Αστρολογική Εφημερία Πέμπτη 27/8
Ωροσκόπος-Ήλιος-ΣελήνηΤο παιχνίδι των ισορροπιών.Με αφορμή τις ιδιότητες του 1ου οίκου και του Ωροσκόπου, αξίζει να μείνουμε για λίγο στον τρόπο που μπορεί να συνδυάζεται με τον Ήλιο και τη Σελήνη. Και κατ’ επέκταση να ανιχνεύσουμε και τους εσωτερικούς μηχανισμούς που διαμορφώνουν αυτές τις ισορροπίες.
Ταύτιση και προβολή Κατ’ αρχάς δεν πρέπει να ξεχνάμε τη βασική διάκριση ανάμεσα στον Ήλιο και τη Σελήνη. Ο πρώτος εκφράζει στοιχεία της "αρσενικής" πλευράς και η δεύτερη της "θηλυκής" Υπ' αυτήν την έννοια είναι ευκολότερο για έναν άνδρα να λειτουργήσει τον Ήλιο του, ως κεντρικό εκφραστή της προσωπικότητας του, παρά τη Σελήνη. Αν εξαιρέσουμε τις περιπτώσεις ταύτισης με το θηλυκό στοιχείο, που μπορεί να προέλθει από μια ιδιόμορφη Σελήνη με έντονες όψεις (για διαφορετικούς λόγους, η Αφροδίτη και ο Ποσειδώνας πιέζουν περισσότερο προς αυτήν την κατεύθυνση), τα θηλυκά χαρακτηριστικά προσωποποιούνται συνήθως, στις γυναίκες της ζωής του.
Αντίστοιχα μια γυναίκα μπορεί άνετα να χρησιμοποιεί τη Σελήνη για λογαριασμό της, βιώνοντας τις Ηλιακές ιδιότητες στους άνδρες, που την περιβάλλουν. Μια έντονη όψη του Ήλιου της με τον Άρη η τον Ποσειδώνα, μπορεί επίσης να την ...μπερδέψει, θεωρώντας ότι αυτή είναι το ...αρσενικό. Να διευκρινίσω εδώ ότι το "αρσενικό" και το "θηλυκό" αναφέρονται ως ψυχολογικές προτεραιότητες και δεν έχουν απαραίτητα σεξουαλική υπόσταση.
Αρσενικό-ΘηλυκόΗ ενδεχόμενη κυριαρχία της Σελήνης, η επιβολή δηλαδή των στοιχείων της στην προσωπικότητα του ατόμου, έχει εντελώς διαφορετικά αποτελέσματα στους ανδρικούς και τους γυναικείους χάρτες.Όσον αφορά τις γυναίκες όλα κινούνται στη σφαίρα του ...φυσιολογικού. Για τους άνδρες όμως, αυτή η Σελήνη μπορεί να δηλώνει από μια άνετη πρόσβαση στο κοινό-κάτι ιδιαίτερα πολύτιμο σε καλλιτέχνες και πολιτικούς-μέχρι την άμεση εξάρτηση τους από το θηλυκό στοιχείο. Το είδος και οι συνέπειες της εξάρτησης εξαρτώνται πάντα από τους πλανήτες, που ασπεκτάρουν τη Σελήνη αλλά και τον τρόπο που τελικά θα επιλέξει το άτομο για να διαχειριστεί όλο αυτό το υλικό. Η δημιουργική έκφραση είναι πάντα μια ουσιαστική εφαρμογή.
Ο Χίτσκοκ με σύνοδο Σελήνης-Δία στο Σκορπιό πρόσφερε πολλές από τις ...ιδιαίτερες πλευρές της στο φιλοθεάμον κοινό. Και ο Φρόιντ με τετράγωνο Σελήνης-Ποσειδώνα περιέγραψε με σαφήνεια το Οιδιπόδειο σύμπλεγμα, που συχνά προκύπτει από τη σχέση τους. Άλλοι στη θέση τους θα είχαν εγκλωβιστεί σε ένα φαύλο κύκλο συμπλεγμάτων. Πολλοί άνδρες με έντονες όψεις Σελήνης-Άρη, που στην πράξη κατέστησαν τη Σελήνη παντοδύναμη, δεν κατόρθωσαν να ξεφύγουν ποτέ από τη σχέση αγάπης-μίσους για το θηλυκό αρχέτυπο, προσωποποιημένο η μη. Ακόμα και οι δημιουργοί σαν τον Τένεσι Ουίλιαμς με τις νευρωτικές ηρωίδες του, κυριαρχήθηκαν συχνά από το ...άγριο θηλυκό.
