Gianni Versace: Η αυτοκρατορία, η εν ψυχρώ δολοφονία και η πορεία μετά τον Versace

Gianni Versace: Η αυτοκρατορία, η εν ψυχρώ δολοφονία και η πορεία μετά τον Versace

O Gianni Versace έφυγε από τη ζωή πριν από 22 χρόνια, στις 15 Ιουλίου του 1997, όμως η αυτοκρατορία που δημιούργησε το brand του συνεχίζει να πρωταγωνιστεί.

Ο ιδρυτής του ομώνυμου οίκου μόδας μεγάλωσε μέσα σε υφάσματα και ήχους ραπτομηχανών, αφού η μητέρα του είχε εργαστήριο, μάλιστα, η Φράνκα, όπως λεγόταν, ήταν λατρεμένη σχεδιάστρια των γυναικών της πόλης Ρέτζιο στην επαρχία της Καλαβρίας.

«Η ζωή μου ήταν σαν ταινία του Φεντερίκο Φελίνι. Με­γάλωσα περιτριγυρισμένος από γυναίκες. Ήμουν κακο­μαθημένος. Είχα 20 φίλες και 20 μητέρες» είχε εκμυ­στηρευθεί σε συνέντευξη του ο αυτοκράτορας της ιταλικής μόδας.

Εκείνος δεν περνούσε τα απογεύματα όπως τα παιδιά της ηλικίας του, αλλά στο ατελιέ της μητέ­ρας του. Παρακολουθούσε την ίδια να φτιάχνει νυφικά και φορέματα, σχεδίαζε, έκοβε φωτογραφί­ες από περιοδικά και έκανε όνειρα για το μέλλον του στον χώρο της μόδας.

Γεννημένος έναν χρόνο μετά το τέλος του Β' Παγκο­σμίου Πολέμου, στις 2 Δεκεμβρίου του 1946, μεγάλω­σε μαζί με τα τρία του αδέλφια του, Σάντο, Ντονατέλα και Τίνα (η οποία πέθανε σε ηλικία μόλις 12 ετών), στην Καλαβρία, μια περιοχή «εμποτισμένη» με την αρ­χαία ελληνική ιστορία και συγχρόνως οικονομικά εξα­σθενημένη από τις ολέθριες συνέπειες του πολέμου.

Η πορνεία ήταν ανεπτυγμένη στη γειτονιά του Τζιάνι και η μητέρα του, σύμφωνα με τον ίδιο, του έκλεινε τα μά­τια όταν περνούσαν μπροστά από τους οίκους ανοχής. Αρκετά χρόνια αργότερα, ο Ιταλός σχεδιαστής θα εκμυ­στηρευόταν ότι οι εικόνες που είχε καταφέρει να ξεκλέψει από τις «χαρούμενες ιερόδουλες της Καλαβρί­ας» αποτέλεσαν για εκείνον πηγή έμπνευσης.

Ενός οίκου μόδας που εξελίχθηκε σε οικογενειακή υπόθεση, καθώς στο πλάι του Τζιάνι εργάζονταν τό­σο ο αδελφός του Σάντο (ως πρόεδρος της εταιρείας) όσο και η αδελφή του Ντονατέλα (ως αντιπρόεδρος). Το ίδιο έτος ανοίγει τις πόρτες της και η πρώτη μπου­τίκ της Versace, στη Via della Spiga στην πρωτεύουσα της Λομβαρδίας.

Ένα από τα «μυστικά» της εκρηκτικής επιτυχίας των ρούχων VERSACE ήταν ότι η εταιρεία διατηρούσε τον πλήρη έλεγχο των προϊόντων της, από τη σύλληψη έως τη διάθεση τους στην αγορά, με την ποιότητα και την προσοχή στη λεπτομέρεια να αποτελούν ύψιστη προ­τεραιότητα.

Τα super models που «γέννησε»

Με τα διασημότερα μοντέλα της εποχής που εκείνος καθιέρωσε

Το έμβλημα του οίκου Versace, το κεφάλι της Μέδου­σας, μαρτυρεί τις επιρροές της αρχαιοελληνικής ιστο­ρίας και αισθητικής στον Βερσάτσε, ο οποίος παράλ­ληλα λάτρευε το έργο και την προσωπικότητα του Αντί Γουόρχολ.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Τζιάνι εμπνεύ­στηκε και από το σύμβολο του μαιάνδρου, το οποίο χρησιμοποίησε τόσο στο έμβλημα του οίκου, σε ρού­χα και σε τσάντες, όσο και σε σειρές κοσμημάτων, όπως σκουλαρίκια και μενταγιόν. Πριν από λίγα χρό­νια η Ντονατέλα Βερσάτσε επιμελήθηκε την εντυπωσι­ακή συλλογή κοσμημάτων «Greca Red Rubies» με κατακόκκινους μαιάνδρους σχηματισμένους από ρουμπί­νια.

