H Μαριάννα Ευστρατίου στο gossip-tv: «Προτιμώ τον Victor Vernicos από μια πολύ μεγάλη φίρμα»
Το όνομα της είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τον πανευρωπαϊκό διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision όμως η Μαριάννα Ευστρατίου έχει διανύσει πολλά χιλιόμετρα στο μουσικό στερέωμα και εκτός διαγωνισμού.
Η Μαρία-Αναστασία Ευστρατίου όπως είναι το όνομα της, έχει μερικές πολύ σημαντικές συνεργασίες με κορυφαίους Έλληνες δημιουργούς. Η πρώτη δισκογραφική εμφάνιση ως ερμηνεύτρια είναι 1982, στην Πορνογραφία του Μάνου Χατζιδάκι. Το 1992 συνεργάστηκε με τον Μίμη Πλέσσα με τον οποίο βρέθηκε επί σκηνής για τρία χρόνια. Το 1985 με το τραγούδι του Κώστα Χαριτοδιπλωμένου, Talk About Love γνωρίζει επιτυχία στην Ελλάδα και την Ιταλία. Έχει εκδώσει δύο βιβλία και ένα promo cd single. Από το ντεμπούτο της άλμπουμ υπάρχει ένα cover, το "Twist in My Sobriety", που αρχικά τραγουδήθηκε από την Τανίτα Τικάραμ.
Η πορεία στον διαγωνισμό της Eurοvιsion:
H Μαριάννα Ευστρατίου είναι "ιέρεια" του διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision αφού βρέθηκε όχι μία, όχι δύο αλλά τρεις φορές να εκπροσωπεί την Ελλάδα. Συγκεκριμένα το 1987 εμφανίστηκε ως τραγουδίστρια υποστήριξης για το δίδυμο Bang. Η Ευστρατίου κέρδισε τον ελληνικό εθνικό διαγωνισμό τραγουδιού το 1989, ξεπερνώντας την Άννα Βίσση, και εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Λωζάνη με «Το δικό σου αστέρι» σε σύνθεση της ίδιας και σε στίχους της Βίλλυς Σανιάνου. Το τραγούδι τερμάτισε ένατο. Το 1996, η ΕΡΤ την επέλεξε για να εκπροσωπήσει την Ελλάδα και πάλι, αυτή τη φορά με το τραγούδι «Εμείς φοράμε το χειμώνα ανοιξιάτικα», αλλά το τραγούδι τερμάτισε μόλις στη 14η θέση στο Όσλο. Η ίδια πήρε μέρος στον εθνικό τελικό του 1998 αλλά δεν κέρδισε.
Η Μαριάννα Ευστρατίου μίλησε στο gossip-tv για την εμπειρία της Eurovision, τη φετινή συμμετοχή της Ελλάδας καθώς και για την πορεία της στη μουσική.
Θα ήθελα να ξεκινήσουμε την κουβέντα μας με τη Eurovision 2023 που ξεκινάει απόψε με τον πρώτο ημιτελικό. Πείτε μου πως σας φαίνεται η συμμετοχή της Ελλάδας με τον Victor Vernicos;
Μου αρέσει γενικά και σαν ιδέα που είναι ένα πολύ νέο παιδί, αλλά μου αρέσει πολύ και η παραγωγή του τραγουδιού, τη βρίσκω αρκετά μοντέρνα και προχωρημένη. Επίσης πιστεύω ότι είναι σημαντική και η συμβολή του Κωνσταντίνου Ρήγου. Νομίζω ότι θα δούμε πολύ ωραία πράγματα. Οπότε περιμένω! Από τη στιγμή που πας εκεί, κάνεις μία-δύο κουβέντες, μία μικρή διόρθωση, κάτι. Δεν αλλάζει όμως κάτι ποτέ. Το καλύτερο είναι να είναι κανείς καλά προετοιμασμένος. Ο Victor πιστεύω ότι και προετοιμασμένος θα είναι αλλά θα έχει και το λίγο θράσος που χρειάζεται για να παρουσιάσει αυτό που κάνει. Το θάρρος και την ενέργεια που χρειάζονται σίγουρα θα τα έχει.
Πως σας φαίνεται η επιλογή που γίνεται τα τελευταία χρόνια από την ΕΡΤ, να στέλνουμε νέα πρόσωπα που ουσιαστικά γνωρίζουμε μέσα από τον διαγωνισμό και είναι άγνωστα στο ευρύ κοινό;
Δεν ξέρω ακριβώς πώς το έχουν σκεφτεί. Πάντως ή αυτό πρέπει να γίνει ή να πάει κάποιος πάρα πολύ γνωστός, καλός τραγουδιστής, γνωστός στην Ελλάδα. Δηλαδή κάποια μεγάλη μας φίρμα, να το πω έτσι. Ίσως οι πιθανότητες να είναι οι ίδιες. Το θέμα είναι να υπάρχει καλό background, δηλαδή όπως σου είπα, να είναι καλά προετοιμασμένη η παρουσίαση, το κομμάτι, να είναι καλά ενορχηστρωμένο, να έχει κάτι πρωτότυπο. Εμένα αυτό μου άρεσε φέτος. Ότι είναι και πρωτότυπα ενορχηστρωμένο, δηλαδή μοντέρνα να το πω κάπως έτσι. Η εικόνα γενικά του Βίκτωρα είναι αυτό που είναι, ενός παιδιού, 16 ετών. Προτιμώ αυτό από μια πολύ μεγάλη φίρμα, ξέρεις, που έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στα ρούχα τα έτσι και τα αλλιώς.
