Αστρολογική εφημερία Πέμπτη 20/8
Ο Σκορπιός στην κοινωνική εξέλιξη.Τα πρώτα ιστορικά στοιχεία για την επίδραση του ζωδίου στον ανθρώπινο πολιτισμό, έρχονται από την Εποχή του Ταύρου (4.000-1500 π Χ), με κεντρικό στοιχείο τη πίστη στη μετεμψύχωση και την οργάνωση κοινωνιών, όπου ο εκάστοτε ηγεμόνας είχε την απόλυτη εξουσία για τη ζωή και το θάνατο των υπηκόων του. Η συμπληρωματικότητα των δύο πολικών ζωδίων λειτούργησε ξανά μετά τον 580 πΧ-όταν συνέβη η μοναδική τριπλή σύνοδος Ουρανού, Ποσειδώνα και Πλούτωνα στον Ταύρο-με διαφορετικούς, βέβαια, όρους.
Η αρχή μιας νέας εποχής«…Ο 6ος προ Χριστού αιώνας, ο θαυμαστός εκείνος αιώνας του Βούδα, του Κομφούκιου, του Λάο Τσε, των φιλοσόφων της Ιωνίας και του Πυθαγόρα ήταν μια αποφασιστική καμπή για το ανθρώπινο είδος. Ήταν σαν να είχε σηκωθεί ένα μαρτιάτικο αγέρι και να σάρωνε τον πλανήτη μας από την Κίνα μέχρι τη Σάμο, παρακινώντας, τον άνθρωπο να ξυπνήσει…»Άρθουρ Καίσλερ, Οι Υπνοβάτες
Στον καμβά της Εποχής του Κριού, το Ελληνικό πνεύμα αφομοίωσε και εκδήλωσε το πνεύμα του Σκορπιού, πρώτα με την Πυθαγόρεια σκέψη, που γεφύρωσε την επιστήμη με το μυστικισμό και ύστερα με όλες τις φιλοσοφικές τάσεις, που αναπτύχθηκαν πριν και κατά τη διάρκεια της κλασικής περιόδου αναζητώντας απαντήσεις για τη δημιουργία του κόσμου.Όμως ο Σκορπιός έκανε αισθητή την παρουσία του σε όλους τους τομείς. Η αρχαία τραγωδία, που το βασικό της ζητούμενο είναι η κάθαρση του θεατή, σύμφωνα με τις πηγές και την παράδοση καθιερώθηκε από το Θέσπη το 535 π Χ, όταν ο Ουρανός στο Σκορπιό τετραγωνίστηκε με τον Ποσειδώνα στο Λέοντα. Στην οικονομία εφαρμόστηκε για πρώτη φορά ένα αποτελεσματικό δημοσιονομικό σύστημα (στην Περσική αυτοκρατορία), ενώ η συσσώρευση του κεφαλαίου οδήγησε στη σταδιακή ανάπτυξη των τραπεζικών εργασιών. Στην κοινωνική οργάνωση, το κλειστό Σπαρτιατικό μοντέλο δεν ήταν παρά ένας συνδυασμός των τάσεων του Κριού και του Σκορπιού, όπου κανένα ημίμετρο δεν χωρούσε: Η ταν, η επί τας!
