Media

Φλόγα και άνεμος: Ποια ήταν η Κυβέλη - Η πολυτάραχη ζωή της και η καριέρα μιας ντίβας

Απόψε, 17/9, έκανε πρεμιέρα μία πολυαναμενόμενη σειρά της ΕΡΤ, με τίτλο «Φλόγα και Άνεμος» που είναι βασισμένη στον θυελλώδη έρωτα ανάμεσα στην Κυβέλη και τον Γεώργιο Παπανδρέου.

Ο θυελλώδης αυτός έρωτας, με σκηνικό υπόβαθρο τα σημαντικότερα ιστορικά γεγονότα της σύγχρονης Ελλάδας, «ζωντανεύει» μέσα από τα γυρίσματα της νέας σειράς εποχής της ΕΡΤ με τους Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και Άρη Λεμπεσόπουλο στους πρωταγωνιστικούς ρόλους και πολλούς γνωστούς, καταξιωμένους ηθοποιούς και συντελεστές.

Ποια όμως ήταν πραγματικά η Κυβέλη Αδριανού όπως ήταν το πραγματικό της όνομα και πώς κατάφερε να στιγματίσει με το όνομά της μία ολόκληρη εποχή στην Ελλάδα;

Γεννήθηκε το 1884 ή το 1887 στη Σμύρνη και από μικρό κοριτσάκι τέθηκε υπό την προστασία του ανώτερου δημοσίου υπαλλήλου Δημητρίου Λεονάρδου και των θετών γονιών της. Ο πατέρας της Αναστάσιος Αδριανός ήταν παπουτσής στο επάγγελμα ενώ η γυναίκα του, η Μαρία, δούλευε στο σπίτι του Λεονάρδου. Οι θετοί γονείς της είχαν χάσει τον γιο τους στη Βραζιλία και η Κυβέλη που ήθελε να τους βλέπει να γελούν, τους έκανε διάφορα... τερτίπια, γεγονός που τη βοήθησε να αναπτύξει την υποκριτική της δεινότητα που έτσι και αλλιώς ήταν έμφυτη. Στην οικία Λεονάρδου τη γνώρισε ο καθηγητής ορθοφωνίας Μ. Σιγάλας ο οποίος την έκανε αμέσως μαθήτριά του. Η Κυβέλη αποδείχτηκε η καλύτερη μαθήτρια, γι' αυτό και όταν ο καθηγητής της την παρουσίασε σε επίδειξη μαθητριών του, εκείνη πήρε το πρώτο βραβείο. Από εκείνη τη στιγμή και μετά οι θετοί γονείς της κατάλαβαν πως είχαν μπροστά τους ένα μεγάλο ταλέντο και έτσι αποφάσισαν να μη τη στείλουν να γίνει μοδίστρα αλλά να τη στείλουν στη Δραματική Σχολή του Βασιλικού θεάτρου όπου η Κυβέλη γράφτηκε παρ' όλο που ήταν μόλις 15 ετών. Μέσα στους επόμενους τρεις μήνες όμως η σχολή έκλεισε και έτσι αναζήτησε αλλιώς την τύχη της στο θέατρο. Συγκεκριμένα προσλήφθηκε από τον θεατρικό όμιλο της Νέας Σκηνής όπου και ξεκίνησε μαθήματα από ερασιτέχνες, τότε, ηθοποιούς όπως ο Μήτσος Μυράτ, ο Σωτήρη Σκίπης, ο Άγγελος Σικελιανός και η αδελφή του Ελένη Πασαγιάννη.

Η Κυβέλη αναλαμβάνει τον πρώτο ρόλο σε παράσταση της Νέας Σκηνής που ανέβηκε στο Δημοτικό Θέατρο Αθηνών προς τιμή Ρουμάνων φοιτητών του Πανεπιστημίου. Υποδύθηκε την Ιουλιέτα στο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Σαίξπηρ. Η Κυβέλη έκανε πάταγο και φυσικά ακολούθησαν και άλλοι σπουδαίοι ρόλοι.

Το 1906 όμως αποφάσισε να δημιουργήσει τον δικό της θίασο με τον Κωνσταντίνο Σαγιώρ που όμως δεν κρατήθηκε για πολύ αφού η Κυβέλη αποφάσισε να φύγει για το Παρίσι. Όταν επέστρεψε, ήταν πλέον έτοιμη για να ηγείται του δικού της θιάσου με τον οποίο ανέβασε έργα σπουδαίων Ελλήνων αλλά και ξένων συγγραφέων, ανάμεσά τους οι: Γρ. Ξενόπουλος, Σ. Σκίπης, Σπ. Μελάς, Δ. Κορομηλάς, Δ. Ταγκόπουλος, Πρίγκιπας Νικόλαος, Θ. Συναδινός, Π. Χορν, Ι. Πολέμης, Δ. Μπόγρης, Αρ. Προβελέγγιος, και πολλοί ακόμα.

Η συνεργασία με την Κοτοπούλη και η απόφαση να εγκαταλείψει το θέατρο

Με τη Μαρίκα Κοτοπούλη υπήρξαν πάντα αντίπαλες όμως το 1932 και το 1934 ένωσαν τις δυνάμεις τους αντιδρώντας καλλιτεχνικά στη δημιουργία του Εθνικού Θεάτρου που είχε ιδρύσει ο τότε Υπουργός Παιδείας και μετέπειτα σύζυγος της Κυβέλης, Γεώργιος Παπανδρέου. Ξαφνικά και χωρίς κανείς να το περιμένει, η Κυβέλη επικαλέστηκε οικογενειακούς λόγους που την ανάγκαζαν να εγκαταλείψει το θέατρο. Επέστρεψε το 1942 για την παράσταση «Πίσω στη γη» του Σ.Μελά.

