Αύξηση διαφημιστικής δαπάνης στο διαδίκτυο
Media

Αύξηση διαφημιστικής δαπάνης στο διαδίκτυο

Σημαντική διεύρυνση της διαφημιστικής δαπάνης στο Διαδίκτυο, καταγράφηκε το 2009, με βασικούς πυλώνες ανάπτυξης τον κλάδο των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών και των καταναλωτικών αγαθών.

Την ίδια ώρα, ιδιαίτερα θετικές είναι οι προοπτικές που παρουσιάζει το μέσο διεθνώς, αφού μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια αναμένεται σημαντική αύξηση στη διαφημιστική του δαπάνη, σε μια στιγμή που οι αγορές στο εξωτερικό ανακάμπτουν με γρήγορους ρυθμούς. Ειδικότερα και όπως ανακοινώθηκε, στα 57,8 εκατ. ευρώ ανέρχεται το ποσό που επενδύθηκε στην Ελλάδα για την online διαφημιστική προβολή για το έτος 2009, σύμφωνα με την ετήσια μέτρηση που πραγματοποίησε ο Οργανισμός Διαδραστικής Επικοινωνίας (IAB Hellas) ανάμεσα στις εταιρείες-μέλη του, οι οποίες περιλαμβάνουν το σύνολο των μεγαλύτερων εγχώριων sites και media shops που διαχειρίζονται online καμπάνιες. Η αύξηση της δαπάνης σε σύγκριση με το 2008 είναι της τάξεως του 42%, ενώ οι κλάδοι που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση είναι το Retail (+126%), οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες (+94%), οι τηλεπικοινωνίες (+77%) και τα καταναλωτικά αγαθά (+28%). Σύμφωνα με τη μέτρηση, ο κλάδος των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών είναι αυτός που επένδυσε τα περισσότερα χρήματα στο διαδίκτυο, με το ποσό της δαπάνης που τον αφορά, να αποτελεί το 25% του συνόλου. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών με μερίδιο 20,6%, ενώ ακολουθούν ο κλάδος των καταναλωτικών αγαθών με μερίδιο 12,7%, ο κλάδος του Retail & Retailer Marketing με μερίδιο 10,2% και του Αυτοκινήτου με μερίδιο 5,3%. Επισημαίνεται ότι η μέτρηση αφορά μόνο τον τομέα του display advertising (banner campaigns), καθώς προς το παρόν δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για άλλες μορφές interactive επικοινωνίας, ενώ όπως διευκρίνισε το IAB, τα προαναφερθέντα ποσά αφορούν τιμές τιμοκαταλόγου και δεν περιλαμβάνουν εκπτώσεις ή συμψηφισμούς (όπως συμβαίνει και με τα στοιχεία που δημοσιοποιούνται για τη διαφημιστική δαπάνη στα παραδοσιακά μέσα). Αξίζει πάντως να αναφερθεί ότι ακόμα το μερίδιο του διαδικτύου στην ελληνική αγορά ΜΜΕ, είναι χαμηλό, αφού το ποσό της διαφημιστικής δαπάνης στην μεν τηλεόραση το 2009 ξεπέρασε τα 714,78 εκατ. ευρώ, ενώ στις εφημερίδες ανήλθε σε 441,72 εκατ. ευρώ. Σημαντικές είναι οι προοπτικές ανάπτυξης του μέσου σε παγκόσμια κλίμακα, αφού σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των διεθνών οίκων, η πορεία της διαφημιστικής δαπάνης στο διαδίκτυο θα είναι ανοδική και το 2010. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη ZenithOptimedia, το μέσο αναμένεται να αυξήσει το μερίδιο του από την πίτα της διαφήμισης από το 12,3% του 2009 σε 13,7% το 2010, ενώ για το 2011 αναμένεται να ξεπεράσει το 14,9%. Το συνολικό ποσό της διαφημιστικής δαπάνης στο διαδίκτυο παγκοσμίως εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 60,25 δισ. ευρώ, στο τρέχον έτος, έναντι 54,08 δισ. ευρώ το 2009. Με το ποσό αυτό το διαδίκτυο, πλασάρεται στην 3η θέση της λίστας των μέσων επικοινωνίας, κάτω από τις εφημερίδες, που κατέχουν τη δεύτερη θέση και την τηλεόραση που κατέχει την πρώτη θέση, ωστόσο θα πρέπει να επισημανθεί ότι τόσο τα ημερήσια και εβδομαδιαία φύλλα, όσο και η μικρή οθόνη, αποτελούν τους σημαντικότερους τροφοδότες περιεχομένου στην πλατφόρμα διανομής περιεχομένου και προβολής διαφημίσεων που λέγεται ίντερνετ. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την ολοένα και μεγαλύτερη διείσδυση του διαδικτύου στα νοικοκυριά, εξηγεί την αύξηση στη διαφημιστική δαπάνη του μέσου που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια, ακόμα σε περιόδους που τα παραδοσιακά μέσα παρουσιάζουν κάμψη. Η διαφημιστική δαπάνη στην τηλεόραση το 2009 ανήλθε σε 172,32 δισ. δολάρια, ενώ στις εφημερίδες σε 102,13 δισ. δολάρια.

πηγη Ναυτεμπορική

©2010-2024 Gossip-tv.gr - All rights reserved