Ανασκόπηση 2022: Τι είδαν οι Έλληνες στη μικρή οθόνη τη σεζόν που πέρασε;
Media

Ανασκόπηση 2022: Τι είδαν οι Έλληνες στη μικρή οθόνη τη σεζόν που πέρασε;

Ανασκόπηση 2022: Η έρευνα τηλεθέασης της Nielsen για το διάστημα 1 Σεπτεμβρίου 2021 έως 28 Αυγούστου 2022 αναλύει τις τηλεοπτικές μας συνήθειες και αναδεικνύει ξεκάθαρο νικητή το Mega

 

Μετά τις δύο χρονιές που η πανδημία άλλαξε για τα καλά τα δεδομένα, την περσινή χρονιά η ελληνική τηλεόραση φαίνεται πως επέστρεψε στην κανονικότητα. Αυτό φανερώνουν τα στοιχεία της έρευνας τηλεθέασης που έδωσε στη δημοσιότητα η Nielsen και αφορούν στο διάστημα 1 Σεπτεμβρίου 2021 έως 28 Αύγουστου 2022, εξετάζοντας τις τηλεοπτικές συνήθειες ενός δείγματος 1.300 νοικοκυριών σε όλη τη χώρα με περίπου 3.500 άτομα. Ο ημερήσιος χρόνος που αφιέρωσε ο μέσος Έλληνας στην τηλεόραση μειώθηκε έπειτα από τα χρόνια της εκτίναξής του λόγω κορωνοϊού.

Το Σεπτέμβριο η σεζόν άνοιξε με 270 λεπτά (έναντι 271 το 2020), προχώρησε με αυξητικές τάσεις φτάνοντας στην κορυφή με 341 λεπτά τον Ιανουάριο του 2022 (361 το 2021) για να ακολουθήσει τους επόμενους μήνες με πτωτική πορεία έως τον Ιούνιο με 255 λεπτά (278 το 2021) και 207 τον Αύγουστο που έκλεισε η σεζόν (227 το 2021).

Τα κοινά και οι ώρες αιχμής

Οι μεγαλύτεροι τηλεορασάκηδες αποδεικνύονται οι γυναίκες άνω των 55 ετών με 467 λεπτά μπροστά στη μικρή οθόνη ημερησίως με την αντίστοιχη κατηγορία των ανδρών ν’ ακολουθεί με 400 λεπτά. Τα μικρότερα ποσοστά σημείωσαν οι άνδρες 18-34 ετών με 116 λεπτά και οι γυναίκες της ίδιας κατηγορίας με 139 λεπτά.

Ως προς τα επίπεδα μόρφωσης, οι τηλεθεατές με χαμηλή μόρφωση ξοδεύουν 392 λεπτά την ημέρα βλέποντας τηλεόραση έναντι 252 λεπτών εκείνων με την υψηλή μόρφωση. Εξετάζοντας το ποσοστό του πληθυσμού που βλέπει τουλάχιστον ένα λεπτό την ημέρα, είναι κι αυτή μειωμένη σε σχέση με πέρυσι.

Η σεζόν άνοιξε τον Σεπτέμβριο του 2021 με 69,8% (έναντι 71,2% το 2020), συνέχισε με μεγαλύτερα ποσοστά φτάνοντας έως το 74% τον Ιανουάριο (έναντι 78,3% το 2021) και προχώρησε με απώλειες έως το 68,1% τον Ιούνιο (70,7% το 2021) για να κλείσει με 56% τον Αύγουστο (59,1%). Αν θέλουμε να δούμε την κάλυψη ανά κοινό, κι εδώ πρωταθλητές βγαίνουν οι άνω των 55 ετών. Οι άνδρες είχαν ποσοστό 83,9% και οι γυναίκες 85%.

Οι περισσότεροι τηλεοπτικοί δείκτες την περσινή σεζόν ήταν αναμμένοι τις καθημερινές, στην prime time των καναλιών και συγκεκριμένα στις 22.00 όπου καταγράφηκε το μεγαλύτερο ποσοστό διαθεσιμότητας του κοινού με 44,1% (46,4% πέρυσι). Οι χαμηλότερες τηλεθεάσεις σημειώνονταν στις 04.45 το πρωί με ποσοστό 3,9% (4,1% πέρυσι). Η ίδια τάση παρατηρήθηκε και τα Σαββατοκύριακα όπου η μεγαλύτερη διαθεσιμότητα του κοινού ήταν στις 22.00 το βράδυ με 41,1% (44,2% πέρυσι) και η μικρότερη το διάστημα 05.15 το πρωί με ποσοστό 4,2% (4,3% πέρυσι).

Έσπασε τα κοντέρ το Mega

H κορυφή ανήκει στο Mega. Το κανάλι είχε τα μεγαλύτερα ποσοστά με αιχμές τον Νοέμβριο με 14,4% και τον Ιούνιο με 14,2%. Επόμενοι σταθμοί ο ΣΚΑΪ με καλύτερες τηλεθεάσεις τον Ιανουάριο με 14,4% και τον Φεβρουάριο με 14,3% και ο Alpha που είδε τα μεγαλύτερα νούμερα τον Νοέμβριο με 14% και τον Δεκέμβριο με 13,6%.

