«ΑΕΛΛΩ»: Μία πραγματική ναυαρχίδα
Ένα από τα ιστιοφόρα που άφησαν εποχή στις Ελληνικές θάλασσες και συνεχίζει, είναι το Αελλώ...
Το "Αελλώ" είναι το σκάφος του εθνικού μας ευεργέτη Εμμανουήλ Μπενάκη το οποίο ναυπηγήθηκε το 1926 και ήρθε στην Ελλάδα ένα χρόνο αργότερα. Ήταν η ναυαρχίδα του Βασιλικού Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος με την οποία είχαν αγωνιστεί για πολλά χρόνια οι βασιλείς της Ελλάδος σε διεθνείς αγώνες στο Μονακό αλλά και στη χώρα μας. Το σκάφος πουλήθηκε από την οικογένεια Μπενάκη σε έναν γερμανό βιομήχανο και λάτρη της ιστιοπλοΐας μεγάλων σκαφών και αμέσως μετά βρέθηκε στην Αμερική. Σήμερα όμως το «ΑΕΛΛΩ» βρίσκεται και πάλι σε ελληνικά χέρια μιας και το απέκτησε πριν από λίγο καιρό ο επιχειρηματίας Ιων Βαρεξάκης. Το ποσό αγοράς του κρατήθηκε από τον επιχειρηματία ως επτασφράγιστο μυστικό αν και από τις τιμές που «κυκλοφορούν», το ελν λόγω σκάφος που έχει μήκος τριάντα μέτρα, στοιχίζει περίπου στα 4,5 δισεκατομμύρια δολλάρια. Ωστόσο η αξία του ως συλλεκτικό σκάφος αγώνων, είναι ανυπολόγιστη. Το σκάφος είναι κατασκευασμένο από μαόνι και πικ και πρόκειται για ένα απο τα πλέον ακριβοθόρητα σκάφη που υπάρχουν παγκοσμίως. Πρέπει να σημειωθεί εδώ ότι το εν λόγω σκάφος αποτέλεσε το εφαλτήριο για τα ξεκινήσει η ιστιοπλοΐα ανοιχτής θάλασσας στην Ελλάδα.
Στην Αμερική το «Αελλώ» νοικιαζόταν σε vip’s για κρουαζιέρες στην Καραϊβική ενώ το κόστος συντήρησής του είναι πάρα πολύ μεγάλο. Είχε συμμετάσχει στο Monaco Classic Week πριν από μερικά χρόνια και ήρθε αμέσως μετά το ράλι και στη χώρα μας. Ωστόσο κανείς δεν το αντιλήφθηκε αν και ο τότε Αμερικανός ιδιοκτήτης του προσπάθησε να έρθει σε επαφή με τον Ναυτικό Όμιλο Ελλάδος.
Το σκάφος έχει συντηρηθεί άψογα και σύμφωνα με τα υψηλότερα στάνταρς που ορίζουν οι κανόνες ναυσιπλοΐας. Ο broker που ανέλαβε την πώληση του σκάφους για τον Αμερικανό επιχειρηματία είναι Έλληνας και ασχολείται με τα ναυτιλιακά στη Νέα Υόρκη. Πρόκειται για τον Σπύρο Ρουμελιώτη.