
Μπάμπης Χατζηδάκης στο gossip-tv: Έχω νιώσει μεταφυσικά. Ήταν απίστευτο το πώς συνέβησαν τα πράγματα
Ο Μπάμπης Χατζηδάκης με αφορμή τις παραστάσεις στο Διάχρονο θέατρο αλλά και τον ρόλο του στη φετινή επιτυχημένη σειρά του Alpha «Διάφανη αγάπη» μιλά απoκλειστικά στο gossip-tv.
Στο Θέατρο Διάχρονο η Μαίρη Βιδάλη ετοιμάζει δύο νέες θεατρικές παραστάσεις πάνω σε έργα του Λουίτζι Πιραντέλο. Από το Σάββατο 1η Μαρτίου λοιπόν σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί σ’ ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά έργα του Πιραντέλο, το έργο μυστηρίου "Έτσι όπως με θες", σε μετάφραση και διασκευή του Γιώργου Δανεσή ενώ θα τη δούμε και το κορυφαίο μονόπρακτο "Ο άνθρωπος με το λουλούδι στο στόμα" ως μια γυναικεία φιγούρα στο πλευρό του Μπάμπη Χατζηδάκη -που υπογράφει τη σκηνοθεσία και ερμηνεύει τον ομώνυμο ρόλο- και του Κώστα Ζέκου.

Ο Μπάμπης Χατζηδάκης ανοίγει την καρδιά του και με τη μοναδική ροή του λόγου του σε βάζει απευθείας στο κλίμα της παράστασης, ξεδιπλώνει τον ήρωά του με όλες εκείνες τις λεπτομέρειες που σε παρασύρουν στο «ταξίδι» του ενώ δε διστάζει να αποκαλύψει και άγνωστες πτυχές της ζωής του.

Μπάμπης Χατζηδάκης - Μαίρη Βιδάλη
Μίλησέ μου για τις παραστάσεις που θα απολαύσουμε σε μερικές ημέρες στο Διάχρονο θέατρο.
«Στο Διάχρονο θέατρο της Μαίρης Βιδάλη ανεβαίνουν δυο έργα του Λουίτζι Πιραντέλο, το ένα είναι το «Έτσι όπως με θες», το οποίο σκηνοθετεί η κυρία Βιδάλη και το άλλο είναι «Ο άνθρωπος με το λουλούδι στο στόμα». Ο Πιραντέλο είχε έναν τρόπο να αντιμετωπίζει την κοσμοθεωρία του μέσα από τη συγγραφή του την οποία μας την κληροδότησε και με βάση αυτήν πήρε και ένα Νόμπελ και εμείς διαλέξαμε αυτά τα δύο έργα.
Το ένα είναι το «Έτσι όπως με θες», στο οποίο πρωταγωνιστεί αλλά και το σκηνοθετεί η Μαίρη Βιδάλη και το άλλο είναι το «Ο άνθρωπος με το λουλούδι στο στόμα», μια παράσταση της οποίας το περιεχόμενο είναι σαν να παρακολουθούμε το τέλος αυτού του έργου, «Έτσι όπως με θέλεις» και να βλέπουμε τη συνέχεια αυτών των δυο ανθρώπων. Στην παράσταση εκτός από εμένα και τη Μαίρη Βιδάλη συμμετέχουν οι: οι Βύρων Κολάσης, Ελένη Ροδά, Σωτήρης Αντωνίου, Κώστας Ζέκος, Φιλίτσα Καλογεράκου, Τάσος Μπλάτζιος, Αιμιλία Σπαχάι και Έφη Χαντζούλη, Σωτήρης Αντωνίου, Κώστας Ζέκος, Φιλίτσα Καλογεράκου, Τάσος Μπλάτζιος, Αιμιλία Σπαχάι και Έφη Χαντζούλη.
Υπάρχει και αυτή η καινοτομία ότι το κοινό με ένα εισιτήριο μπορεί να παρακολουθήσει και τις δύο παραστάσεις.
«Ναι ακριβώς, έτσι όπως περιέγραψα λίγο πριν. Δηλαδή, το έργο ξεκινά με την παράσταση «Έτσι όπως πως με θες» κι έχουμε συνδέσει το δεύτερο μονόπρακτο με τέτοιο τρόπο ώστε να βλέπει υποθετικά την κατάληξη αυτού του ζευγαριού.»
Κακά τα ψέματα το θέατρο είναι μια δουλειά η οποία σε αφήνει δύο φορές τον χρόνο -στην καλύτερη περίπτωση- άνεργο
Νομίζω ότι θα είναι όμως πολύ ωραίο και πολύ πρωτότυπο και θα ενδιαφέρει πάρα πολύ και το κοινό.
«Νομίζω, ναι. Είναι ένας συγκλονιστικός συγγραφέας ο οποίος ερευνά την ανθρώπινη συμπεριφορά. Έχουν γράψει πολλοί για αυτό το θέμα, για το πόσες πλευρές έχουμε ανάλογα με το ποιους αντιμετωπίζουμε. Δηλαδή αλλιώς συμπεριφερόμαστε εγώ και εσείς σε αυτή τη στιγμή που μιλάμε, αλλιώς θα συμπεριφερθούμε στην παρέα την άλλη που θα πάμε ή στο σπίτι μας. Αυτό είναι που πραγματεύεται ο Πιραντέλο»
Πάντα διαχρονικό νομίζω και απαντήσεις δεν θα δοθούν
«Είναι έτσι ακριβώς»

