στυλ και την πολυτέλεια με την απλότητα και το πρακτικό πνεύμα.
Στο ωροσκόπιο του ξεχωρίζουν οι τέσσερεις πλανήτες στην Παρθένο (δύο σύνοδοι Αφροδίτη-Δία και Ερμή-Άρη) και βέβαια η σύνοδος Ήλιου-Δήμητρας στο Λέοντα.
Ο Ποσειδώνας-πανταχού παρών στα ωροσκόπια των σχεδιαστών μόδας-δεσπόζει στον 1ο οίκο στο Ζυγό, προσθέτοντας την αναγκαία φινέτσα. Μάλιστα, η σύνοδος του αστρικού Ποσειδώνα με τον ωροσκόπο και την Αφροδίτη του Φερέ πρόσφερε πολλά στο δημιουργικό του οίστρο.
Ο Κρόνος σε σύνοδο με τη Σελήνη στο 10ο οίκο δεν της ...επέτρεψε να πνίξει τους καημούς της στο ποτό αλλά την κατεύθυνε στο να συλλέγει ασημένια κουτιά και διάφορα άλλα αντικείμενα, πολλά από τα οποία απολάμβανε ο Ιταλός σχεδιαστής στην ηρεμία του σπιτιού του, στις όχθες της λίμνης Ματζόρε.
Και βέβαια έχει ιδιαίτερη σημασία η σύνοδος του τροπικού Ουρανού (στο 10ο οίκο) με τον αστρικό Κρόνο, όσο και το τετράγωνο του τροπικού Ερμή με την αστρική Σελήνη, που ουσιαστικά «ευθύνονται» για τη σχεδιαστική του δεινότητα.
Ο Φερέ μπόρεσε τελικά να δώσει σάρκα και οστά στις καινοτόμες εμπνεύσεις του Ουρανού του, ενσωματώνοντας στη μόδα όσα διδάχτηκε από τις σπουδές του στην αρχιτεκτονική.
Γιάννης Ριζόπουλος