Τα πολυτελή υφάσματα, τα εντυπωσιακά πατρόν και τα siren dresses έγιναν σήμα κατατεθέν του Iταλού σχεδιαστή, ο οποίος, σύμφωνα με τη «σιδηρά κυρία» της «Vogue» Αννα Γουίντουρ, «ήταν ο πρώτος που συ­νειδητοποίησε το πόσο σημαντικό είναι να έχεις δια­σημότητες στην πρώτη σειρά των fashion shows, καθώς και την αξία των super models».

Ο Βερσάτσε στήριξε πολλά στο image του και είχε μα­κροχρόνια και επιτυχημένη συνεργασία με τον «μάγο της εικόνας» και θρύλο της φωτογραφίας μόδας Ρίτσαρντ Άβεντον. Τη δεκαετία του '80 ήταν ο πρώτος που χρησιμοποίησε στις διαφημιστικές καμπάνιες και στα ντεφιλέ του εκθαμβωτικά μοντέλα όπως η Ναό­μι Κάμπελ, η Λίντα Εβαντζελίστα και η Κρίστι Τέρλινγκτον. Χαρακτηριστική ήταν η συνεργασία του με τον σταρ της ποπ μουσικής Τζορτζ Μάικλ, ο οποίος «έντυ­σε» με το τραγούδι «Freedom» τα θρυλικά catwalks του ιταλικού οίκου.

Παράλληλα, ο δαιμόνιος σχεδιαστής των ρούχων που αποτέλεσαν επιτομή της χλιδής και του στυλ, στήριζε την προώθηση της εικόνας του οίκου Versace και στην εμπορική δύναμη των διάσημων φίλων του, όπως η Μαντόνα, ο Στινγκ και ο Πρινς. Η βασίλισσα της pop από το 1995 και έπειτα έχει πρωταγωνιστήσει ως κεντρικό πρόσωπο σε καμπάνιες και πολυτεέις καταλόγους του οίκου.

Ο Βερσάτσε ήταν επίσης πολύ κα­λός φίλος του Έλτον Τζον, ο οποίος έπειτα από παροτρύνσεις του Ιταλού σχεδιαστή φωτογραφήθηκε αρκε­τές φορές με δικές του δημιουργίες. Μέσα από τη σχέ­ση του με τον διάσημο βρετανό μουσικό ο Τζιάνι είχε αναπτύξει στενή φιλία και με την πριγκίπισσα Νταϊάνα, με τη βοήθεια της οποίας είχε σκοπό να παρουσι­άσει το βιβλίο του «Rock & Royalty», με τα έσοδα του να προορίζονται να διατεθούν στο ίδρυμα του Ελτον Τζον για την καταπολέμηση του AIDS.

Όμως ο φόβος για τις ενδεχόμενες αντιδράσεις του Παλατιού έβαλαν φρένο στα σχέδια του Ιταλού σχεδιαστή.

Η φιλία των Versace με Έλληνες

Ο αυτοκράτορας του ιταλικού στυλ διατηρούσε φιλία με τη «Μυκονιάτισσα» Αννα Βέλτσου και τον διάσημο συλλέκτη και γκαλερίστα Αλέξανδρο Ιόλα. Επέλεγε μάλιστα συχνά να πραγματοποιεί μικρές αποδράσεις για χαλάρωση στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τον βιογράφο του Ιόλα, Νίκο Σταθούλη, ο Τζιάνι Βερσάτσε καλούσε στο τηλέφωνο τον εκκεντρικό μαικήνα λέγοντας του: «Ιόλα, έχω τρεις ημέρες και θέλω να με διασκεδάσεις».

Ο Νίκος Σταθούλης, ο οποίος είχε γνωρίσει τον Ιτα­λό σχεδιαστή μόδας σε μια κρουαζιέρα στα μέσα της δεκαετίας του '80, τον περιέγραφε ως έναν «εξαιρετι­κά απλό άνθρωπο, που τίποτε επάνω του δεν έδειχνε τη φήμη την οποία είχε αρχίσει να απολαμβάνει. Έκα­νε αστεία, απολάμβανε τον ήλιο, την παρέα και έπινε μόνο χυμό ντομάτας» υποστήριζε. Η αδελφή του Αλέ­ξανδρου Ιόλα, Νίκη Στάιφελ, δεν διέθετε όπως είναι γνωστό τις κατάλληλες αναλογίες για να φορέσει ένα outfit Versace.

Η Νίκη, η οποία έτρεφε πάθος για την τέχνη και τη μόδα, αγόραζε συχνά τσάντες, φουλάρια και άλλα ακριβά αξεσουάρ του ιταλικού οίκου. Φανατική πελάτισσα του οίκου υπήρξε για πολλά χρόνια η Μαριάννα Λάτση. Η καλλίγραμμη κό­ρη του Γιάννη Λάτση γνώριζε πώς να αναδεικνύε, -με μοναδικό τρόπο, τα στενά μίνι φορέματα που σχεδία­ζε αρκετές φορές αποκλειστικά για εκείνη ο υπερταλαντούχος Τζιάνι.

