Η ΕΡΤ επιστρέφει στη μυθοπλασία με μια νοσταλγική κομεντί - Τι λένε οι δημιουργοί!
ΕΡΤ: Μπαίνει στον ανταγωνισμό με μεταφορά επιτυχημένου ισπανικού φορμάτ στην ελληνική πραγματικότητα
Η Κατερίνα Μπέη και ο Νίκος Απειρανθίτης, δημιουργοί της νέας σειράς της ΕΡΤ «Τα καλύτερά μας χρόνια», μιλούν για την απόφασή τους να ασχοληθούν με τη μεταφορά του επιτυχημένου ισπανικού φορμάτ στην ελληνική πραγματικότητα.
Πρόκειται για μια νοσταλγική κομεντί-family -που παρακολουθεί τη ζωή μιας οικογένειας και και’ επέκταση και μιας χρονιάς- στα τέλη της δεκαετίας του μέσα από τα μάτια του οκτάχρονου γιου της οικογένειας» μας λέει η εκ των σεναριογράφων της σειράς Κατερίνα Μπέη και προσθέτει:
«Πέρα από τα κοινωνικά και πολιτικά γεγονότα που επηρεάζουν τους ήρωες, μεγάλη σημασία έχει και η έλευση της τηλεόρασης στις ζωές τους.
Οι ήρωες έχουν μια αθωότητα και μια αυθεντικότητα, πολλές φορές συγκινητική και “αγαπησιάρικα”, καθώς ζουν σε μια μεταιχμιακή εποχή, όπου η τεχνολογία και ο καταναλωτισμός μπαίνουν σιγά σιγά στις ζωές τους.
Το ιδιαίτερο στοιχείο που κάνει τη σειρά να ξεχωρίζει νομίζω είναι ότι όλες αυτές οι αλλαγές είναι ιδωμένες μέσα από τα μάτια του μικρού Αγγέλου, του αφηγητή, που καταλήγουν σε ένα κράμα αθώου σχολίου μαζί με παιδική πονηριά, που συχνά παίρνει μια σουρεαλιστική διάσταση».
Σύμφωνα με τη σεναριογράφο, «η θέση της γυναίκας, η χειραφέτησή της, η επανάσταση των νέων, η στάση απέναντι στη δικτατορία, οι ιδεολογίες, η έλευση της τεχνολογίας, οι ρόλοι των δύο φύλων, ο καταναλωτισμός είναι κάποια από τα θέματα που θα απασχολούν την οικογένεια και γενικότερα το σύμπαν της σειράς».
Για το πώς ήρθε η έμπνευση για τη μεταφορά του ξένου αυτού φορμάτ στη δημόσια τηλεόραση μάς εξηγεί: «Κατ’ αρχάς ήταν απόφαση της εταιρείας παραγωγής, Tanwecr, και της ΕΡΤ βέβαια. Είναι ένα πολύ πετυχημένο φορμάτ που έχει αγοραστεί από πολλές χώρες. Η Νάταλυ Δούκα, η παραγωγός, ήθελε να κάνει τη σειρά πολύ καιρό και μας συμπαρέσυρε όλους. Όταν μου το πρότειναν, μαζί με τον Διονύση Ιαμιώτη, δεν το σκέφτηκα δεύτερη φορά. Όχι μόνο λόγω της προηγούμενης “ευτυχούς” συνεργασίας μας στην “Ευτυχία”, αλλά και επειδή μελετώντας τη σειρά ενθουσιάστηκα.
Στην πορεία προστέθηκε και η συνεργασία με τον Νίκο Απειρανθίτη, που πλέον είναι ακόμη ένας λόγος που με κάνει να χαίρομαι πολύ. Όσο για τις δυσκολίες που συνάντησε ως προς τη μεταφορά αυτού του ξένου φορμάτ στην ελληνική πραγματικότητα μάς είπε: «Υπάρχουν αρκετές δυσκολίες. Τα ισπανικά επεισόδια έχουν διπλή διάρκεια από τα δικά μας. Επίσης εκείνα μιλούν για την Ισπανία του Φράνκο, που έχει βέβαια κοινά με την τότε δική μας πραγματικότητα, αλλά επειδή οι ήρωες επηρεάζονται πολύ από αυτά που συμβαίνουν σε κοινωνικοπολιτικό επίπεδο, πρέπει να αναμορφωθούν ριζικά τα γεγονότα για να στέκουν εδώ.
Ετσι καλούμαστε συχνά να κρατάμε μόνο την ουσία και τους χαρακτήρες και να αλλάζουμε ολόκληρο το επεισόδιο. Επίσης χρειάζεται πολλή έρευνα για την ακριβή απόδοση της εποχής και προσοχή βέβαια στον χειρισμό της».