Το θέμα είναι, αν αποφασίσω να καθίσω να γράψω για τη Eurovision ένα τέτοιο κομμάτι, που όμως θα το δώσω μόνο, αν πιστεύω ότι μπορεί να ανέβει πάρα πολύ ψηλά, να φέρει ίσως την νίκη στην Ελλάδα.
Εσείς έχετε ξεχωρίσει κάποιο κομμάτι από την φετινή διοργάνωση;
Δεν μπορώ να κρίνω ακριβώς, αλλά θα δω την τελευταία στιγμή, πάνω στη σκηνή τι γίνεται. Αυτό είναι το ουσιαστικό. Βέβαια μου άρεσε πολύ και της Ιταλίας πρέπει να πω το κομμάτι. Αυτό μου έχει μείνει λιγάκι. Μου άρεσε σαν τραγουδιστής δηλαδή, η συμμετοχή της Ιταλίας. Η χώρα αυτή πάντα στέλνει κάποιους καλλίφωνους, κάποιους ωραίους, λόγω φεστιβάλ.
Εσείς έχετε μεγάλη εμπειρία στο διαγωνισμό της Eurovision. Ήταν κάπως έτσι τα πράγματα τότε; Μου είχε κάνει εντύπωση που είχατε πει ότι το 1989 τα πληρώσατε όλα εσείς.
Τι θα πει μεγάλη εμπειρία; Την πρώτη φορά είχα κάνει φωνητικά, με τους Bang, το 1987, πάρα πολύ παλιά. Αυτή ήταν η πρώτη μου εμπειρία και ήμουν πολύ, ανέμελη. Ήμουν φίλη του Θάνου Καλλίρη και του Βασίλη Δερτιλή και ήμασταν όλοι μια παρέα και ο ένας βοηθούσε τον άλλο. Ήταν κάπως έτσι τα πράγματα τότε.
Δεν υπήρχε τότε καμία έξτρα ενίσχυση, υπήρχε μόνο το βραβείο που παίρναμε ως εκπρόσωποι κατόπιν ψηφοφορίας, μετά από ψηφοφορία που γινόταν. Όλα και τα ρούχα, ο εξοπλισμός και αυτοκίνητο που χρειάστηκα εγώ εκεί στη Λοζάνη που γινόταν ο διαγωνισμός. Τα πάντα ήταν με τα δικά μας έξοδα τότε. Εκτός από το ξενοδοχείο, κάποιο βοήθημα ήταν για φαγητό και βέβαια δεν υπήρχε ακόμη ιδιωτική τηλεόραση. Αυτό ήταν πολύ διαφορετικό. Δηλαδή δεν υπήρχε καμία διαφήμιση εκτός από κάποιο άρθρο, μικρό άρθρο, ποιος θα μας εκπροσωπήσει φέτος στη Eurovision, ξέρεις, ένα μικρό σε εφημερίδες. Αλλά δεν υπάρχουν τα media, δεν υπήρχε τίποτα ακόμα. Μόνο η κρατική τηλεόραση που εντάξει ανέφερε, ποιος θα πάει. Διάφορα πράγματα, πολλές δυσκολίες δηλαδή. Αν τα συγκρίνω με τις σημερινές ευκολίες που έχει κανείς, κυρίως τις τεχνικές, έτσι ήταν όλα διαφορετικά. Εγώ αγωνιούσα αν θα ακούγονται καλά τα κανάλια και διάφορα τέτοια πράγματα. Απ' τη μεταφορά ήχου από εδώ, από το βίντεο κλιπ εκεί.
Όταν εκπροσώπησα την Ελλάδα το 1989 με το δικό σου αστέρι, επειδή ξέρω, πολύ καλά γερμανικά και αγγλικά βεβαίως, λίγα γαλλικά, ιταλικά ελάχιστα, πάρα πολύ λίγα, έτυχα πολύ καλής υποδοχής εκεί. Δηλαδή πήγα και σε σταθμούς, όχι τηλεοπτικούς, γιατί δεν υπάρχουν ακόμη όλα αυτά, στην κλίμακα σου λέω που είναι τώρα, αλλά σε ραδιόφωνα, γιατί μπορούσα να μιλήσω γερμανικά να δώσω μια συνέντευξη. Έτυχα αυτής της κατάστασης, που ήταν αρκετά καλή, αλλά οφείλεται προσωπικά σε μένα.