Ο ΜεσαίωναςΜετά την κατάρρευση του αρχαίου κόσμου, η επόμενη φορά, που λειτούργησαν άμεσα όλες οι συνισταμένες του Σκορπιού, ήταν την περίοδο των συνόδων του Ουρανού με τον Ποσειδώνα στο ίδιο το ζώδιο. Από το 1305 μέχρι το 1640 περίπου, η ανθρωπότητα βίωσε συνολικά η κατά τόπους τόσο την καταστροφική, όσο και την αναγεννητική δύναμη του ζωδίου. Το σκοτάδι και η μοιρολατρία φάνηκαν αρχικά να κερδίζουν το παιχνίδι. Οι μάγισσες καίγονταν δίπλα στους αμφισβητίες διανοητές. Ο «μαύρος θάνατος» σκορπούσε παντού τον τρόμο. Η Βυζαντινή αυτοκρατορία αντικαταστάθηκε από την Οθωμανική, δημιουργώντας ένα προσωρινό πολιτισμικό αδιέξοδο. Όμως, τελικά, για τη Δυτική Ευρώπη η πτώση της Πόλης λειτούργησε ως «ο θάνατος σου, η ζωή μου». Η δραστική μείωση του πληθυσμού από τις επιδημίες, ο αποκλεισμός των εμπορικών δρόμων προς την Ανατολή και το «μπόλιασμα» με την Ελληνική σκέψη δημιούργησαν μια νέα πραγματικότητα, που διαμόρφωσε τους όρους της εξόδου από το Μεσαίωνα για μια πραγματική Αναγέννηση σε όλους τους τομείς. Οι κλασσικές αξίες της αρχαιότητας αλλά και οι ...τράπεζες έκαναν και πάλι την εμφάνιση τους.
Στη δεύτερη φάση των συνόδων-μετά το 1475-υπήρξαν ανάμεικτα στοιχεία Σκορπιού και Τοξότη. Ήταν η περίοδος των μεγάλων εξερευνήσεων και η απαρχή της επιστημονικής ανάπτυξης για τους Δυτικούς. Οι Ευρωπαίοι μεθυσμένοι αναλώθηκαν στη λεηλασία του πλούτου των χωρών του Νέου Κόσμου και την εκκαθάριση των ιθαγενών, που βίωσαν, με τη σειρά τους, το δικό τους δράμα. Ολόκληροι πολιτισμοί χάθηκαν σε μια απίστευτη διαρκή γενοκτονία, στο όνομα, πάντα, των ...Χριστιανών Βασιλέων η αν προτιμάτε, του Σκορπιού...
Οι πλανητικές επιρροές της ημέραςΗ Νέα Σελήνη του Αυγούστου μας απεμπλέκει σταδιακά από τις επιρροές των καλοκαιρινών εκλείψεων, ορίζοντας ένα νέο αστρολογικό πλαίσιο και νέες κατευθύνσεις, που θα μας κρατήσουν ...συντροφιά μέχρι τις 18/9.Μόνον η επίδραση της Σεληνιακής έκλειψης του Αυγούστου βρίσκεται ακόμη ...εν εξελίξει (θα ολοκληρωθεί στις 3/9) αλλά αυτό μάλλον δεν προσθέτει κάτι το εντυπωσιακά καινούργιο στα όσα διαδραματίζονται στους ουρανούς.Τα τέσσερα σταθερά ζώδια εξακολουθούν να βρίσκονται σε γόνιμη φάση και ουσιαστικά μπορούν να εκμεταλλευθούν τις ευκολίες και τις ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν.Μόνον όσοι επηρεάζονται από τον αστρικό Κρόνο (βρίσκεται στο Λέοντα, σε ακριβή σύνοδο με τη Νέα Σελήνη) ενδέχεται να διαπιστώσουν ότι οι εκάστοτε υποσχόμενοι ...θησαυροί δεν είναι απλά άνθρακες αλλά κρύβουν πίσω τους και τον κίνδυνο μιας απογοήτευσης η μιας εκκωφαντικής αποτυχίας. Αυτή η «προειδοποίηση» αφορά κυρίως όσους Ταύρους, Λέοντες, Σκορπιούς και Υδροχόους έχουν γεννηθεί στις τελευταίες ημέρες (μοίρες) των ζωδίων τους.Για τα υπόλοιπα ζώδια δεν υπάρχει κάτι νέο.Τα μεταβλητά εξακολουθούν να δέχονται τα ...πυρά του Άρη, που δημιουργεί τις συνθήκες για ένα ...ωραιότατο σκοτσέζικο ντους στις σχέσεις και τις δουλειές τους. Τα παρορμητικά απολαμβάνουν προς το παρόν τα πλεονεκτήματα των διελεύσεων της Αφροδίτης από τον Καρκίνο και της Δήμητρας από το Ζυγό, που συντελούν σε μάλλον ευχάριστες η ενδιαφέρουσες εξελίξεις στην προσωπική τους ζωή, σύντομα όμως με την είσοδο του Άρη στον Καρκίνο (στις 25/8) θα βρεθούν σε ...θέση μάχης
ΓενέθλιαΟ Ρόμπερτ Πλαντ, συνθέτης και τραγουδιστής των θρυλικών Λεντ Ζέπελιν, γεννήθηκε στις 20/8/48 (ώρα 15:05), στο Δυτικό Μπρόμγουιτς της Αγγλίας.Λέων με ωροσκόπο στον Τοξότη και Σελήνη στους Ιχθύες αξιοποίησε δημιουργικά τις ιδιαίτερες φωνητικές δυνατότητες μιας καλλιτεχνικής Σελήνης στον 3ο οίκο (σε αντίθεση με τον Ερμή).Αλλά και ο ...καθ’ ύλην αρμόδιος των τεχνών, ο Ποσειδώνας, δεσπόζει στο 10ο οίκο του ωροσκοπίου του, σε τετράγωνο με την Αφροδίτη.