Ο τρίτος πόλοςΟ Ωροσκόπος, σε αυτό το παιχνίδι των δύο φύλων παραμένει περίπου ουδέτερος και δημιουργεί άμεσα δύο δίπολα. Για τον άνδρα το βασικό ερώτημα είναι αν θα εκφραστεί περισσότερο ο Ήλιος η ο Ωροσκόπος του. Και για τη γυναίκα μπαίνει το αντίστοιχο ερώτημα σε σχέση με τη Σελήνη της.
Η σωστή απάντηση σε αυτό το ...υπαρξιακό δίλημμα είναι ότι θα εκφραστεί πρώτος εκείνος η εκείνη, που απειλείται περισσότερο. Εκείνοι, που καλούνται να αποδείξουν το ποιοί είναι και να υπερασπιστούν τη φύση τους.
Αστρολογικά η "απειλή" προκύπτει είτε από παρεμβάσεις (όψεις) άλλων πλανητών, είτε από την "εκ γενετής" ανταγωνιστικότητα των ζωδίων, που βρίσκονται ο Ήλιος, η Σελήνη και ο Ωροσκόπος.Ξεκινώντας από το τελευταίο, αξίζει να σημειωθεί ότι μια μη ανταγωνιστική ζωδιακή θέση Ήλιου-Ωροσκόπου (όταν λόγου χάρη, βρίσκονται σε ζώδια του ίδιου στοιχείου) δεν πιέζει τον Ωροσκόπο να εξωτερικεύσει τα χαρακτηριστικά του. Αντίθετα μια ανταγωνιστική σχέση θα τον σπρώξει να εκδηλωθεί πρόωρα.
Μερικά ζωδιακά ζευγάρια, που η φύση τους βρίσκεται σε άμεση αντιπαράθεση έχουν είτε τετραγωνική σχέση (Λέων-Σκορπιός, Κριός-Καρκίνος, Παρθένος-Τοξότης, Ταύρος-Υδροχόος) είτε άμεσα γειτονική (Ιχθείς-Κριός, Τοξότης-Αιγόκερως, Ζυγός-Σκορπιός κοκ). Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις ο Ωροσκόπος πιέζεται να εκδηλωθεί.
Στην αυριανή Αστρολογική Εφημερία θα αναφερθώ στο ρόλο των όψεων, που συχνά κλίνουν την πλάστιγγα υπέρ της μιας η της άλλης πλευράς
Οι πλανητικές επιρροές της ημέραςΤο νέο στοιχείο στους ουρανούς είναι η αντίθεση της τροπικής Αφροδίτης και το τρίγωνο του τροπικού Ερμή με τον αστρικό Ποσειδώνα, ένας συνδυασμός όψεων που σε αρκετές περιπτώσεις ενδέχεται να λειτουργήσει ως ...βάλσαμο στην ένταση των ημερών που προηγήθηκαν.Η χαλάρωση, η δημιουργία ενός «ατμοσφαιρικού» κλίματος και τα ...ταξίδια φαντασίας θα βοηθήσουν στο κλείσιμο των πληγών και την άμβλυνση των ακροτήτων.Φυσικά δεν θα λείψουν και οι ...πονηρές σκέψεις η πράξεις αλλά σε πρώτη φάση εκείνο το στοιχείο που κυριαρχεί είναι ο ρομαντισμός. Και ο καθένας μπορεί και δικαιούται να τον αρπάξει από τα ...κέρατα.
Ο ΆρηςΌμως σας οφείλω τις εκτιμήσεις για την επιρροή της διέλευσης του Άρη από τον Καρκίνο (μέχρι τις 16/10), όσον αφορά τα μεταβλητά και τα σταθερά ζώδια, τόσο στην θετική όσο και στην αρνητική τους εκδοχή. Σας θυμίζω ότι πρακτικά ο Άρης οξύνει τις αντιθέσεις, γι αυτό και στον τομέα που επιδρά τείνουν να εμφανίζονται διαδοχικά τα άκρα αντίθετα.Ταύρος-Σκορπιός: Διάβασμα και επιμόρφωση. Ταξίδια-αστραπή. «Τρέξιμο» για χαρτιά και σχετικές ρυθμίσεις. Σχέσεις αγάπης-μίσους, εντάσεις η προβλήματα με γείτονες και συγγενείς. Ροπή σε ατυχήματα (ακόμη και εξ αιτίας τρίτων).