Απείχες κάποια χρόνια από την τηλεόραση και φέτος σε βλέπουμε στη σειρά του Alpha «Διάφανη αγάπη». Ο λόγος της αποχής σου ήταν από επιλογή ή απλά δεν προέκυψε κάποια πρόταση;
«Ήταν από επιλογή. Έκανα κάποιες επιχειρήσεις οι οποίες δεν πήγαν καλά διότι δεν είμαι επιχειρηματίας. Μετά είχα ήδη απομακρυνθεί και ύστερα ήρθε η πανδημία και τα πράγματα άρχισαν να σφίγγουν. Οπότε επέλεξα να τελειώσω το Πανεπιστήμιο που το είχα αφήσει τη μέση. Αφιερώθηκα εκεί. Έκανα έναν κύκλο μικρό και ξαναγύρισα»
Στάθηκες όμως και τυχερός γιατί και ξεκίνησες στα καλά χρόνια της τηλεόρασης, αλλά και επέστεψες σε μια καλή φάση της ελληνικής μυθοπλασίας.
«Ναι και ευτυχώς εγώ αυτή τη στιγμή συμμετέχω σε μια εξαιρετική δουλειά από κάθε άποψη. Και σκηνοθετική και φωτιστική και οργάνωσης και ηθοποιών και όλα. Είμαι πολύ ευχαριστημένος».
To ατύχημα με ανάγκασε στο ξεκίνημα μιας καλής περιόδου που υπήρχε τότε και στη τηλεόραση και το θέατρο να κάνω μία παύση σχεδόν τριών ετών
Ποιος είναι αυτός ο Κωνσταντίνος Καραλής. Φαντάζομαι ότι είσαι εκ διαμέτρου αντίθετος από αυτόν τον τύπο που παρουσιάζεται στη Διάφανη Αγάπη. Θα ήθελα να μου πεις πώς έχεις πλησιάσει τον ήρωά σου.
«Θα σου πω ακριβώς πώς. Είναι ένας τρόπος έρευνας για να μπορέσεις να υποδυθείς κάποια πρόσωπα. Αυτή είναι και η θεωρία του Πιραντέλο για τις πολλές μορφές που κρύβουμε μέσα μας. Εάν λοιπόν ψάχνουμε μέσα μας την διάσταση, τους λόγους που οδηγούν έναν άνθρωπο να κάνει αυτό που κάνει, τότε γίνεται κομμάτι του εαυτού μας. Γιατί τις ποιότητες τις έχουμε όλοι μέσα μας. Οπότε το μόνο που έχω να κάνω εγώ είναι να κάνω μια σοβαρή έρευνα για τις ποιότητες του ήρωα που βρίσκονται μέσα μου»

