To χρεωκοπημένο κράτος αφήνει δρόμους στη μέση
Να δημοπρατεί δρόμους, να διαφημίζει και να προβάλει μεγάλα έργα και να παρουσιάζει… μακέτες, ξέρει να το κάνει θαυμάσια.
Όταν όμως έρχεται η ώρα της πληρωμής, το ελληνικό κράτος, σαν καλός… μπαταχτσής, σφυρίζει αδιάφορα και κάνει ότι δεν καταλαβαίνει!
Κλασικός κακοπληρωτής, το ελληνικό δημόσιο «φεσώνει» εταιρίες και ταλαιπωρεί αφάνταστα τους πολίτες.
Άλλο ένα τέτοιο κλασικό παράδειγμα, στα βόρεια προάστια και πιο συγκεκριμένα στα έργα που γίνονται στον παράδρομο της εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας, στο ύψος της Κηφισιάς.
Μετά το ύψος της γέφυρας της Λυκόβρυσης, στο ανοδικό τμήμα, ο παράδρομος έχει ουσιαστικά κλείσει, αφού από τον περασμένο Νοέμβριο εκτελούνταν έργα αποκατάστασης αγωγών αποχέτευσης. Πρόκειται για μια εργολαβία που έχει ξεκινήσει από την Μεταμόρφωση και φτάνει ως την Βαρυμπόμπη, ένα έργο ζωτικής σημασίας για την περιοχή, που, επειδή η Πολιτεία έπαψε να πληρώνει, έχει μείνει κυριολεκτικά στη μέση!
Ο ανάδοχος, η εταιρία «Ελληνική Υδροκατασκευή», έχει προβεί από τις 3-2-2011 σε διακοπή των εργασιών, επειδή το υπουργείο Υποδομών τη «φέσωσε» με πάνω από 2.000.000 ευρώ!
Μάλιστα, η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου (Διεύθυνση Υδραυλικών Έργων Περιφέρειας Αττικής – Δ10), έχει αποστείλει σχετικό έγγραφο στον ίδιο τον Γενικό Γραμματέα Δημόσιων Έργων, κ. Γιάννη Οικονομίδη, ζητώντας του να παρέμβει για να δοθούν τα χρωστούμενα και να ξεκινήσει εκ νέου το έργο και να πάψουν να ταλαιπωρούνται άδικα οι πολίτες της περιοχής, αλλά ως τώρα δεν έχει υπάρξει η παραμικρή εξέλιξη!
Η εταιρία κέρδισε το μειοδοτικό διαγωνισμό στις 25-5-2008, με προϋπολογισμό έργου 18.600.000 ευρώ. Ως τώρα έχει κατασκευαστεί το 30% του έργου και η συνολική δαπάνη έχει ανέλθει στα 6.398.300 ευρώ. Όμως, το Δημόσιο έχει καταβάλλει στην εταιρία μόνο 4.039.191,50 ευρώ.
Βλέποντας, λοιπόν, η εταιρία ότι της χρωστάνε πάνω από 2.300.000 ευρώ, αποφάσισε να διακόψει, μέχρι νεοτέρας τις εργασίες.
Αποτέλεσμα είναι οι πολίτες της περιοχής να είναι αναγκασμένοι να πραγματοποιούν κύκλους χιλιομέτρων για να πάνε στις δουλειές τους.
Το συγκεκριμένο σημείο που σταμάτησαν οι εργασίες είναι γεμάτο από μεγάλες ιδιωτικές επιχειρήσεις και δεν υπάρχει πρόσβαση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Η δέσμευση των τοπικών αρχών ότι θα περάσει από εκεί γραμμή λεωφορείου δεν μπορεί να γίνει πράξη, επειδή ο δρόμος είναι κλειστός, λόγω των έργων που σταμάτησαν.
Η εταιρία δηλώνει έτοιμη να συνεχίσει το έργο και να το ολοκληρώσει εντός χρονοδιαγράμματος, δηλαδή μέχρι τέλος του 2012. Απαραίτητη προϋπόθεση όμως είναι το κράτος να… βάλει το χέρι στην τσέπη.