Δίδυμοι-Τοξότης: Επινόηση νέων τρόπων ανεύρεσης πόρων. Δουλειές του ποδαριού, «αρπαχτές». Διεκδικήσεις και «μάχες» κυρίως για οικονομικά θέματα (προσοχή στα ...αρπακτικά). Μαζεμένα έξοδα εναλλάσσονται με ισόποσα έσοδα.
Λέων-Υδροχόος: Ανάληψη πρωτοβουλιών στη δουλειά. Νέες ασχολίες-καθήκοντα. Συγκρούσεις και εντάσεις στον εργασιακό χώρο. Διαδοχικές φάσεις ...άκρατης τεμπελιάς και εργατικότητας. Οξείες αλλά σύντομες προσβολές στην υγεία. Πρηξίματα, πυρετοί κλπ.
Ιχθύες-Παρθένος: Έντονος τρόπος ζωής, διασκέδαση εκτός ορίων. Ερωτικός ...παροξυσμός. Πιεστικές επιθυμίες, διεκδικήσεις, καυγάδες. Σχέσεις με αντιφατικά συναισθήματα, εντάσεις η προβλήματα με φίλους και αγαπημένα πρόσωπα. Πρόσκαιρη συμμετοχή σε ομαδικές προσπάθειες.
ΓενέθλιαΟ Μαν Ρέη, καλλιτέχνης και κυρίως φωτογράφος με σουρεαλιστικές και ντανταϊστικές τάσεις, γεννήθηκε στις 27/8/1890 (ώρα άγνωστη) στη Φιλαδέλφεια της Πενσυλβάνια των ΗΠΑ.Αν και η φωτογραφία είναι ουσιαστικά μια «υπόθεση» των μεταβλητών ζωδίων, η συμμετοχή του Μαν Ρέη στα πρωτοποριακά ρεύματα της εποχής του ήταν απόρροια του Ουρανού (στο Ζυγό), που στο ωροσκόπιο του μάλλον σχηματίζει ένα τετράγωνο με τη Σελήνη, ενώ ως αστρικός έχει σύνοδο με τον Ερμή και τρίγωνο με το Δία στον Υδροχόο. Γενικότερα ο σουρεαλισμός, με την «πριμοδότηση» του ψυχικού αυτοματισμού στη δημιουργική έκφραση είναι μια συνδυασμένη εφαρμογή Ουράνιων και Ποσειδώνιων τάσεων. Από αυτήν την άποψη δεν αποκλείεται ο Ουρανός του Ρέη να βρίσκεται σε κάποιον από τους γωνιακούς οίκους. Βέβαια, όπως και άλλοι «μεγάλοι» της γενιάς του, λειτούργησε παράλληλα και ως φορέας των νέων ιδεών που έφερε στον κόσμο μας η σύνοδος Ποσειδώνα και Πλούτωνα στους Διδύμους.Οι όψεις του Ήλιου του είναι ίσως ενδεικτικές της ανάγκης του να ακολουθήσει έναν ιδιαίτερο δρόμο, αφού έπρεπε να συνδυάσει τις καλλιτεχνικές τάσεις και την αφηρημένη διάσταση (τετράγωνο με Ποσειδώνα), με την έρευνα και τη «βουτιά» στο ασυνείδητο (τετράγωνο με Πλούτωνα) αλλά και την πρακτική εφαρμογή (σύνοδο με Κρόνο).Και όλες αυτές οι τάσεις διοχετεύονται και αφομοιώνονται πολύ πιο εύκολα σε μια δημιουργική προσπάθεια, παρά στην καθημερινότητα η-ακόμα χειρότερα-στην προσωπική ζωή. Ο δημιουργός μπορεί να βιώνει τις ακραίες πλευρές του χάρτη του μέσα από τα δημιουργήματα του. Ο Μαν Ρέη συγχρωτίστηκε με όλες τις διακεκριμένες προσωπικότητες της εποχής του και σύμφωνα με το Art Magasine ανήκει στο top 25 αυτών που επηρέασαν άμεσα την τέχνη του 20ου αιώνα.
Το 1946 παντρεύτηκε σε μια διπλή τελετή γάμου την Τζουλιέτ Μπράουνερ, χορεύτρ
Ωροσκόπος-Ήλιος-Σελήνη
Το παιχνίδι των ισορροπιών.