Ο ΆρηςΟ Άρης στο Ζυγό, στην ακμή του 11ου οίκου έπαιξε επίσης σημαντικό ρόλο, τόσο στη ροκ κατεύθυνση του, όσο και στην προσωπική του ζωή, δυστυχώς με όχι και τόσο ευχάριστο τρόπο. Κατ αρχάς η σύνοδος του αστρικού Άρη με το μεσουράνημα «έβγαλε» το αναγκαίο δυναμικό που χαρακτηρίζει όλους τους μουσικούς της ροκ αλλά σίγουρα βοήθησε και το τετράγωνο του με τη Δήμητρα στον Καρκίνο. Ακόμη το τετράγωνο του αστρικού Άρη με τον Ουρανό συνέβαλε στη συμμετοχή του Πλαντ στην ...ηλεκτρισμένη ροκ σκηνή, όπως ακριβώς συνέβη και με τον Ίαν Γκίλαν.Όμως τα πολλά τετράγωνα του Άρη (συν ένα ακόμη με τον αστρικό Πλούτωνα) τον έκαναν να βιώσει δύο σημαντικούς θανάτους, του πεντάχρονου γιου του Κάρακ το 1977 και του ντράμερ των Ζέπελιν, Τζων Μπόναμ.Η θέση του Άρη στην ακμή του 11ου οίκου επηρέασε τόσο τα θέματα του συγκεκριμένου οίκου (φιλίες, συλλογικές προσπάθειες) όσο και αυτά του απέναντι οίκου, του 5ου (παιδιά).Αλλά και ο ίδιος παραλίγο να σκοτωθεί σε ένα πολύ σοβαρό τροχαίο δυστύχημα στη Ρόδο, το 1975 (σε αυτό συνέβαλε και η αστρική αντίθεση Σελήνης-Ερμή πάνω στον τροπικό Πλούτωνα).
Τελικά δια ...πυρός και σιδήρου είναι ακόμη ζωντανός στη σκηνή τέρποντας τα αυτιά και την ψυχή μας με τις μελωδίες του. Η επιτυχία του οφείλεται κυρίως στο γωνιακό Δία στον Τοξότη (στον 1ο οίκο), που σαν αστρικός τετραγωνίζει τον Ήλιο του, ενώ ο τροπικός Δίας σχηματίζει τετράγωνο με τον αστρικό Ποσειδώνα.Η έντονη όψη (σύνοδος) του Ήλιου με τον Κρόνου, παρότι αρχικά ξενίζει ως χαρακτηριστικό μιας ροκ κουλτούρας, τελικά είναι βασικό χαρακτηριστικό των μισών περίπου ροκ σταρς, που στην πλειοψηφία τους συνέθεσαν στην πράξη τις τάσεις και τις επιρροές τεσσάρων κυρίως πλανητών, του Άρη, του Ουρανού, του Κρόνου και βέβαια του Ποσειδώνα.
