Ο σκηνοθέτης της Καζαριάν τα «χώνει» στους δημοσιογράφους που τα 'βαλαν με το μοντέλο (photos)
Media

Ο σκηνοθέτης της Καζαριάν τα «χώνει» στους δημοσιογράφους που τα 'βαλαν με το μοντέλο (photos)

O σκηνοθέτης Νικόλας Ανδρουλάκης παίρνει θέση στο θέμα της Ειρήνης Καζαριάν και δεν δίστασε να είναι καυστικός και με αυστηρό τόνο.

Μετά το σάλο που προκλήθηκε λόγω της αδυναμίας του μοντέλου να μιλήσει για τον ρόλο που θα υποδυσθεί στο θεατρικό σανίδι, αλλά και για το ειρωνικό ύφος της απέναντι στους reporters, ο σκηνοθέτης της παράστασης «Κούκλες» παραχώρησε συνέντευξη και μοιράστηκε τη σκέψη του.

Πόσο χρόνο σου πήρε να βεβαιωθείς άτι θέλεις το συγκεκριμένο κορίτσι στον θίασο;

Το αποφάσισα αρχές καλοκαιριού, μέσα σε τρία λεπτά! Όταν είπα «Ωπ! Έχω αυτή την ιδέα!» κι ύστερα αναρω­τιόμουν πώς δεν το είχα σκεφτεί τόσο καιρό. Οφείλω να είμαι μπροστά από την ευκολία κάθε τη­λεοπτικής κριτι­κής, οφείλω να είμαι μπροστά από κάθε εύκολο στε­ρεότυπο που μας πετιέται δωρεάν σε μια εικόνα. Εμένα ο θεατής μου πληρώνει. Οφείλω, λοιπόν, να τον βοηθήσω να πάει μπροστά.

Κάνοντας αντίλογο, η επιλογή της Ειρήνης Καζαριάν ως θεατρικής Νόρας δεν είναι εύκολη δημοσιότητα;

Όχι! Σε δέκα παραστάσεις στο Φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά δεν έχει ανάγκη κανείς αυτή τη δημοσιότητα. Από την πείρα μου, έχοντας δουλέψει ξανά με πρόσωπα της τηλεόρασης, θα πω ότι μεγάλο ποσοστό του κοινού θα κάνει like στις φωτογραφίες, αλλά τελικά δεν θα έρθει σε μια πειραματική παράσταση. Οι Κούκλες δεν είναι mainstream, δεν ανεβαίνουν σε ένα από τα κεντρικά θέατρα της Αθήνας με μπαλέτα, σε έργο-μεταγραφή του Δαλιανίδη.

Επίσης, αυτή η παράσταση δεν αποσκο­πεί, δεν επιδιώκει και δεν μπορεί να κερδίσει υπεραξία από τέτοιου είδους δημοσιότητα, γιατί είναι βάσει πε­δίου ορισμού «άλλο θέαμα», με άλλες ανάγκες θεατών. Δεν έχει ανάγκη ορδές τηλεοπτικού κοινού που θα πε­τάνε στην τηλεόραση διαφημίσεις. Κι αυτός είναι ο λόγος που δεν έχω βγει σε κανένα κανάλι όλες αυτές τις μέρες.

Mου κάνεις πιο σαφή τον λόγο;

Γιατί ως καλλιτέχνης οφείλω να αντισταθώ στους ρυθμούς των δορυφόρων, στους ρυθμούς επικαιρότητας εκπομπών. Εμένα η δουλειά μου δεν είναι το θέμα του επόμενοι τριημέρου, ούτε αποσκοπώ να πάρω ψίχουλα θεατών από όλο αυτό τον ντόρο. Δεν με νοιάζει καθόλου αυτό. Ο ντόρος έγινε πιθανότατα γιατί δεν είχε αρκετά καυτά θέματα η τηλεόραση εκείνο το τριήμερο και επέ­λεξαν, αντί για δικές μου δηλώσεις, να παίξουν ένα αμήχανο απόσπασμα, όπου ένα νεαρό κορίτσι χάνει τα λόγια του μπροστά σε 15 μικρόφωνα.

Sorry, αλλά οι πολιτικοί χάνουν καθημερινά τα λόγια τους στο περιστύλιο της Βου­λής και κανείς δεν το δείχνει αυτό. Ξαναπάνε το πλάνο! Επομένως ό,τι έγινε ήταν για τη «φασούλα» και φυσικά αν η Ειρήνη πήγαινε καλεσμένη στην εκ­πομπή τους, στο τέλος θα της έκαναν αγκαλιές. Άρα δεν δέχομαι να μετα­τρέπω τη δουλειά μου σε τριήμερο τζερτζελέ για να βγει η ύλη τους. Η δουλειά μου μιλάει από μόνη της.

Νικόλας Ανδρουλάκης
Νικόλας Ανδρουλάκης

Επιλέγοντας την Ειρήνη Καζαριάν, δεν είχες στο πίσω μέρος του μυαλού σου έστω την υποψία ότι θα προκαλέσεις πάσης φύσεως σχόλια;

Να σου πω την αλήθεια; Αν η Ειρήνη δεν είχε χάσει τα λόγια της μπροστά στις κάμερες, αν δεν είχε γίνει όλο αυτό το σκετσάκι, το οποίο εγώ αν ήμουν αρχι­συντάκτης μιας εκπομπής δεν θα το έπαιζα -θα έκανα άλλη δουλειά ίσως-, δεν θα είχε γίνει τίποτα. Είχε κυκλοφο­ρήσει εδώ και ενάμιση μήνα το δελτίο Τύπου της παράστασης και δεν είχε συμ­βεί το παραμικρό. Άρα θέλω να πω ότι «όχι, δεν αποσκοπούσα σε όλο αυτό τον ντόρο». Και ούτε περίμενα ότι θα γίνει.