Με αφορμή τις ιδιότητες του 1ου οίκου και του Ωροσκόπου, αξίζει να μείνουμε για λίγο στον τρόπο που μπορεί να συνδυάζεται με τον Ήλιο και τη Σελήνη. Και κατ’ επέκταση να ανιχνεύσουμε και τους εσωτερικούς μηχανισμούς που διαμορφώνουν αυτές τις ισορροπίες.
Ταύτιση και προβολή
Κατ’ αρχάς δεν πρέπει να ξεχνάμε τη βασική διάκριση ανάμεσα στον Ήλιο και τη Σελήνη. Ο πρώτος εκφράζει στοιχεία της "αρσενικής" πλευράς και η δεύτερη της "θηλυκής"
Υπ' αυτήν την έννοια είναι ευκολότερο για έναν άνδρα να λειτουργήσει τον Ήλιο του, ως κεντρικό εκφραστή της προσωπικότητας του, παρά τη Σελήνη.
Αν εξαιρέσουμε τις περιπτώσεις ταύτισης με το θηλυκό στοιχείο, που μπορεί να προέλθει από μια ιδιόμορφη Σελήνη με έντονες όψεις (για διαφορετικούς λόγους, η Αφροδίτη και ο Ποσειδώνας πιέζουν περισσότερο προς αυτήν την κατεύθυνση), τα θηλυκά χαρακτηριστικά προσωποποιούνται συνήθως, στις γυναίκες της ζωής του.
Αντίστοιχα μια γυναίκα μπορεί άνετα να χρησιμοποιεί τη Σελήνη για λογαριασμό της, βιώνοντας τις Ηλιακές ιδιότητες στους άνδρες, που την περιβάλλουν.
Μια έντονη όψη του Ήλιου της με τον Άρη η τον Ποσειδώνα, μπορεί επίσης να την ...μπερδέψει, θεωρώντας ότι αυτή είναι το ...αρσενικό.
Να διευκρινίσω εδώ ότι το "αρσενικό" και το "θηλυκό" αναφέρονται ως ψυχολογικές προτεραιότητες και δεν έχουν απαραίτητα σεξουαλική υπόσταση.
Αρσενικό-Θηλυκό
Η ενδεχόμενη κυριαρχία της Σελήνης, η επιβολή δηλαδή των στοιχείων της στην προσωπικότητα του ατόμου, έχει εντελώς διαφορετικά αποτελέσματα στους ανδρικούς και τους γυναικείους χάρτες.
Όσον αφορά τις γυναίκες όλα κινούνται στη σφαίρα του ...φυσιολογικού.
Για τους άνδρες όμως, αυτή η Σελήνη μπορεί να δηλώνει από μια άνετη πρόσβαση στο κοινό-κάτι ιδιαίτερα πολύτιμο σε καλλιτέχνες και πολιτικούς-μέχρι την άμεση εξάρτηση τους από το θηλυκό στοιχείο.
Το είδος και οι συνέπειες της εξάρτησης εξαρτώνται πάντα από τους πλανήτες, που ασπεκτάρουν τη Σελήνη αλλά και τον τρόπο που τελικά θα επιλέξει το άτομο για να διαχειριστεί όλο αυτό το υλικό.
Η δημιουργική έκφραση είναι πάντα μια ουσιαστική εφαρμογή.
Ο Χίτσκοκ με σύνοδο Σελήνης-Δία στο Σκορπιό πρόσφερε πολλές από τις ...ιδιαίτερες πλευρές της στο φιλοθεάμον κοινό.
Και ο Φρόιντ με τετράγωνο Σελήνης-Ποσειδώνα περιέγραψε με σαφήνεια το Οιδιπόδειο σύμπλεγμα, που συχνά προκύπτει από τη σχέση τους. Άλλοι στη θέση τους θα είχαν εγκλωβιστεί σε ένα φαύλο κύκλο συμπλεγμάτων.
Πολλοί άνδρες με έντονες όψεις Σελήνης-Άρη, που στην πράξη κατέστησαν τη Σελήνη παντοδύναμη, δεν κατόρθωσαν να ξεφύγουν ποτέ από τη σχέση αγάπης-μίσους για το θηλυκό αρχέτυπο, προσωποποιημένο η μη.
Ακόμα και οι δημιουργοί σαν τον Τένεσι Ουίλιαμς με τις νευρωτικές ηρωίδες του, κυριαρχήθηκαν συχνά από το ...άγριο θηλυκό.