Γιάννης Ριζόπουλος
Ο Σκορπιός στην κοινωνική εξέλιξη.
Τα πρώτα ιστορικά στοιχεία για την επίδραση του ζωδίου στον ανθρώπινο πολιτισμό, έρχονται από την Εποχή του Ταύρου (4.000-1500 π Χ), με κεντρικό στοιχείο τη πίστη στη μετεμψύχωση και την οργάνωση κοινωνιών, όπου ο εκάστοτε ηγεμόνας είχε την απόλυτη εξουσία για τη ζωή και το θάνατο των υπηκόων του.
Η συμπληρωματικότητα των δύο πολικών ζωδίων λειτούργησε ξανά μετά τον 580 πΧ-όταν συνέβη η μοναδική τριπλή σύνοδος Ουρανού, Ποσειδώνα και Πλούτωνα στον Ταύρο-με διαφορετικούς, βέβαια, όρους.
Η αρχή μιας νέας εποχής
«…Ο 6ος προ Χριστού αιώνας, ο θαυμαστός εκείνος αιώνας του Βούδα, του Κομφούκιου, του Λάο Τσε, των φιλοσόφων της Ιωνίας και του Πυθαγόρα ήταν μια αποφασιστική καμπή για το ανθρώπινο είδος. Ήταν σαν να είχε σηκωθεί ένα μαρτιάτικο αγέρι και να σάρωνε τον πλανήτη μας από την Κίνα μέχρι τη Σάμο, παρακινώντας, τον άνθρωπο να ξυπνήσει…»
Άρθουρ Καίσλερ, Οι Υπνοβάτες
Στον καμβά της Εποχής του Κριού, το Ελληνικό πνεύμα αφομοίωσε και εκδήλωσε το πνεύμα του Σκορπιού, πρώτα με την Πυθαγόρεια σκέψη, που γεφύρωσε την επιστήμη με το μυστικισμό και ύστερα με όλες τις φιλοσοφικές τάσεις, που αναπτύχθηκαν πριν και κατά τη διάρκεια της κλασικής περιόδου αναζητώντας απαντήσεις για τη δημιουργία του κόσμου.
Όμως ο Σκορπιός έκανε αισθητή την παρουσία του σε όλους τους τομείς.
Η αρχαία τραγωδία, που το βασικό της ζητούμενο είναι η κάθαρση του θεατή, σύμφωνα με τις πηγές και την παράδοση καθιερώθηκε από το Θέσπη το 535 π Χ, όταν ο Ουρανός στο Σκορπιό τετραγωνίστηκε με τον Ποσειδώνα στο Λέοντα.
Στην οικονομία εφαρμόστηκε για πρώτη φορά ένα αποτελεσματικό δημοσιονομικό σύστημα (στην Περσική αυτοκρατορία), ενώ η συσσώρευση του κεφαλαίου οδήγησε στη σταδιακή ανάπτυξη των τραπεζικών εργασιών.
Στην κοινωνική οργάνωση, το κλειστό Σπαρτιατικό μοντέλο δεν ήταν παρά ένας συνδυασμός των τάσεων του Κριού και του Σκορπιού, όπου κανένα ημίμετρο δεν χωρούσε: Η ταν, η επί τας!
Ο Μεσαίωνας
Μετά την κατάρρευση του αρχαίου κόσμου, η επόμενη φορά, που λειτούργησαν άμεσα όλες οι συνισταμένες του Σκορπιού, ήταν την περίοδο των συνόδων του Ουρανού με τον Ποσειδώνα στο ίδιο το ζώδιο.
Από το 1305 μέχρι το 1640 περίπου, η ανθρωπότητα βίωσε συνολικά η κατά τόπους τόσο την καταστροφική, όσο και την αναγεννητική δύναμη του ζωδίου.
Το σκοτάδι και η μοιρολατρία φάνηκαν αρχικά να κερδίζουν το παιχνίδι. Οι μάγισσες καίγονταν δίπλα στους αμφισβητίες διανοητές. Ο «μαύρος θάνατος» σκορπούσε παντού τον τρόμο. Η Βυζαντινή αυτοκρατορία αντικαταστάθηκε από την Οθωμανική, δημιουργώντας ένα προσωρινό πολιτισμικό αδιέξοδο.