Ξέρεις κάτι; Ενδελέχεια, έλεγε ο Αριστο­τέλης. Ενδελέχεια. Κουκλόσπιτο. Νόρα. Υπάρχουν παντού γύρω μας Κουκλό­σπιτα. Βλέπεις άρρενα δημοσιογράφο να χαρακτηρίζει την Ειρήνη «αμόρφωτη, κακομαθημένη και ότι κλέβει δουλειές σκληρά σπουδαγμένων νέων ηθοποιών». Όλη αυτή η λεκτική επίθεση εμένα μου φάνηκε λίγο αξιολυπητη. Ειδικά όταν αυτή γίνεται με τέτοια ευκολία. Στον καθρέπτη μας μιλάμε. Έχω γνωρίσει ανθρώπους ευγενείς και σπουδαγμένους. Ο σπουδαγμέ­νος δεν λέει κανέναν αμόρφωτο, ο ευγενής δεν λέει εύκολα κάποιον αγενή.

Σε έχουν εξοργίσει όσα ειπώθηκαν; Νιώθεις ενδεχομένως την ανάγκη να υπερασπιστείς πρόσωπα και καταστάσεις;

Καθόλου! Ελεγε κάποτε ο Jack Nichloson «μην τσακώνεσαι με ανθρώπους που δεν αγαπάς». Αντίστοιχα, θα σου πω ότι οι άνθρωποι που δεν αγαπάω και δεν επενδύω την ψυχική μου ισορροπία σε αυτούς, δεν μπορούν να με εξοργίσουν. Τουλάχιστον στα 32 μου. Στα 15 δεν θυμάμαι πώς αντιδρούσα. Αλλιώς δεν είμαι κατάλληλος γι' αυτή τη δουλειά.

Είναι σαν να δίνεις πιστόλι σε έναν υπερβολικά εύθραυστο αστυνομικό ή νυστέρι σε έναν υπερβολικά ευαίσθητο γιατρό. Δεν γίνε­ται να δηλώνω καλλιτέχνης και να μην αντέχω οτιδήποτε μπορεί να μου γυρίσει πίσω. Το θέμα είναι ότι η Ειρήνη έχει φτύσει αίμα γι' αυτή την παράσταση. Και είμαι περήφανος για εκείνη γιατί δεν λύγισε καθόλου, γιατί δεν της μπήκε δευτε­ρόλεπτο η σκέψη «μήπως δεν αξίζω, μήπως δεν μπορώ, μήπως δεν κάνω».

Ειρήνη Καζαριάν
Ειρήνη Καζαριάν

Πιστεύεις ότι η Ειρήνη Καζαριάν έχει στοιχεία μιας ιψενικής φιγούρας;

Η κάθε κοπέλα που κυνηγά τα όνειρα της -και πολύ καλά κάνει- με τα μέσα που της δίνονται, στη Δημοκρατία που έχουμε, κινδυνεύει να βρεθεί εγκλωβισμένη σε Κουκλόσπιτα. Αρα, φυσικά και είναι ιψενική φιγούρα. Όλοι είμαστε! Κι εσύ είσαι! Και σπουδαίοι καλλιτέχνες είναι! Και η Ειρήνη δεν έχει ανάγκη κανέναν να την υπερασπιστεί. Και τη δουλειά της θα συνεχίσει να κάνει και στο θέατρο θα συνε­χίσει να βρίσκεται και θα κάνουμε και επόμενες δουλειές μαζί. ΟΚ;

Όταν της έκανες την πρόταση, γνώριζε το συγκεκριμένο έργο του Ίψεν;

Φυσικά και το γνώριζε! Το είχε μελετήσει όπως έχει μελετήσει και το Ρωμαίος και Ιονλϊέτα του Σαίξπηρ.

Δεν σου έκανε εντύπωση που ήξερε τον Ίψεν;

Γιατί να μην τον ξέρει; 'Εχεις παρακολουθήσει τι ποστάρει και τι κάνει γενικότερα στη ζωή της; Δεν έχεις παρακολουθήσει, άρα κρίνεις από ένα στερεότυπο, ότι μάλλον έτσι θα είναι επειδή πρόκειται για μοντέλο! Μπορεί, όμως, και να μην είναι έτσι. Όπως κανείς δεν νοιάστηκε αν μιλάει άπταιστα αρμένικα και έχει φέρει μοιρο­λόγια από το χωριό της προγιαγιάς της, τα οποία και εντάξαμε στην παράσταση.

Εκείνη τη μέρα που ήρθαν οι τηλεοπτικές κάμερες να καλύψουν τις πρόβες της παράστασης, τι της είπες στο αυτί;

Της έδωσα την οδηγία να επαναλαμβάνει ακριβώς τα λόγια των δημοσιογράφων, όπως η Νόρα στο Κουκλόσπιτο φτάνει να επαναλαμβάνει ακριβώς τα λόγια του άνδρα της. Όποιος έχει στοιχειώδη αντίληψη, καταλαβαίνει ότι η επανάληψη είναι ένα κομμάτι του ρόλου της. Ταίριαζε υπέροχα εκείνη την ώρα να δούμε να ανθίσει μπρο­στά στις κάμερες μια συνθήκη του ρόλου. Γιατί άλλα πλάνα δεν έπαιξαν...

Δεν ήταν όμως ενήμεροι οι δημοσιογράφοι ότι θα δείξει on camera κάποια στοιχεία του ρόλου.

Τι να κάνουμε; Έτσι είναι η ζωή! Δεν ρώτησαν! Εγώ θα ρωτούσα!

Πηγή: People

©2010-2024 Gossip-tv.gr - All rights reserved