EΡΤ: Στον εισαγγελέα η νέα έκθεση επιθεώρησης
Στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών διαβιβάστηκε η νέα έκθεση επιθεώρησης ελέγχου του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης για την ΕΡΤ.
Η έκθεση, που παραδόθηκε στον υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού, Παύλο Γερουλάνο, και στον αναπληρωτή υπουργό Πολιτισμού, Τηλέμαχο Χυτήρη, είχε αντικείμενο: α) τις διαδικασίες ανάθεσης, εκτέλεσης και παραλαβής μεικτών τηλεοπτικών παραγωγών για την ένταξή τους στο τηλεοπτικό πρόγραμμα της ΕΡΤ ΑΕ, από το 2006 έως τον Απρίλιο του 2010, β) την εκτέλεση σύμβασης χορηγίας μεταξύ ΕΡΤ ΑΕ και ανώνυμης εταιρείας, με ημερομηνία 15-8-2009, και γ) τον έλεγχο
της υλοποίησης των προτάσεων έκθεσης επιθεώρησης, που γνωστοποιήθηκε στην ΕΡΤ ΑΕ με έγγραφο του ειδικού γραμματέα ΣΕΕΔΔ στις 29-03-2007. Η έκθεση διαβιβάστηκε επίσης στα αρμόδια όργανα της ΕΡΤ ΑΕ για την άσκηση πειθαρχικών διώξεων κατά τεσσάρων υπεύθυνων υπαλλήλων, οι οποίοι εξακολουθούν να υπηρετούν. Όσον αφορά στο δεύτερο σκέλος, από τον έλεγχο της εκτέλεσης της σύμβασης χορηγίας προέκυψε η, κατά παράβαση των υφισταμένων διατάξεων, εξαιρετικά ευνοϊκή αντιμετώπιση του χορηγού και συγκεκριμένα: α) Η ανάληψη της συμβατικής υποχρέωσης της ΕΡΤ ΑΕ για την άπαξ μετάδοση ενός διαφημιστικού μηνύματος, διάρκειας 40 δευτερολέπτων, σε διάλειμμα συγκεκριμένης εκπομπής, και η τιμολόγησή του στο πλαίσιο σύμβασης χορηγίας αποτελεί διαφήμιση που εκφεύγει των ορίων της χορηγίας και συνεπώς αντίκειται στις διατάξεις της ραδιοτηλεοπτικής νομοθεσίας. β) Το διαφημιστικό σποτ των 40 δευτερολέπτων αποτελεί διαφήμιση η οποία έπρεπε να τιμολογηθεί από την ΕΡΤ με τα ισχύοντα περί διαφήμισης τιμολόγια. Επομένως, η μειωμένη τιμολόγηση είχε ως αποτέλεσμα
τη δημιουργία ζημίας σε βάρος της ΕΡΤ, λόγω διαφυγόντων κερδών. γ) Στη σύμβαση δεν έγινε αναφορά στο ύψος του ποσού στο οποίο αποτιμάτο η χορηγία της ιδιωτικής εταιρείας, όπως διαπιστώθηκε ότι γίνεται με τις υπόλοιπες περιπτώσεις χορηγιών με μέριμνα των αρμοδίων υπηρεσιών της ΕΡΤ. Αποτέλεσμα ήταν να μη μπορεί να αντιστοιχηθεί με την παροχή της ΕΡΤ ΑΕ. δ) Υπήρξαν προσωπικές αναφορές στο χορηγό και στις παρεχόμενες υπηρεσίες του από τους παρουσιαστές, οι οποίες συνιστούν διαφήμισης που επιδέχεται τιμολόγηση με βάση τα ισχύοντα τιμολόγια της ΕΡΤ. Άρα και πάλι υπήρξε απώλεια εσόδων για την ΕΡΤ. ε) Κατά παράβαση των
σχετικών διατάξεων στη συγκεκριμένη εκπομπή εμφανιζόταν το λογότυπο του χορηγού με χρήση ειδικών γραφικών, με αποτέλεσμα να υπάρχει και πάλι διαφήμιση του χορηγού που θα έπρεπε να τιμολογηθεί. Υπάρχουν έτσι διαφυγόντα κέρδη για την ΕΡΤ.