Η σειρά πραγματεύεται το μεταφυσικό κομμάτι. Έχει υπάρξει στιγμή στη ζωή σου που έχεις βιώσει μεταφυσική εμπειρία;
«Έχω ζήσει δύο περιπτώσεις που ένιωσα μεταφυσικά. Η μία ήταν σε ένα ατύχημα που είχα. Δηλαδή τη στιγμή που συνέβη το ατύχημα σταμάτησε ο χρόνος. Το έζησα όλο σε πολύ αργές κινήσεις και θυμάμαι τα πάντα, με εξέπληξε γιατί δεν έχασα τις αισθήσεις μου εκείνη τη στιγμή, τις έχασα μετά. Και ένα άλλο έχει να κάνει με ένα χειρουργείο του αδερφού μου. Έπρεπε να μεταφέρω ένα αφαιρεθέν σε άλλο νοσοκομείο. Η απόσταση μετρούσε μισή ώρα και εγώ την έκανα σε πέντε λεπτά. Ήταν απίστευτος ο τρόπος με τον οποίο συνέβησαν τα πράγματα. Δεν μπορώ να το περιγράψω με άλλα λόγια. Μέσα στην τεράστια κίνηση της λεωφόρου Αλεξάνδρας άνοιγαν οι δρόμοι για να περάσω εγώ»
Ήταν, Μπάμπη, το τροχαίο σου, η πιο δύσκολη στιγμή στη ζωή σου;
«Ήταν μια συνθήκη την οποία εγώ δεν συνειδητοποίησα αλλά μου το έλεγαν οι κοντινοί μου άνθρωποι. Ήταν τρεις πολύ κρίσιμες ημέρες. Εγώ επειδή έπαιρνα διάφορα φάρμακα, δεν το συνειδητοποίησα ότι πέρασα μια κρίσιμη φάση. Και αυτό ήταν μεταφυσικό, όπως λέγαμε και προηγουμένως. Γιατί το να λένε στην πρώην γυναίκα μου ότι κινδυνεύω να πεθάνω κι μετά να μου μεταφέρει αλλά εγώ να μην έχω καταλάβει τίποτα είναι μεταφυσικό. Ήταν πολύ δύσκολο. Με ανάγκασε στο ξεκίνημα μιας καλής περιόδου που υπήρχε τότε και στη τηλεόραση και το θέατρο να κάνω μία παύση σχεδόν τριών ετών. Με όλες τις διαδικασίες που έπρεπε να ακολουθήσω μετά με τις φυσιοθεραπείες έμεινα έκτος για 4,5 χρόνια περίπου»

Δεν είσαι από τους ανθρώπους που δίνουν πολύ συχνά συνεντεύξεις και γενικώς είσαι λίγο πίσω από τα φώτα της δημοσιότητας.
«Αλήθεια είναι αυτό, δεν μου αρέσει να είμαι μπροστά. Θέλω απλά να κάνω καλά τη δουλειά μου. Χαίρομαι πάρα πολύ όταν με σταματάνε στο δρόμο και μου λένε ότι με είδαν σε μια παράσταση. Είμαι πάρα πολύ χαρούμενος τότε. Γιατί μου έχει τύχει να έχουν περάσει δέκα χρόνια και να με σταματάνε και να μου λένε για κάπου που με είχαν δει. Όχι πολλές φορές, μη φανταστείς. Αλλά αυτό όταν συμβαίνει και να μου λένε και λεπτομέρειες και λόγια, λέω κοίτα να δεις πως έχει γράψει ένα πράγμα μέσα τους»
Μου έδωσες ουσιαστικά την απάντησή στην επόμενη ερώτηση για το πώς εξαργυρώνεται η επιτυχία.
«Να κάνω καλά τη δουλειά μου, έτσι εξαργυρώνεται η επιτυχία για μένα»

Το χειροκρότημα είναι αρκετό;
«Είναι ανταπόκριση της καλής δουλειάς. Μπορεί μερικές φορές κάποιοι άνθρωποι να μην καταλαβαίνουν. Παρ' όλα αυτά, όμως, περνάει και γράφεται στο υποσυνείδητο. Οπότε, εάν έχεις κάνει καλά τη δουλειά σου, θα μείνει αυτό. Θα γράψει στο υποσυνείδητο»
Το επάγγελμα του ηθοποιού έχει την πολυτέλεια της επιλογής.
«Όλοι έχουν την πολυτέλεια της επιλογής. Η διαφορά είναι τι εννοεί ο καθένας σαν επιλογή. Αν θεωρεί κάποιος ότι εγώ θα επιλέξω μεταξύ αυτού του είδους, δηλαδή του θεάτρου, δεν μπορώ να ζήσω μόνο από αυτό άρα θα πρέπει να επιλέξω και κάτι ακόμη. Θα κάνω θέατρο και κάτι άλλο ταυτόχρονα ή θα κάνω μόνο θέατρο και δεν θα έχω τα απαραίτητά μου. Γιατί κακά τα ψέματα το θέατρο είναι μια δουλειά η οποία σε αφήνει δύο φορές τον χρόνο -στην καλύτερη περίπτωση- άνεργο. Οπότε τι κάνει ένας άνθρωπος ο οποίος βιοπορίζεται μόνο από αυτό; Πρέπει να κάνει και τηλεόραση, πρέπει να κάνει και θέατρο, πρέπει να κάνει και ό,τι μπορεί να του προκύψει από διαφημίσεις. Άρα ναι, από αυτά μπορείς να επιλέξεις. Αλλά όλα έχουν το κόστος τους. Όταν μένεις χωρίς δουλειά ασχολείσαι με κάτι άλλο για να έχεις τα προς το ζην»