Η Χριστιάννα Βαρδινογιάννη (μετέ­πειτα κυρία Τζορτζ Γουλανδρή) έτρεφε επίσης ιδιαίτερη αδυναμία στα νεανικά της χρόνια στις κολεξιόν του κορυφαίου ιταλικού οίκου. Στενή φιλία με την αδελφή του Τζιάνι, Ντονατέλα, έχει αναπτύξει εδώ και χρόνια η Ρόη Β. Αποοτολοπούλου-Δανάλη, η οποία επιλέγει τις δημιουργίες του, καθώς αποτελεί έναν από τους αγαπημένους της οί­κους μόδας.

Η κυρία Αποστολοπούλου δίνει συχνά το «παρών» στα fashion shows του στο πλαίσιο της εβδομάδας μόδας του Μιλάνου, στο Met Gala, αλλά και στα prive πάρτι αποκλειστικά για στενούς φίλους της οικογενείας που διοργανώνει η Ντονατέλα στο δι­αμέρισμα το οποίο χρησιμοποιούσε ως ατελιέ ο αδελ­φός της, απέναντι από το Four seasons στο Μιλάνο.

Ο Κιουνάναν καταζητούνταν από το FBI για τέσ­σερις δολοφονίες που είχε διαπράξει σε διάστημα μόλις τεσσάρων μηνών σε τρεις διαφορετικές Πολι­τείες των ΗΠΑ και σύμφωνα με δημοσιεύματα του, περιοδικού «Vanity Fair» γνωριζόταν με τον Τζιάνι Βερσάτσε από το 1990.

Λίες ημέρες μετά τον φόνο του Βερσάτσε ο 27χρονος δράστης εντοπίστηκε νεκρός, έχοντας συμφωνά με την Αστυνο­μία αφαιρέσει ο ίδιος τη ζωή του. Στο τελευταίο αντίο στον θρύλο της μόδας στον Καθε­δρικό του Μιλάνου έδωσαν το «παρών» 2.000 άτομα, ενώ σε μετέπειτα επιμνημόσυνη δέηση στο Metropolitan Museum of Art παρευρέθηκαν πλήθος συνάδελφοι του, όπως ο Κάλβιν Κλάιν και ο Μαρκ Τζέικομπς, ενώ τραγούδησαν ζωντανά οι Γουίτνεϊ Χιούστον, Τζον-Μπον Τζόβι και Ελτον Τζον.

Το σώμα του Βερσάτσε αποτε­φρώθηκε και οι στάχτες του διασκορπίστηκαν στο οικογενειακό κτήμα της Ιταλίας. Λίγα χρόνια μετά, το 2000, η οικογένεια «ξεφορτώθηκε» την έπαυλη όπου δολοφονήθηκε ο Τζιάνι έναντι του εντυπωσιακού ποσού των 19 εκατομμυρίων δολαρίων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα δύο παιδιά της Ντονατέλα, Αλέγκρα και Ντανιέλ, επέλεξαν να αποποιηθούν το όνομα της γνωστής ιτα­λικής οικογενείας και να αποτινάξουν από πάνω τους οτιδήποτε τους συνέδεε με τον οίκο μόδας που κατά­φερε να χτίσει ο θείος τους. Η Ντονατέλα πάντως συ­νεχίζει να μας εκπλήσσει ευχάριστα μέσα από ιδιαί­τερα εντυπωσιακές «ενέργειες».

Πριν από σχεδόν δύο χρόνια θέλησε να «θυμίσει» στο διεθνές fashion crowd τις πραγματικά μεγάλες στιγμές του παρελθόντος. Ανέ­βασε λοιπόν στο catwalk τα πρώην top models Κάρλα Μπρούνι (νυν Σαρκοζί), Σίντι Κρόφορντ, Ναόμι Κά­μπελ, Κλόντια Σίφερ, Ελενα Κρίστενσεν. Οι κυρίες συνυπήρξαν... αρμονικά με τα super models της επο­χής μας, όπως οι αδελφές Τζίτζι και Μπελά Χαντίντ, η Βιτόρια Σερέτι κ.ά. Το διεθνές ενδιαφέρον στράφη­κε όπως ήταν φυσικό στο Μιλάνο. Η δαιμόνια κυρία χαμογελούσε απόλυτα ικανοποιημένη...

Η σειρά στηρίζεται σε βιβλίο της Μορίν Ορθ, ανταποκρίτριας του περιοδικού «Vanity Fair», η οποία ξόδεψε στις έρευνες για τη συγγραφή του περισσότερα από δύο χρόνια. Στο έργο της, η συγ­γραφέας ισχυρίζεται ότι ο Βερσάτσε ήταν φορέας του ΑΙDS, πράγμα που η οικογένεια αρνείται κατηγορημα­τικά.

Η οικογένεια αναγκάστηκε να εκδώσει επίσημη ανακοίνωση τονίζοντας ότι «ούτε επιτρέψα­με ούτε συμμετείχαμε στην παραγωγή», συμπληρώνο­ντας πως «η σειρά θα πρέπει να θεωρηθεί αποκλειστι­κά έργο φαντασίας, καθώς αναπαράγει κουτσομπο­λιά και σπέκουλα».

©2010-2020 Gossip-tv.gr - All rights reserved