Έναν χρόνο μετά, με το ξέσπασμα του πολέμου διέφυγε μαζί με τον τότε σύζυγό της Γεώργιο Παπανδρέου για τον Λίβανο, ύστερα πήγε στην Αίγυπτο και μετά στην Ιταλία για να επιστρέψει οριστικά πίσω στην Ελλάδα το 1944. Το 1950 συνεργάστηκε και πάλι με τη Μαρίκα Κοτοπούλη στο έργο «Τα παιδιά του Εδουάρδου», και ύστερα δούλεψε με το Εθνικό Θέατρο πρωταγωνιστώντας στην παράσταση «Δάφνη Λορεόλα». Το 1952 συμπρωταγωνίστησε για ακόμα μία φορά με την Κοτοπούλη στο έργο του Ζαν Κοκτώ, «Τρομεροί γονείς». Η Κυβέλη έπαιξε και στον κινηματογράφο στις ταινίας Κακός Δρόμος (1933), Αστέρω (1937), Η άγνωστος (1954) όπου έπαιξε με την κόρη της Αλίκη Θεοδωρίδου-Νορ και την εγγονή της Κυβέλη Θεοχάρη.

Τρεις γάμοι και ένας μεγάλος έρωτας

Ο πρώτος γάμος της Κυβέλης έγινε με τον Μήτσο Μυράτ ο οποίος αρχικά ασχολούταν ερασιτεχνικά με την υποκριτική. Μαζί απέκτησαν τη μετέπειτα πρωταγωνίστρια του θεάτρου Μιράντα Μυράτ. Το δεύτερο στεφάνι της ήταν με τον θεατρικό επιχειρηματία Κώστα Θεοδωρίδη με τον οποίο απέκτησε επίσης μία κόρη, την Αλίκη η οποία στη συνέχεια υπήρξε γυναίκα του Πωλ Νορ.

Ο τρίτος και πιο θυελλώδης γάμος της όμως ήταν με τον Γεώργιο Παπανδρέου, πρωθυπουργό της χώρας ο οποίος ήταν και πατέρας του αείμνηστου Ανδρέα Παπανδρέου. Το ζευγάρι απέκτησε επίσης έναν γιο, τον Γεώργιο Γ. Παπανδρέου ο οποίος ήταν και η μεγάλη αδυναμία της Κυβέλης μέχρι και τον θάνατό της.

Δείτε παρακάτω τους πρωταγωνιστές της σειράς που στηρίζεται στη ζωή της Κυβέλης, να μιλούν για τους ρόλους τους και τον τρόπο που προσέγγισαν, ένας προς έναν τους ήρωές τους...

Η Πέγκυ Τρικαλιώτη υποδύεται τη Μαρίκα Κοτοπούλη. Μία ηθοποιό που έζησε μία ζωή γεμάτη εμπειρίες, όλες σε υπερθετικό βαθμό.

Ο Δημήτρης Μαύρος υποδύεται τον Αναστάση, τον θετό μπαμπά της Κυβέλης. Μολονότι δεν θα έδινε την έγκρισή του να ασχοληθεί η κόρη του με το θέατρο, είναι εκείνος που θα φτιάξει τα πρώτα της γοβάκια για να φορέσει πρώτη φορά στο σανίδι.

Η Κόρα Καρβούνη υποδύεται τη Μαρία, τη θετή μητέρα της Κυβέλης. Είναι μία πάρα πολύ ευτυχισμένη γυναίκα για έναν και μόνο λόγο: που βρέθηκε η Κυβέλη έξω από το σπίτι της και που της χάρισε όλα αυτά τα εγγόνια.

Ο Θανάσης Τσαλταμπάσης υποδύεται τον Μήτσο Μυράτ. Έναν σπουδαίο ηθοποιό ο οποίος υπήρξε σύζυγος της Κυβέλης και έζησε στη σκιά της.

Ο Δημήτρης Καταλειφός υποδύεται τον Μιχάλη. Ο Μιχάλης είναι ένας άνθρωπος ο οποίος μετά από μία οδυνηρή απώλεια, προσπαθεί με ανορθόδοξο τρόπο να εξιλεωθεί.

Η Θέμις Μπαζάκα υποδύεται τη Φωτεινή. Η Φωτεινή βιώνει μία οδυνηρή απώλεια και τη χειρίζεται με έναν τελείως παράλογο τρόπο.

Ο Αργύρης Πανταζάρας ενσαρκώνει τον Φώντα Λαμπρόπουλο, έναν υπασπιστή του Παττακού. Ο Φώντας ήθελε να γίνει καλλιτέχνης, αλλά ο πατέρας του τού επέβαλε τι γαλόνια να φοράει. Ωστόσο, μέσα από το ημερολόγιό του, εντοπίζονται και αποδίδονται εκείνες οι πτυχές που τον έκαναν να μετανοήσει για τις πράξεις του.

© 2010-2024 Gossip-tv.gr - All rights reserved