Στην κατάταξη ακολουθούν ο ΑΝΤ1 με κορυφαίες στιγμές του τον Νοέμβριο με 13,6% και τον Δεκέμβριο με 14,2% και το Star με 11,1% τον Μάρτιο και 10,5% τον Απρίλιο. Η ΕΡΤ1 ακολουθεί με 6,9% τον Αύγουστο να είναι το μεγαλύτερο ποσοστό της και 6,1 τον Μάιο, μπροστά από το Open που είχε τις καλύτερες επιδόσεις τον Μάρτιο με 8,1% και τον Ιούλιο με το 6,2%.

Ουραγοί στην κατάταξη η ΕΡΤ2 με καλύτερα ποσοστά το 3% τον Αύγουστο και 2,3% και η ΕΡΤ3 με 2,4% τον Ιούλιο και 2,2% τον Απρίλιο. Αρκετά διαφωτιστικά είναι τα ποσοστά που αφιερώνουν οι σταθμοί στις διαφορετικές τυπολογίες από τον συνολικό χρόνο του προγράμματός τους.

Μεγάλη επένδυση στη μυθοπλασία έχουν κάνει το Mega (24,7%), ο Alpha (30,5%), το Star (20,8%), ο ΑΝΤ1 (34,4%) και η ΕΡΤ1 (20,9%). Αρκετές δόσεις κινηματογράφου έχουν τα προγράμματα του Star (26,3%) και το Open (21,5%) ενώ η ελαφρά ψυχαγωγία είναι το χαρακτηριστικό του ΣΚΑΪ (38,7%), του Star (1(9,9%) και του Alpha (15,5%). Σημαντική θέση στον αέρα έχει και η ενημέρωση με τις ειδήσεις στο Mega (55,9%), το Open (55,4%), τον ΣΚΑΪ (45,1%), τον Alpha (34%), τον ΑΝΤ1 (35,6%), την ΕΡΤ3 (67,5%) και την ΕΡΤ1 (62,1 %).

Τα παιδικά είναι υπόθεση του Star (12,4%) και της ΕΡΤ2 (12,6%) και οι τέχνες με τον πολιτισμό μονοπωλούν τον προγραμματισμό των κρατικών καναλιών ΕΡΤ1 (7,9%), ΕΡΤ2 (9,3%) και ΕΡΤ3 (10,9%).

Τα κορυφαία προγράμματα

Ως προς τα πρώτα προγράμματα της περιόδου, εκείνο με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση πέρυσι ήταν ο τελικός της Γιουροβίζιον που έπαιξε στην ΕΡΤ1 στις 14 Μαΐου έχοντας τηλεθέαση μέσου λεπτού 18,6%. Ακολουθεί η σειρά «Σασμός» του Alpha με το επεισόδιο της 24ης Νοεμβρίου (17,1%) και οι «Συμπέθεροι από τα Τίρανα» του Mega της 15ης Οκτωβρίου (16,4%).

To Mega μονοπωλεί και τις επόμενες θέσεις του τοπ 20 με τη σειρά «Άγιος Παΐσιος -Από τα Φάρασα στον Ουρανό» της 17ης Φεβρουάριου (15,6%), την επίσης σειρά «Γη της ελιάς» στις 28 Νοεμβρίου (15,3%) και την εκπομπή «Φως στο τούνελ» με την Αγγελική Νικολούλη (15,3%).

Mega συναντάμε ξανά στην 9η θέση με τον τελικό του Champions League μεταξύ Λίβερπουλ και Ρεάλ Μαδρίτης στις 28 Μαΐου (13,4%) που πρώτευσε στο αντίστοιχο τοπ των αθλητικών προγραμμάτων και στη 13η θέση με την έκτακτη εκπομπή για την επίσκεψη του Πρωθυπουργού στον Λευκό Οίκο στις 16 Μαΐου (10,8%).

Στο top 10 των ελληνικών σειρών στις πρώτες θέσεις βρέθηκαν τα προαναφερθέντα επεισόδια του «Σασμού», των «Συμπέθερων από τα Τίρανα», του «Αγίου Πάΐσιου - Από τα Φάρασα στον Ουρανό» και της «Γης της ελιάς». Ακολούθησαν οι «Άγριες Μέλισσες» του ΑΝΤ1 στις 22 Δεκεμβρίου με τηλεθέαση μέσου λεπτού (14%) και οι «Απαράδεκτοι» του Mega στις 11 Φεβρουάριου (8,8%).

To Mega είναι το κανάλι που κυριαρχεί στη συγκεκριμένη κατηγορία αφού έχει στην ένατη θέση το επεισόδιο της 22ης Σεπτεμβρίου από τη σειρά «Κομάντο και δράκοι» (7,9) και στη δέκατη της «Σκοτεινής θάλασσας» της 3ης Ιανουαρίου (7,9%). Στις ξένες σειρές ο «Ιησούς από τη Ναζαρέτ» στον ΑΝΤ1 αποδεικνύεται διαχρονική αξία με ποσοστό 5,6%. Στις ενημερωτικές εκπομπές από την κορυφή βλέπει η Αγγελική Νικολούλη με το «Φως στο τούνελ» του Mega την 1η Απριλίου (15,3%).

Πηγή: Πρόσωπα – ΤΑ ΝΕΑ

©2010-2024 Gossip-tv.gr - All rights reserved