Media

Πτώση της διαφημιστικής δαπάνης των ΜΜΕ το 2009

Η χρονιά που έφυγε δεν ήταν η καλύτερη για τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης αφού οι διαφημίσεις περιορίστηκαν αρκετά λόγω της οικονομικής κρίσης.

Τα “πακέτα” προβολής τόσο στον Εντυπο τύπο όσο και στον ηλεκτρονικό μειώθηκαν δραματικά το 2009, ενώ για το 2010 εκτιμάται πως τα πράγματα θα είναι ακόμα πιο δύσκολα. Οπως αποκαλύπτουν τα στοιχεία της Μedia Services , που κάθε χρόνο δίνει τα αποτελέσματα της διαφημιστικής κίνησης στην ελληνική αγορά, ο μεγάλος “χαμένος” της διαφημιστικής δαπάνης για τον 11μηνο του 2009 (Ιανουάριος-Νοέμβριος” ήταν το ραδιόφωνο, ενώ οι εφημερίδες σχετικά με τα άλλα μέσα ενημέρωσης θα μπορούσαμε να πούμε πως ήταν σχετικά “κερδισμένες”. Αναλυτικότερα, η χρονιά που μόλις έφυγε, ήταν “απαισιόδοξη” γενικότερα για τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης αφού έβαλαν συνολικά στο ταμείο τους το ποσό 1,99 δισεκομμυρίων ευρώ έναντι 2,4 δισεκατομμύρια ευρώ την προηγούμενη χρονιά το ίδιο διάστημα του 2008. Ετσι παρατηρούμε μια μείωση της τάξης των 17,11% με το ραδιόφωνο να έχει τις περισσότερες μειώσεις διαφημιστικών εσόδων με τους ιδιοκτήτες των συχνοτήτων να είναι ιδιαίτερα προβληματισμένοι για το μέλλον των επιχειρήσεων τους. Αναλυτικότερα, η διαφημιστική δαπάνη το 11μηνο του 2009 είχε πτώση κατά 21,5% ακολουθούν τα περιοδικά με 19,99 % , η τηλεόραση με 18,12% και οι εφημερίδες με 6,67%. Οσον αφορά στο τζίρο, τα περιοδικά είχαν τον μεγαλύτερο το διάστημα αυτό, αφού απορρόφησαν συνολικά 794,41 εκατομμύρια ευρώ, ακολουθεί δεύτερη η τηλεόραση με το ποσό των 646,54 εκατομμύριων ευρώ. Το ραδιόφωνο είχε συνολικό τζίρο ύψους 150,8 εκατομμυριών ευρώ και οι εφημερίδες 401,75 εκατομμύρια ευρώ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Media Servises για το διάστημα του Νοεμβρίου 2009, η συνολική δαπάνη στα ΜΜΕ υποχώρησε στα 237, 29 εκατομμύρια ερυώ απο 273,66 εκατομμύρια ευρώ το αντίστοιχο διάστημα. Την μεγαλύτερη διαφημιστική πτώση είχε και πάλι το ραδιόφωνο με 29,9%, τα περιοδικά είχαν μείωση της τάξης των 24,99%, οι εφημερίδες μείωση διαφημιστικών εσόδων κατά 8,20% ενώ η τηλεόραση ήταν “κερδισμένη” σχετικά με τα άλλα ΜΜΕ αφού είχε πτώση στα διαφημιστικά της πακέτα της τάξης του 3,8%.

ΠΗΓΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ

© 2010-2024 Gossip-tv.gr - All rights reserved