Οι Ελληνες που νίκησαν τη Ferrari!
Καταπληκτική εμφάνιση και σπουδαία αποτελέσματα πέτυχαν οι Ελληνες φοιτητές και μαθητές που συμμετείχαν στον 27ο Πανευρωπαϊκό Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell. Οι τρεις ελληνικές ομάδες σημείωσαν εξαιρετικές επιδόσεις, κέρδισαν πρώτο βραβείο και άφησαν μακράν πίσω τους το όχημα της... Φεράρι!
Οι οικονομικές δυσκολίες ήταν το νούμερο ένα πρόβλημα που έπρεπε να ξεπεράσουν τα Ελληνόπουλα για να κατέβουν στη φετινή διοργάνωση του διεθνούς αγώνα οικονομίας καυσίμων που πραγματοποιήθηκε στην πίστα Eurospeedway στο Lausitz της Γερμανίας.
Τελικά, με τη βοήθεια χορηγών και την προσωπική τους συμμετοχή στα έξοδα, οι ομάδες του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, του Πολυτεχνείου Κρήτης και του 2ου Επαγγελματικού Λυκείου Αιγάλεω κατάφεραν να δώσουν το «παρών» στον φημισμένο διαγωνισμό.
Η ομάδα Προμηθέας του ΕΜΠ συμμετείχε στην κατηγορία Prototype με το ηλεκτροκίνητο όχημα «Πυρφόρος», που είναι και το έμβλημα του Ιδρύματος. Ο «Πυρφόρος» κατέλαβε την έβδομη θέση στην κατηγορία του, αφήνοντας πολύ πίσω το όχημα της ομάδας Senza Benza που εκπροσωπούσε τη σχολή IPSIA Ferrari Maranello...
Οι φοιτητές του ΕΜΠ δανείστηκαν το αμάξωμα του «Πυρφόρου» από το 2ο Γυμνάσιο Χίου, το μετασκεύασαν και τοποθέτησαν κινητήριο σύστημα, ηλεκτρονικά και λοιπά συστήματα που κατασκεύασαν οι ίδιοι.
Με μία ακόμη «κούπα» επέστρεψε στην Ελλάδα η TUC Racing Team που συμμετείχε στην κατηγορία Urban Concept με το όχημα ER11, το οποίο αξιοποιεί ηλεκτρικό κινητήρα και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, η ομάδα του Πολυτεχνείου Κρήτης κατάφερε να κερδίσει την πρώτη θέση στον παράλληλο διαγωνισμό ασφάλειας, εντυπωσιάζοντας τους κριτές.
Η βασική ιδέα ήταν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα κρύβουν κινδύνους για πεζούς, τυφλούς κ.λπ., διότι είναι τελείως αθόρυβα. Έτσι, οι φοιτητές του Πολυτεχνείου Κρήτης έφτιαξαν ένα ειδικό σύστημα που παράγει ήχο ανάλογα με το πάτημα του γκαζιού, προστατεύοντας όσους βρίσκονται έξω από το όχημα. Με την παράλληλη ενίσχυση των συστημάτων ασφαλείας του υδρογόνου, το ER11 ήταν μακράν το κορυφαίο σε προδιαγραφές ασφάλειας.
Αλλά και στον κύριο διαγωνισμό οι φοιτητές από την Κρήτη πέτυχαν εξαιρετική επίδοση με 45 χιλιόμετρα ανά κιλοβατώρα, που ισοδυναμεί με 437 χιλιόμετρα ανά λίτρο καυσίμου.
Ίσως το πλέον ελπιδοφόρο μήνυμα έρχεται από τους μαθητές και μαθήτριες της Α’ και Β’ τάξης του 2ου ΕΠΑΛ Αιγάλεω και τους καθηγητές τους, που συμμετείχαν στην κατηγορία Prototype με το βενζινοκίνητο όχημα «Ιρις».