Όταν η Bold και ο Κοτιώνης προσβάλλουν και νεκρούς!
Δεν έχουν ιερό και όσιο! Συνηθισμένοι προφανώς να λειτουργούν ως κράτος εν κράτει, ελέγχοντας ολόκληρες κυβερνήσεις, την τηλεόραση, τις εφημερίδες και τα ραδιόφωνα, δεν διστάζουν πλέον να προσβάλλουν ακόμη και νεκρούς!
Η υπόθεση που φέρνει σήμερα στη δημοσιότητα το newsbomb μοιάζει απίστευτη, αλλά δυστυχώς είναι πέρα για πέρα αληθινή.
Η διαφημιστική εταιρεία Bold Ogilvy, του «πολύ» κ. Θόδωρου Κοτιώνη, δεν σεβάστηκε ακόμη και νεκρό, προκειμένου να προωθήσει τα συμφέροντά της, όπως, βέβαια, η ίδια τα αντιλαμβάνεται…
Συνέχισε να προβάλλει τηλεοπτικά σποτάκια, ακόμη και αφού ο ηλικιωμένος –και ιδιαίτερα αγαπητός στο τηλεοπτικό κοινό- πρωταγωνιστής τους είχε αποβιώσει. Και επέμεινε να τα προβάλλει, παρότι η διάρκεια της σύμβασής της με τον νεκρό είχε εκπνεύσει. Μάλιστα –και παρά τις οχλήσεις των συγγενών- έφτασε μέχρι το σημείο να τα μεταγλωττίσει και να τα «παίξει» και σε χώρες πέραν της Ελλάδας και της Κύπρου, που προβλέπονταν στην μεταξύ τους σύμβαση. Φανταστείτε την κατάσταση των συγγενών του νεκρού, που –σα να μην τους έφτανε ο πόνος για την απώλεια του δικού τους ανθρώπου- ήταν αναγκασμένοι να τον βλέπουν κάθε δυο και τρεις στην τηλεόραση να διαφημίζει δάνεια!
Συγκεκριμένα, σειρά παράνομων ενεργειών της διαφημιστικής εταιρείας «BOLD OGILVY & MATHER» που συνιστούν «προσβολή της μνήμης τεθνεώτος» καταγγέλλουν συγγενείς γνωστού και ιδιαίτερα αγαπητού στο ευρύ τηλεοπτικό κοινό ερμηνευτή που δεν βρίσκεται πλέον στη ζωή. Σύμφωνα με τους συγγενείς, οι οποίοι προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη διεκδικώντας αποζημίωση λόγω της ηθικής βλάβης που υπέστησαν, η εν λόγω διαφημιστική εταιρεία προέβη σε παράνομη χρήση τηλεοπτικών σποτ με «πρωταγωνιστή» τον θανόντα, όσο και έντυπου διαφημιστικού υλικού. Μάλιστα, η παράνομη αυτή εκμετάλλευση έλαβε χώρα όχι μόνον εντός Ελλάδος ή Κύπρου, αλλά και σε χώρες που δεν ανήκαν καν στο τοπικό πεδίο ισχύος της σχετικής σύμβασης.
Η εναγόμενη εταιρεία, σύμφωνα με τους συγγενείς, κατά «προφανή παράβαση των συμβατικώς συμφωνηθέντων», χρησιμοποίησε την ερμηνεία του δικού τους ανθρώπου (όπως αυτή αποτυπώθηκε στις παραχθείσες διαφημιστικές ταινίες, οι οποίες σημείωσαν τεράστια επιτυχία, αλλά και στα έντυπα) χωρίς νόμιμη άδεια. Κι αυτό διότι, αφενός η διάρκεια ισχύος της επίμαχης σύμβασης είχε λήξει κατά τον χρόνο των επίδικων εκμεταλλεύσεων, αφετέρου προβλήθηκαν εκτός του τοπικού πεδίου ισχύος της σύμβασης, δηλαδή σε γείτονα χώρα.
Στην αγωγή, η οποία συζητήθηκε ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου της Αθήνας και αναμένεται η έκδοση απόφασης, οι συγγενείς κάνουν λόγο για βάναυση κατ’ εξακολούθηση προσβολή του συγγενικού δικαιώματος, του περιουσιακού όσο και ηθικού δικαιώματος επί της ερμηνείας του, η οποία όπως είναι γνωστό προστατεύεται από τις διατάξεις του νόμου περί πνευματικής ιδιοκτησίας. Βάσει της υπογραφείσας σύμβασης, το 2008 μεταξύ της «BOLD OGILVY & MATHER» και του ερμηνευτή-καλλιτέχνη οριζόταν περιοριστικά ως γεωγραφική επικράτεια της διαφημιστικής καμπάνιας για γνωστό πιστωτικό ίδρυμα η Ελλάδα και η Κύπρος.
Μάλιστα, ο περιορισμός αυτός αποτελούσε ρητή βούληση του θανόντος, ενώ η διάρκεια ισχύος της σύμβασης είχε οριστεί σε ένα έτος. Παρά ταύτα, η εναγόμενη εταιρεία προχώρησε στην τηλεοπτική μετάδοση σε γείτονα χώρα δύο διαφημιστικών ταινιών (μεταγλωττισμένες), σε διανομή φυλλαδίων, σε καταχωρήσεις εφημερίδων και διαδικτυακών σελίδων κι ενώ είχε ήδη λήξει η διάρκεια ισχύος της σχετικής σύμβασης.
Το πλέον τραγικό όμως, είναι ότι οι παράνομες χρήσεις της εικόνας του ερμηνευτή συνεχίστηκαν και μετά το θάνατό του, χωρίς προηγούμενη άδεια των νόμιμων καθολικών κληρονόμων του, γεγονός που –κατά τους συγγενείς- συνιστά «κατάφωρη προσβολή της μνήμης του».