Στους "New York Times" το ιντερνετικό αγγελιόσημο
Media

Στους "New York Times" το ιντερνετικό αγγελιόσημο

Πέρασε τα ελληνικά σύνορα η κόντρα για την επέκταση του αγγελιοσήμου στο Internet. Και μπορεί η επίμαχη διάταξη να αποσύρθηκε, όμως το ρεπορτάζ των «New York Times» του περασμένου Σαββάτου προσφέρει ενδιαφέρουσες πληροφορίες.

Η αμερικανική εφημερίδα παρατηρεί κατ' αρχάς πως «η κυβέρνηση απέσυρε την προπερασμένη Παρασκευή τα σχέδιά της για φόρο της τάξης του 21,5% επί των εσόδων της διαφήμισης στο διαδίκτυο για τις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες που εδρεύουν στην Ελλάδα», «υποκύπτοντας στις έντονες πιέσεις ενημερωτικών οργανισμών και διαφημιστών». Σύμφωνα με την εφημερίδα, «τα έσοδα που θα προέκυπταν από τον προτεινόμενο φόρο, τα οποία υπολογίζονται σε 6,5 εκατ. ευρώ, θα παρέχονταν για τη δημιουργία συνταξιοδοτικού ταμείου για τους δημοσιογράφους του διαδικτύου, πολλοί εκ των οποίων δεν καλύπτονται από το ελληνικό συνταξιοδοτικό σύστημα, εξαιτίας ενός κενού στη νομοθεσία». Σύμβουλος του πρωθυπουργού που μίλησε στους «New York Times» δήλωσε ότι οι χρεώσεις είναι απαραίτητες για την προστασία των δημοσιογράφων, ολοένα και περισσότεροι εκ των οποίων εργάζονται σε διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης. «Αυτός είναι ένας τρόπος να προστατευτούν οι δημοσιογράφοι και η δημοσιογραφία στην Ελλάδα» δήλωσε η σύμβουλος, η οποία ζήτησε να μην κατονομαστεί επειδή δεν μιλούσε επίσημα εκ μέρους της κυβέρνησης. Για τους νομοθέτες κυβερνήσεων που αντιμετωπίζουν έλλειψη ρευστότητας, στην Ελλάδα και αλλού, το δέλεαρ του ίντερνετ είναι ισχυρό: Οι διαφημιστές ξόδεψαν 4,7 δισ. το 2009 στην Ευρώπη για την online διαφήμιση, 19% από τις συνολικές διαφημιστικές δαπάνες, σύμφωνα με το IAB Europe. Στη Γαλλία οι νομοθέτες εξετάζουν το ενδεχόμενο να φορολογήσουν τις διαδικτυακές διαφημίσεις από το φθινόπωρο, με στόχο την υποστήριξη της γαλλικής μουσικής βιομηχανίας. Η ιδέα προέκυψε φέτος, σε κυβερνητική αναφορά που εξέταζε νέους τρόπους για την υποστήριξη και την προστασία της γαλλικής κουλτούρας. Μέχρι στιγμής δεν έχουν ανακύψει συγκεκριμένες προτάσεις. Στην περίπτωση της Ελλάδας, η πρόταση προέκυψε όταν η οικονομία του Internet άρχισε να ανθεί. Τα έσοδα από τη διαδικτυακή διαφήμιση στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 45% το 2009, 55 εκατ. ευρώ από 37,9 εκατ. το 2008. Η ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας στη χώρα έχει σχεδόν διπλασιαστεί από το 2008, αγγίζοντας το 17% των νοικοκυριών τον Ιανουάριο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν, όταν ο μέσος όρος στην ΕΕ είναι 24,8%.

ΠΗΓΗ "Το Παρόν"

©2010-2024 Gossip-tv.gr - All rights reserved