Dragons' Den-Γιάννης Τσιώρης: «Το πρώτο μου εγχείρημα βασίστηκε σε δικά μου κεφάλαια & σε δανεισμό»
Ένας από τους dragons στο «Dragons’ Den Greece» είναι και ο Γιάννης Τσιώρης μιλάει σε σπάνια συνέντευξή του για την επιχειρηματικότητα και όχι μόνο.
Ο ίδιος αναφέρεται και στην τηλεοπτική εμπειρία που του χάρισε το συγκεκριμένο σόου επιχειρηματικότητας αλλά και το πώς είναι να είσαι ένας από τους πιο επιτυχημένους επιχειρηματίες...
Γιάννης Τσιώρης - Dragon's Den: Το αστρονομικό ποσό που πούλησε την εταιρεία του

GALA: Είχατε φανταστεί ποτέ ότι η επιχειρηματική σας πορεία θα σας οδηγούσε στην τηλεόραση;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΙΩΡΗΣ: Ούτε το είχα φανταστεί, ούτε το επεδίωξα, ούτε ήταν στις προτεραιότητές μου! Ήταν μια εξέλιξη που προέκυψε μέσα από τη διαδρομή μου. Η πρώτη προσέγγιση –πριν από τον πρώτο κύκλο του «Dragons’ Den» μάλιστα– έγινε από τον Σάκη Τανιμανίδη, μέσω της Endeavor, του οργανισμού που στηρίζει ενεργά την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα. Εκείνη τη στιγμή, όμως, δεν είχα ακόμη ξεκαθαρίσει μέσα μου πόσο άνετα αισθανόμουν με τη δημόσια προβολή ή αν ήταν κάτι που με εξέφραζε πραγματικά. Με τον καιρό, όμως, συνειδητοποίησα ότι το «Dragons’ Den» δεν είναι απλώς ένα τηλεοπτικό format. Είναι μια πλατφόρμα που μπορεί πραγματικά να ενισχύσει τη νεανική επιχειρηματικότητα και να εμπνεύσει ανθρώπους να κυνηγήσουν τα όνειρά τους. Έτσι, είδα το «Dragons’ Den» ως μια μοναδική ευκαιρία να προσφέρω κάτι ουσιαστικό: να συνδυάσουμε την ψυχαγωγία με τη μεταφορά γνώσης και επιχειρηματικού ήθους.
G.: Πώς σας φαίνεται ο χώρος αυτός; Πιο εύκολος ή πιο δύσκολος απ’ ό,τι τον φανταζόσασταν και σε τι;
Γ. ΤΣ.: Το να μου παρουσιάζουν επιχειρηματικές ιδέες δεν μου ήταν κάπως ξένο – είναι κάτι οικείο από την καθημερινότητά μου. Απλώς στο πλατό η εμπειρία είναι χρονικά συμπυκνωμένη. Η εμπειρία ήταν πολύ πιο ευχάριστη και ομαλή απ’ όσο φανταζόμουν. Παρότι υπήρχε άγχος στα πρώτα γυρίσματα λόγω του πρωτόγνωρου περιβάλλοντος, προσαρμόστηκα αρκετά γρήγορα. Και ομολογώ πως η ενέργεια των επιχειρηματιών και η αλληλεπίδραση με τους υπόλοιπους Dragons έκαναν την όλη εμπειρία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα.
G.: Είχατε το οικονομικό υπόβαθρο ή τη βοήθεια από την οικογένεια για να ξεκινήσετε τα πρώτα σας βήματα στον χώρο;
Γ. ΤΣ.: Όχι, δεν υπήρξε κάποιο ιδιαίτερο οικονομικό υπόβαθρο. Το πρώτο μου εγχείρημα, το Vound, βασίστηκε σε κάποια δικά μου κεφάλαια και σε προσωπικό τραπεζικό δάνειο. Όταν ξεκινήσαμε την InstaShop, ήμουν ήδη χρεωμένος με 100.000 δολάρια από τον προσωπικό δανεισμό που προανέφερα και είχαμε ξοδέψει όλες τις οικονομίες μας στο Vound. Παράλληλα, μου απέμενε μόλις ένας μήνας μέχρι να λήξει το ενοικιαστήριο του σπιτιού μου και ήξερα ότι δεν θα είχα πού να μείνω. Έτσι, μαζί με τη συνεργάτιδά μου δουλέψαμε υπό έντονη πίεση και μέσα σε έναν μήνα δημιουργήσαμε το πρώτο μας προϊόν.
Προς το να φτάσουμε στη γνωριμία με επενδυτές και την εύρεση χρηματοδότησης του δεύτερου μήνα, είχαμε ήδη πολλές παραγγελίες, ενώ αναζητούσαμε εναγωνίως –στο LinkedIn και οπουδήποτε μπορούσαμε– επαφές. Τελικά, βρήκαμε έναν business angel επενδυτή μέσω Internet και κλείσαμε την πρώτη μας συμφωνία χρηματοδότησης, ύψους 360.000 δολαρίων. Κάπως έτσι πήραμε και την πρώτη μας ανάσα – καταφέραμε να αποπληρώσουμε το δάνειο και φυσικά να καλύψουμε και τους πρώτους μισθούς. Ήταν μια πορεία γεμάτη πίεση, αβεβαιότητα και δυσκολίες, αλλά είχαμε πίστη στο προϊόν, επιμονή και τη θέληση να μην τα παρατήσουμε.
Πηγή: Gala