Όμως, τελικά, για τη Δυτική Ευρώπη η πτώση της Πόλης λειτούργησε ως «ο θάνατος σου, η ζωή μου». Η δραστική μείωση του πληθυσμού από τις επιδημίες, ο αποκλεισμός των εμπορικών δρόμων προς την Ανατολή και το «μπόλιασμα» με την Ελληνική σκέψη δημιούργησαν μια νέα πραγματικότητα, που διαμόρφωσε τους όρους της εξόδου από το Μεσαίωνα για μια πραγματική Αναγέννηση σε όλους τους τομείς. Οι κλασσικές αξίες της αρχαιότητας αλλά και οι ...τράπεζες έκαναν και πάλι την εμφάνιση τους.
Στη δεύτερη φάση των συνόδων-μετά το 1475-υπήρξαν ανάμεικτα στοιχεία Σκορπιού και Τοξότη. Ήταν η περίοδος των μεγάλων εξερευνήσεων και η απαρχή της επιστημονικής ανάπτυξης για τους Δυτικούς. Οι Ευρωπαίοι μεθυσμένοι αναλώθηκαν στη λεηλασία του πλούτου των χωρών του Νέου Κόσμου και την εκκαθάριση των ιθαγενών, που βίωσαν, με τη σειρά τους, το δικό τους δράμα. Ολόκληροι πολιτισμοί χάθηκαν σε μια απίστευτη διαρκή γενοκτονία, στο όνομα, πάντα, των ...Χριστιανών Βασιλέων η αν προτιμάτε, του Σκορπιού...
Οι πλανητικές επιρροές της ημέρας
Η Νέα Σελήνη του Αυγούστου μας απεμπλέκει σταδιακά από τις επιρροές των καλοκαιρινών εκλείψεων, ορίζοντας ένα νέο αστρολογικό πλαίσιο και νέες κατευθύνσεις, που θα μας κρατήσουν ...συντροφιά μέχρι τις 18/9.
Μόνον η επίδραση της Σεληνιακής έκλειψης του Αυγούστου βρίσκεται ακόμη ...εν εξελίξει (θα ολοκληρωθεί στις 3/9) αλλά αυτό μάλλον δεν προσθέτει κάτι το εντυπωσιακά καινούργιο στα όσα διαδραματίζονται στους ουρανούς.
Τα τέσσερα σταθερά ζώδια εξακολουθούν να βρίσκονται σε γόνιμη φάση και ουσιαστικά μπορούν να εκμεταλλευθούν τις ευκολίες και τις ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν.
Μόνον όσοι επηρεάζονται από τον αστρικό Κρόνο (βρίσκεται στο Λέοντα, σε ακριβή σύνοδο με τη Νέα Σελήνη) ενδέχεται να διαπιστώσουν ότι οι εκάστοτε υποσχόμενοι ...θησαυροί δεν είναι απλά άνθρακες αλλά κρύβουν πίσω τους και τον κίνδυνο μιας απογοήτευσης η μιας εκκωφαντικής αποτυχίας. Αυτή η «προειδοποίηση» αφορά κυρίως όσους Ταύρους, Λέοντες, Σκορπιούς και Υδροχόους έχουν γεννηθεί στις τελευταίες ημέρες (μοίρες) των ζωδίων τους.
Για τα υπόλοιπα ζώδια δεν υπάρχει κάτι νέο.
Τα μεταβλητά εξακολουθούν να δέχονται τα ...πυρά του Άρη, που δημιουργεί τις συνθήκες για ένα ...ωραιότατο σκοτσέζικο ντους στις σχέσεις και τις δουλειές τους.
