6 τρόποι για να αποφύγετε το εργασιακό άγχος
Inside Stories

6 τρόποι για να αποφύγετε το εργασιακό άγχος

Το εργασιακό άγχος αποτελεί ένα από τα πιο κοινά χαρακτηριστικά της σημερινής μας κοινωνίας, το οποίο μάλιστα, επηρεάζει αρνητικά μεγάλο αριθμό ανθρώπων.

Το εργασιακό άγχος λοιπόν, ολοένα και αυξάνεται μεταξύ των εργαζομένων, ενώ εκτείνεται σε πολλούς κλάδους και επαγγέλματα. Βέβαια, το άγχος σε κάποιο βαθμό είναι φυσιολογικό να υπάρχει, αλλά από εκεί και πέρα το υπερβολικό άγχος που δημιουργείται μέσα από την εργασία, καταλήγει να είναι επιβλαβές για τη σωματική και ψυχική μας υγεία.

Παρόλα αυτά, υπάρχουν ορισμένες συμβουλές που μπορούμε να εφαρμόσουμε, ώστε να νιώσουμε καλύτερα στο εργασιακό μας περιβάλλον. Δηλαδή υπάρχουν φυσικοί τρόποι για να μπορέσουμε να μετριάσουμε ή ακόμα και να εξαλείψουμε το εργασιακό άγχος, ώστε να βελτιώσουμε τα επίπεδα της συνολικής μας ευεξίας.

Κάντε τακτικά διαλείμματα

Τα οφέλη που μπορούν να προσφέρουν τα συχνά και μικρά διαλείμματα στην εργασία, είναι πολλαπλά. Μεταξύ άλλων, ενισχύουν τη δημιουργικότητα, βελτιώνουν τη συγκέντρωσή μας, ενώ βοηθούν στη μείωση των επιπέδων του άγχους. Αυτό που μπορείτε να κάνετε την ώρα των διαλειμμάτων είναι μερικές διατάσεις ή ένα σύντομο περίπατο ώστε να φρεσκάρετε τις σκέψεις σας.

Επί πρόσθετα, υπάρχουν πολλές ακόμα σύντομες αλλά και ψυχαγωγικές δραστηριότητες, με τις οποίες μπορεί να ασχοληθεί κάποιος στο διάλειμμά του. Ο στόχος σε αυτήν την περίπτωση, είναι να κάνουμε μία δραστηριότητα η οποία θα μας διασκεδάσει. Ταυτόχρονα μάλιστα, θα στρέψει την προσοχή μας σε κάτι άλλο, βοηθώντας έτσι να ξεχαστούμε και να κάνουμε μία κάποιου είδους επανεκκίνηση στο μυαλό μας. Για παράδειγμα, τέτοιου είδους δραστηριότητες είναι το να παρακολουθήσουμε τις φάσεις από κάποιον αγώνα, να παίξουμε ένα στοίχημα στο κινητό μας, ή να σκρολάρουμε στο Instagram.

Επικοινωνήστε με τους συναδέλφους σας

Η συγκεκριμένη συμβουλή μπορεί να φαντάζει λίγο αυτονόητη αλλά στην πράξη δεν είναι καθόλου. Διότι, είναι πάρα πολύ σύνηθες να παρασυρόμαστε από τον μεγάλο φόρτο εργασίας και να μην μπαίνουμε στη διαδικασία να επικοινωνήσουμε, ουσιαστικά, με κανέναν. Η έλλειψη επικοινωνίας στο χώρο εργασίας μας, είναι πηγή πολλών προβλημάτων, όπως ότι μπορεί να ρίξει την απόδοσή μας.

Οπότε, μία απλή προσπάθεια για επικοινωνία στο χώρο εργασίας, είναι σε θέση να ρίξει τα επίπεδα τους άγχους μας. Επι πρόσθετα μπορεί να βελτιώσει τη γενικότερη απόδοση της ομάδας μας και να καλλιεργήσει μία πιο υγιή εργασιακή κουλτούρα.

Μάθετε να λέτε «όχι»

Ένας από τους λόγους από τους οποίους πηγάζει το εργασιακό άγχος, είναι πολλές φορές ο μεγάλος φόρτος στη δουλειά. Είναι αρκετά συνηθισμένο, ένας εργαζόμενος να αναλαμβάνει να φέρει εις πέρας πολλές αρμοδιότητες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να καταλήγει να πνίγεται στη δουλειά, προσπαθώντας να διεκπεραιώσει τα καθήκοντα που έχει αναλάβει. Μπορεί μάλιστα να βιώνει και την πίεση από συναδέλφους και προϊσταμένους του, διότι μπορεί να του ζητάνε να θέσει σε προτεραιότητα τις δουλειές που αφορούν εκείνους. Τέλος, είναι πιθανό να μην προλάβει να ολοκληρώσει τις αρμοδιότητες που έχει αναλάβει, καταλήγοντας εν τέλει, να απολογείται για αυτό ενώ έχει δουλέψει σκληρά.

Υπάρχουν δηλαδή πολλοί εργαζόμενοι, οι οποίοι παρασύρονται και λένε «ναι» σε όσες αρμοδιότητες τους ζητηθούν, υπό το φόβο ότι αν πουν «όχι», θα απογοητεύσουν τους προϊσταμένους τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, να μπλέκουν σε καταστάσεις σαν την παραπάνω και να μεγεθύνουν το άγχος στην εργασία τους.