Το τραγούδι "το δικό μου αστέρι", είναι ένα τραγούδι που το έγραψα μόνη μου και όχι με κάποιον άλλον όπως έχει βγει!
Το βίντεο κλιπ του τραγουδιού "Το δικό σου αστέρι" που μας εκπροσώπησε το 1989!
Θα σας ενδιαφέρει να γράψετε ένα κομμάτι που ενδεχομένως να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον διαγωνισμό;
Αν με ενδιαφέρει; Το θέμα είναι, αν αποφασίσω να καθίσω να γράψω ένα τέτοιο κομμάτι, που όμως θα το δώσω μόνο, αν πιστεύω ότι μπορεί να ανέβει πάρα πολύ ψηλά, να φέρει ίσως την νίκη στην Ελλάδα. Με ποιον τραγουδιστή, δεν ξέρω. Θα πρέπει δηλαδή να φανταστώ και τον τραγουδιστή, γιατί τώρα να κάνω όλα πάλι μόνη μου αποκλείεται. Και να γράψω το τραγούδι, και να το ενορχηστρώσω, και να το τραγουδήσω, και να τα πληρώσω όλα, και να κάνω την προετοιμασία, και τα ρούχα να βρω φίλους να μου τα σχεδιάσουν. Δεν θα το ξανάκανα, βέβαια. Εντάξει, το 1996 που πήγα με το τραγούδι του Κώστα Μπίγαλη, και της Ηρούς Τριγώνη, "Εμείς φοράμε το χειμώνα ανοιξιάτικα", εκεί ήμουν πιο άνετη με όλα.
Ποια θεωρείτε εσείς ότι ήταν η πιο αδικημένη συμμετοχή μας στη Eurovision;
Δεν ξέρω να σου πω. Το 1989 που εκπροσωπούσα εγώ την Ελλάδα πήρα την ένατη θέση. Δεν μπορώ να πω ότι αδικήθηκα αλλά το τραγούδι που βγήκε πρώτο δεν θεωρώ ότι έπρεπε να βγει πρώτο.
Δεν με βοήθησε σε κάτι μετά από όλα αυτά η Eurovision.
Τι σας έχει μείνει από τον διαγωνισμό;
Αυτό που μου έχει μείνει μεταξύ πολλών άλλων πραγμάτων από τους διαγωνισμούς της Eurovision ήταν ότι το 1987 που πήγα στις Βρυξέλλες συνάντησα από κοντά την Σελίν Ντιόν γιατί εκείνη είχε κερδίσει τον διαγωνισμό τον προηγούμενο χρόνο. Ήταν μια σπουδαία επαφή για μένα αυτή. Κορυφαία επαφή. Πιο πριν ήταν ο Τζόνι Λόγκαν, τον οποίο επίσης γνώρισα. Ένας καταπληκτικός τραγουδιστής, δεν το συζητώ. Έχω κάποιες προσωπικές εμπειρίες που αυτές ήταν, μπορώ να σου πω, εξίσου σημαντικές με οτιδήποτε άλλο είχε να κάνει με την Eurovision. Αυτό το τραγούδι "το δικό μου αστέρι", είναι ένα τραγούδι που το έγραψα μόνη μου και όχι με κάποιον άλλον όπως έχει βγει. Αυτός ο άλλος, τέλος πάντων, μου διέθεσε το στούντιο και για αυτό το λόγο εμφανίστηκε το όνομά του. Το τραγούδι μίλησε σε πάρα πολύ κόσμο και αυτό που μου έχει μείνει είναι ότι αγαπήθηκε πολύ.
Ο διαγωνισμός αυτός ήταν ένα εισιτήριο για εσάς;
Δεν θα το έλεγα εισιτήριο, ήταν ένα κομμάτι της διαδρομής μου, γιατί είχα ξεκινήσει πολύ πιο πριν. Έκανα συναυλίες σε όλη την Ελλάδα με τον Μάνο Χατζιδάκη που τραγούδαγα τις μελωδικές συνθέσεις του. Έχω και άλλους πολλούς σταθμούς. Έχω τραγουδήσει με τον γκρουπ του Γιώργου Νταλάρα, με την Τάνια Τσανακλίδου, την Ελευθερία Αρβανιτάκη. Έχω κάνει 40 παραστάσεις στο Παρίσι και έχω τραγουδήσει σε όλη την Ελλάδα με τον Μίμη Πλέσσα.
Δεν θα έλεγα ότι είναι κάποια ειδικά εισιτήρια για μένα, αλλά πολύ σημαντικές στιγμές σε όλη μου τη διαδρομή, τη μουσική μου διαδρομή, αυτό είναι αλήθεια. Αλλά είναι σημαντικές στιγμές, αυτό. Δεν με βοήθησε σε κάτι μετά από όλα αυτά η Eurovision.