Πρωταγωνιστικό δίδυμο στη σειρά αυτή είναι η Κατερίνα Παπουτσάκη και ο Μελέτης Ηλίας. Τι ρόλους θα κληθούν να υποδυθούν οι δύο ηθοποιοί; Η κυρία Μπέη αποκαλύπτει: «Είναι μαζί από μικροί και έχουν κάνει οικογένεια. Δουλεύουν πολύ για να τα βγάλουν πέρα και έχουν μια τρυφερή σχέση. Είναι δυναμικοί, φιλότιμοι κι εργατικοί. Συχνά καλούνται να κρατήσουν τις ισορροπίες, καθώς ζουν σε μια εποχή που “βράζει” και όλα επανεξετάζονται».
Ιδιαίτερη μνεία κάνει η κυρία Μπέη στη συνεργασία της με τη σκηνοθέτιδα Όλγα Μαλέα τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Είναι η πρώτη φορά που συνεργαζόμαστε και χαίρομαι γιατί μου αρέσει πολύ η αισθητική της. Πιστεύω ότι ταιριάζει πολύ με τη σειρά».
Για την επάνοδο της ΕΡΤ στη μυθοπλασία αναφέρει: «Η αίσθησή μου είναι ότι έχει οργανωθεί σοβαρά ώστε το πρόγραμμά ιης να είναι απόλυτα ανταγωνιστικό με αυτό των ιδιωτικών καναλιών»
Ο σεναριογράφος Νίκος Απειρανθίτης από την πλευρά του δεν κρύβει τον ενθουσιασμό του για τη συμμετοχή του σε αυτό το νέο πρότζεκτ της ΕΡΤ: «Το “Cuenta me” (αυτός είναι ο τίτλος του ισπανικού φορμάτ) είναι ένα όνειρο που προσωπικά με κατατρύχει καιρό τώρα, από την πρώτη φορά που με είχε προσεγγίσει πριν από χρόνια η Νάταλυ Δούκα για να μεταφέρουμε τη σειρά στην ελληνική τηλεόραση.
Τα χρόνια της κρίσης δεν ευνόησαν τα σχέδιά μας τότε, όμως η πραγματοποίησή της τώρα είναι για μένα μια ζωντανή απόδειξη ότι για όσα σου αρέσουν πολύ, πρέπει και να περιμένεις και να επιμένεις, και κάποια στιγμή θα έρθει η ευκαιρία να υλοποιηθούν. Απ’ ό,τι αποδεικνύεται, αυτή ήταν τελικά η κατάλληλη συγκυρία, όπου έχουμε την τύχη να υπάρχει και μια ομάδα δημιουργικών συνεργατών που μπορεί πραγματικά να “απογειώσει” τη δουλειά και να τη φέρει στην οθόνη με τις προδιαγραφές που της πρέπουν».
Για τη συνεργασία του με την Κατερίνα Μπέη υπό τις παρούσες συνθήκες θα πει: «Αν εννοείτε την καραντίνα, πρέπει να πω ότι θα μπορούσε να δημιουργήσει εξαιρετικές δυσκολίες, καθώς με την Κατερίνα δεν είχαμε ξανασυνεργαστεί. Ομως, ευτυχώς δεν είναι μόνο πάρα πολύ καλή στο γράψιμο, αλλά και ένα χαρισματικό πλάσμα με επικοινωνιακές ικανότητες, διάθεση συνεργασίας και πολύ κέφι στη δουλειά, και έτσι συντονιστήκαμε γρήγορα».
Ο κ. Απειρανθίτης θεωρεί πως ένα τέτοιο φορμάτ μόνο από τη δημόσια τηλεόραση θα μπορούσε να υλοποιηθεί και αυτό γιατί όπως λέει «το ίδιο το φορμάτ μιλάει για την τηλεόραση - ακολουθεί το ξεκίνημα και την πορεία της στην Ελλάδα, από την εποχή που δεν υπήρχαν καν ιδιωτικά κανάλια Χρησιμοποιούμε λοιπόν πολύ συχνά και υλικό από το αρχείο της δημόσιας τηλεόρασης, αποτυπώνοντας ταυτόχρονα με την πορεία των ηρώων μας, την πορεία και του ίδιου του τηλεοπτικού μέσου».
Τέλος, μόνο καλά λόγια έχει να πει για την ΕΡΤ και την επάνοδό της στη μυθοπλασία: «Η δημόσια τηλεόραση έχει μεγαλώσει γενιές και γενιές θεατών αλλά και δημιουργών, και ήταν τουλάχιστον παράδοξο το ότι τόσα χρόνια δεν υπήρχε παραγωγή μυθοπλασίας.
Η πρώτη τηλεοπτική σειρά που έχω υπογράψει ως σεναριογράφος ήταν “Η αγάπη άργησε μια μέρα”, στην ΕΤ1, με τον αείμνηστο Κώστα Κουτσομύτη. Ξέρω πολύ καλά λοιπόν και από προσωπική εμπειρία πως η δημόσια τηλεόραση όταν θέλει μπορεί!»
Tv Έθνος