Παρόλα αυτά, το καλύτερο που μπορεί κάποιος να κάνει, είναι να μη δεχθεί να αναλάβει καθήκοντα όταν το πρόγραμμά του είναι ήδη πλήρες. Ούτως ή άλλως, είναι καλύτερο να πεις «όχι» στην αρχή, παρά να καταλήξεις να δεσμευτείς για κάτι, που τελικά δεν μπορείς να φέρεις εις πέρας.

Διατηρείστε ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής

Πολλές φορές το άγχος που βιώνουμε στην εργασία μας, προέρχεται από το γεγονός ότι δεν έχουμε βρει την ισορροπία μεταξύ δουλειάς και προσωπικής ζωής. Καταλήγουμε έτσι, να επιβαρύνουμε, όχι μόνο την ψυχική μας υγεία αλλά και τη σωματική.

Για αυτόν τον λόγο, είναι υψίστης σημασίας να περιποιηθείτε τον εαυτό σας και να βρείτε χρόνο για κάνετε ότι σας ευχαριστεί. Αρχικά, αυτό μπορεί να σημαίνει να ξεκινήσετε ένα χόμπι ή να κάνετε γυμναστική. Επιπλέον, μπορείτε να υιοθετήσετε υγιεινές διατροφικές συνήθειες ώστε να μειώστε τα επίπεδα του άγχους. Από τα σημαντικότερα όμως, είναι να αφιερώσετε περισσότερο ποιοτικό χρόνο στους φίλους και τους αγαπημένους σας.

Μέσα από τη βελτίωση της προσωπικής σας ζωής, εφαρμόζοντας όλα ή κάποια από τα παραπάνω βήματα, θα καταφέρετε να γίνετε πιο ανθεκτικοί στο άγχος και τα προβλήματα που προκύπτουν στο χώρο της εργασίας σας. Θα μπορείτε επίσης, να εργάζεστε με μεγαλύτερη αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα.

Συνεχής μάθηση και ανάπτυξη δεξιοτήτων

Μία ακόμα συμβουλή που μπορεί να συμβάλει στη μείωση του εργασιακού στρες, είναι να επενδύσετε στην επαγγελματική και προσωπική σας ανάπτυξη. Αυτή η συμβουλή βεβαίως, δεν είναι σε θέση να προσφέρει άμεσα αποτελέσματα όπως κάποιες από τις παραπάνω. Έχει όμως τη δυνατότητα να γίνει πολύ αποτελεσματική σε μακροπρόθεσμη βάση.

Προσπαθήστε λοιπόν να αποκτήσετε γνώσεις και δεξιότητες, που είναι σχετικές με τη δουλειά σας. Παραδείγματος χάρη, παρακολουθήστε ένα σεμινάριο ή μάθετε μία καινούργια ξένη γλώσσα. Έτσι, θα μπορείτε να αισθάνεστε ότι έχετε ότι χρειάζεται για να σταθείτε στο ύψος των περιστάσεων, με αποτέλεσμα να αυξηθεί η αυτοπεποίθησή σας και να μειωθεί το άγχος για την απόδοσή σας στην εργασία σας.

Αναζητήστε υποστήριξη και επικοινωνία

Εάν το εργασιακό στρες σας καταβάλει σε καθημερινή βάση, μη διστάσετε να αναζητήσετε υποστήριξη και βοήθεια. Ξεκινήστε από το στενό σας περιβάλλον, όπως για παράδειγμα φίλοι και οικογένεια, συζητώντας τις ανησυχίες και τα συναισθήματά σας. Το να μιλάμε σε κοντινούς μας ανθρώπους, βοηθάει στο να καταλάβουμε καλύτερα τη στάση μας προς ένα ζήτημα ή μία κατάσταση. Μάλιστα νιώθουμε ανακούφιση, καθώς μας δημιουργείται το αίσθημα ότι ανήκουμε κάπου.

Μία ακόμα εναλλακτική, είναι να συμβουλευτούμε κάποιον ειδικό ψυχολόγο ή έναν life coach. Τέτοιου είδους ειδικότητες, έχουν την δυνατότητα να μας συμβουλέψουν προς τη σωστή κατεύθυνση και σε βάθος χρόνου να ξεπεράσουμε το άγχος που μας καταβάλει.

Συμπέρασμα

Το άγχος στον εργασιακό χώρο, είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν άνθρωποι στον 21ο αιώνα. Πιο συγκεκριμένα, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τους ανθρώπους στην εργασιακή τους απόδοση, αλλά επίσης στην ψυχική και σωματική τους υγεία. Παρόλα αυτά, υπάρχουν πολλές μέθοδοι που μπορεί κάποιος να ακολουθήσει, με σκοπό να μειώσει ή ακόμα και να εξαλείψει πλήρως αυτό το αρνητικό συναίσθημα.

Μπορούμε να ξεκινήσουμε με μικρές αλλαγές στον εργασιακό χώρο, όπως η βελτίωση της επικοινωνίας με τους συναδέλφους και το να κάνουμε συχνά διαλείμματα. Επί πρόσθετα, μπορούμε να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε την ισορροπία μεταξύ εργασιακής και προσωπικής ζωής ή να μάθουμε κάποια καινούργια δεξιότητα. Τέλος, εάν η καθημερινότητα, μας επιβαρύνει αρκετά, μπορούμε πάντα να ζητήσουμε υποστήριξη είτε από κάποιο δικό μας άνθρωπο είτε από κάποιον ειδικό.

DPG NETWORK

©2010-2024 Gossip-tv.gr - All rights reserved