Προβλέψεις για κάμψη της διαφήμισης στην Ελλάδα
Βελτίωση της εικόνας στο χώρο της διαφήμισης, διεθνώς, βλέπει η ZenithOptimedia, η οποία προχώρησε στην τρίτη κατά σειρά -εντός του τρέχοντος έτους- αναθεώρηση προς τα επάνω των εκτιμήσεών της για τη διαφημιστική δαπάνη.
Για το λόγο αυτό, εκτιμά ότι η διαφημιστική δαπάνη, το 2010, θα κλείσει με αύξηση 4,8% παγκοσμίως, αποτέλεσμα της ανάκαμψης που παρουσιάζουν όλες οι γεωγραφικές περιοχές. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν οι εκτιμήσεις της εταιρείας για τον ευρωπαϊκό χώρο, οι οποίες επίσης αναθεωρήθηκαν προς τα επάνω. Συγκεκριμένα, για τη Δυτική Ευρώπη αναμένει αύξηση 3% στο τέλος του τρέχοντος έτους (από 2,2%), ενώ το ίδιο ποσοστό αναμένεται και για το επόμενο έτος. Αντίθετα, τα πράγματα παρουσιάζονται διιστάμενα στην περιοχή της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Οπως επισημαίνει η εταιρεία, οι συγκεκριμένες περιοχές υπέστησαν τις μεγαλύτερες απώλειες το 2009, παρουσιάζοντας κάμψη στη διαφημιστική δαπάνη της τάξης του 24,6% συνολικά. Στην παρούσα φάση, η κατάσταση εμφανίζεται διιστάμενη, αφού υπάρχουν χώρες οι οποίες ανακάμπτουν ταχύτατα (όπως η Λευκορωσία, η Βοσνία Ερζεγοβίνη, η Ρωσία, η Σερβία, η Σλοβενία, η Τουρκία και η Ουκρανία), με προοπτική ανάπτυξης μεταξύ 10% και 30% και οι χώρες οι οποίες υποφέρουν ακόμα από σοβαρά οικονομικά προβλήματα, όπως η Βουλγαρία, η Εσθονία, η Ουγγαρία, η Λετονία η Ρουμανία και βέβαια η Ελλάδα. Ειδικά για τη χώρα μας, η ZenithOptimedia αναμένει κάμψη 17% για το τρέχον έτος και 5% για το 2011.
naftemporiki