Τα παρορμητικά απολαμβάνουν προς το παρόν τα πλεονεκτήματα των διελεύσεων της Αφροδίτης από τον Καρκίνο και της Δήμητρας από το Ζυγό, που συντελούν σε μάλλον ευχάριστες η ενδιαφέρουσες εξελίξεις στην προσωπική τους ζωή, σύντομα όμως με την είσοδο του Άρη στον Καρκίνο (στις 25/8) θα βρεθούν σε ...θέση μάχης
Γενέθλια
Ο Ρόμπερτ Πλαντ, συνθέτης και τραγουδιστής των θρυλικών Λεντ Ζέπελιν, γεννήθηκε στις 20/8/48 (ώρα 15:05), στο Δυτικό Μπρόμγουιτς της Αγγλίας.
Λέων με ωροσκόπο στον Τοξότη και Σελήνη στους Ιχθύες αξιοποίησε δημιουργικά τις ιδιαίτερες φωνητικές δυνατότητες μιας καλλιτεχνικής Σελήνης στον 3ο οίκο (σε αντίθεση με τον Ερμή).
Αλλά και ο ...καθ’ ύλην αρμόδιος των τεχνών, ο Ποσειδώνας, δεσπόζει στο 10ο οίκο του ωροσκοπίου του, σε τετράγωνο με την Αφροδίτη.
Ο Άρης
Ο Άρης στο Ζυγό, στην ακμή του 11ου οίκου έπαιξε επίσης σημαντικό ρόλο, τόσο στη ροκ κατεύθυνση του, όσο και στην προσωπική του ζωή, δυστυχώς με όχι και τόσο ευχάριστο τρόπο.
Κατ αρχάς η σύνοδος του αστρικού Άρη με το μεσουράνημα «έβγαλε» το αναγκαίο δυναμικό που χαρακτηρίζει όλους τους μουσικούς της ροκ αλλά σίγουρα βοήθησε και το τετράγωνο του με τη Δήμητρα στον Καρκίνο. Ακόμη το τετράγωνο του αστρικού Άρη με τον Ουρανό συνέβαλε στη συμμετοχή του Πλαντ στην ...ηλεκτρισμένη ροκ σκηνή, όπως ακριβώς συνέβη και με τον Ίαν Γκίλαν.
Όμως τα πολλά τετράγωνα του Άρη (συν ένα ακόμη με τον αστρικό Πλούτωνα) τον έκαναν να βιώσει δύο σημαντικούς θανάτους, του πεντάχρονου γιου του Κάρακ το 1977 και του ντράμερ των Ζέπελιν, Τζων Μπόναμ.
Η θέση του Άρη στην ακμή του 11ου οίκου επηρέασε τόσο τα θέματα του συγκεκριμένου οίκου (φιλίες, συλλογικές προσπάθειες) όσο και αυτά του απέναντι οίκου, του 5ου (παιδιά).
Αλλά και ο ίδιος παραλίγο να σκοτωθεί σε ένα πολύ σοβαρό τροχαίο δυστύχημα στη Ρόδο, το 1975 (σε αυτό συνέβαλε και η αστρική αντίθεση Σελήνης-Ερμή πάνω στον τροπικό Πλούτωνα).
Τελικά δια ...πυρός και σιδήρου είναι ακόμη ζωντανός στη σκηνή τέρποντας τα αυτιά και την ψυχή μας με τις μελωδίες του.
Η επιτυχία του οφείλεται κυρίως στο γωνιακό Δία στον Τοξότη (στον 1ο οίκο), που σαν αστρικός τετραγωνίζει τον Ήλιο του, ενώ ο τροπικός Δίας σχηματίζει τετράγωνο με τον αστρικό Ποσειδώνα.
Η έντονη όψη (σύνοδος) του Ήλιου με τον Κρόνου, παρότι αρχικά ξενίζει ως χαρακτηριστικό μιας ροκ κουλτούρας, τελικά είναι βασικό χαρακτηριστικό των μισών περίπου ροκ σταρς, που στην πλειοψηφία τους συνέθεσαν στην πράξη τις τάσεις και τις επιρροές τεσσάρων κυρίως πλανητών, του Άρη, του Ουρανού, του Κρόνου και βέβαια του Ποσειδώνα.
Γιάννης Ριζόπουλος