Ο τρίτος πόλος
Ο Ωροσκόπος, σε αυτό το παιχνίδι των δύο φύλων παραμένει περίπου ουδέτερος και δημιουργεί άμεσα δύο δίπολα.
Για τον άνδρα το βασικό ερώτημα είναι αν θα εκφραστεί περισσότερο ο Ήλιος η ο Ωροσκόπος του.
Και για τη γυναίκα μπαίνει το αντίστοιχο ερώτημα σε σχέση με τη Σελήνη της.
Η σωστή απάντηση σε αυτό το ...υπαρξιακό δίλημμα είναι ότι θα εκφραστεί πρώτος εκείνος η εκείνη, που απειλείται περισσότερο. Εκείνοι, που καλούνται να αποδείξουν το ποιοί είναι και να υπερασπιστούν τη φύση τους.
Αστρολογικά η "απειλή" προκύπτει είτε από παρεμβάσεις (όψεις) άλλων πλανητών, είτε από την "εκ γενετής" ανταγωνιστικότητα των ζωδίων, που βρίσκονται ο Ήλιος, η Σελήνη και ο Ωροσκόπος.
Ξεκινώντας από το τελευταίο, αξίζει να σημειωθεί ότι μια μη ανταγωνιστική ζωδιακή θέση Ήλιου-Ωροσκόπου (όταν λόγου χάρη, βρίσκονται σε ζώδια του ίδιου στοιχείου) δεν πιέζει τον Ωροσκόπο να εξωτερικεύσει τα χαρακτηριστικά του. Αντίθετα μια ανταγωνιστική σχέση θα τον σπρώξει να εκδηλωθεί πρόωρα.
Μερικά ζωδιακά ζευγάρια, που η φύση τους βρίσκεται σε άμεση αντιπαράθεση έχουν είτε τετραγωνική σχέση (Λέων-Σκορπιός, Κριός-Καρκίνος, Παρθένος-Τοξότης, Ταύρος-Υδροχόος) είτε άμεσα γειτονική (Ιχθείς-Κριός, Τοξότης-Αιγόκερως, Ζυγός-Σκορπιός κοκ).
Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις ο Ωροσκόπος πιέζεται να εκδηλωθεί.
Στην αυριανή Αστρολογική Εφημερία θα αναφερθώ στο ρόλο των όψεων, που συχνά κλίνουν την πλάστιγγα υπέρ της μιας η της άλλης πλευράς
Οι πλανητικές επιρροές της ημέρας
Το νέο στοιχείο στους ουρανούς είναι η αντίθεση της τροπικής Αφροδίτης και το τρίγωνο του τροπικού Ερμή με τον αστρικό Ποσειδώνα, ένας συνδυασμός όψεων που σε αρκετές περιπτώσεις ενδέχεται να λειτουργήσει ως ...βάλσαμο στην ένταση των ημερών που προηγήθηκαν.
Η χαλάρωση, η δημιουργία ενός «ατμοσφαιρικού» κλίματος και τα ...ταξίδια φαντασίας θα βοηθήσουν στο κλείσιμο των πληγών και την άμβλυνση των ακροτήτων.
Φυσικά δεν θα λείψουν και οι ...πονηρές σκέψεις η πράξεις αλλά σε πρώτη φάση εκείνο το στοιχείο που κυριαρχεί είναι ο ρομαντισμός. Και ο καθένας μπορεί και δικαιούται να τον αρπάξει από τα ...κέρατα.
Ο Άρης
Όμως σας οφείλω τις εκτιμήσεις για την επιρροή της διέλευσης του Άρη από τον Καρκίνο (μέχρι τις 16/10), όσον αφορά τα μεταβλητά και τα σταθερά ζώδια, τόσο στην θετική όσο και στην αρνητική τους εκδοχή.
Σας θυμίζω ότι πρακτικά ο Άρης οξύνει τις αντιθέσεις, γι αυτό και στον τομέα που επιδρά τείνουν να εμφανίζονται διαδοχικά τα άκρα αντίθετα.
Ταύρος-Σκορπιός: Διάβασμα και επιμόρφωση. Ταξίδια-αστραπή. «Τρέξιμο» για χαρτιά και σχετικές ρυθμίσεις. Σχέσεις αγάπης-μίσους, εντάσεις η προβλήματα με γείτονες και συγγενείς. Ροπή σε ατυχήματα (ακόμη και εξ αιτίας τρίτων).
Δίδυμοι-Τοξότης: Επινόηση νέων τρόπων ανεύρεσης πόρων. Δουλειές του ποδαριού, «αρπαχτές». Διεκδικήσεις και «μάχες» κυρίως για οικονομικά θέματα (προσοχή στα ...αρπακτικά). Μαζεμένα έξοδα εναλλάσσονται με ισόποσα έσοδα.
Λέων-Υδροχόος: Ανάληψη πρωτοβουλιών στη δουλειά. Νέες ασχολίες-καθήκοντα. Συγκρούσεις και εντάσεις στον εργασιακό χώρο. Διαδοχικές φάσεις ...άκρατης τεμπελιάς και εργατικότητας. Οξείες αλλά σύντομες προσβολές στην υγεία. Πρηξίματα, πυρετοί κλπ.
Ιχθύες-Παρθένος: Έντονος τρόπος ζωής, διασκέδαση εκτός ορίων. Ερωτικός ...παροξυσμός. Πιεστικές επιθυμίες, διεκδικήσεις, καυγάδες. Σχέσεις με αντιφατικά συναισθήματα, εντάσεις η προβλήματα με φίλους και αγαπημένα πρόσωπα. Πρόσκαιρη συμμετοχή σε ομαδικές προσπάθειες.
Γενέθλια
Ο Μαν Ρέη, καλλιτέχνης και κυρίως φωτογράφος με σουρεαλιστικές και ντανταϊστικές τάσεις, γεννήθηκε στις 27/8/1890 (ώρα άγνωστη) στη Φιλαδέλφεια της Πενσυλβάνια των ΗΠΑ.
Αν και η φωτογραφία είναι ουσιαστικά μια «υπόθεση» των μεταβλητών ζωδίων, η συμμετοχή του Μαν Ρέη στα πρωτοποριακά ρεύματα της εποχής του ήταν απόρροια του Ουρανού (στο Ζυγό), που στο ωροσκόπιο του μάλλον σχηματίζει ένα τετράγωνο με τη Σελήνη, ενώ ως αστρικός έχει σύνοδο με τον Ερμή και τρίγωνο με το Δία στον Υδροχόο.
Γενικότερα ο σουρεαλισμός, με την «πριμοδότηση» του ψυχικού αυτοματισμού στη δημιουργική έκφραση είναι μια συνδυασμένη εφαρμογή Ουράνιων και Ποσειδώνιων τάσεων.
Από αυτήν την άποψη δεν αποκλείεται ο Ουρανός του Ρέη να βρίσκεται σε κάποιον από τους γωνιακούς οίκους.
Βέβαια, όπως και άλλοι «μεγάλοι» της γενιάς του, λειτούργησε παράλληλα και ως φορέας των νέων ιδεών που έφερε στον κόσμο μας η σύνοδος Ποσειδώνα και Πλούτωνα στους Διδύμους.
Οι όψεις του Ήλιου του είναι ίσως ενδεικτικές της ανάγκης του να ακολουθήσει έναν ιδιαίτερο δρόμο, αφού έπρεπε να συνδυάσει τις καλλιτεχνικές τάσεις και την αφηρημένη διάσταση (τετράγωνο με Ποσειδώνα), με την έρευνα και τη «βουτιά» στο ασυνείδητο (τετράγωνο με Πλούτωνα) αλλά και την πρακτική εφαρμογή (σύνοδο με Κρόνο).
Και όλες αυτές οι τάσεις διοχετεύονται και αφομοιώνονται πολύ πιο εύκολα σε μια δημιουργική προσπάθεια, παρά στην καθημερινότητα η-ακόμα χειρότερα-στην προσωπική ζωή. Ο δημιουργός μπορεί να βιώνει τις ακραίες πλευρές του χάρτη του μέσα από τα δημιουργήματα του.
Ο Μαν Ρέη συγχρωτίστηκε με όλες τις διακεκριμένες προσωπικότητες της εποχής του και σύμφωνα με το Art Magasine ανήκει στο top 25 αυτών που επηρέασαν άμεσα την τέχνη του 20ου αιώνα.
Το 1946 παντρεύτηκε σε μια διπλή τελετή γάμου την Τζουλιέτ Μπράουνερ, χορεύτρια και καλλιτεχνικό μοντέλο, με την οποία έζησε μέχρι το θάνατο του το 1976. Το άλλο ζευγάρι ήταν οι φίλοι τους Μαξ Ερνστ και Δωροθέα Τάνινγκ.
Γιάννης Ριζόπουλος