
Κάλλας – Νίκος Ορφανός: «Και καφέ να πήγαινα στην Κάλλας θα ήταν τιμή μου»
Για τη συμμετοχή του στη σειρά «Η Μαρία που έγινε Κάλλας», μίλησε ο Νίκος Ορφανός.
Πρώτη φορά μουσουργός...
«Πρώτη φορά μουσουργός και τι μουσουργός! Ο Μανώλης Καλομοίρης, ιδρυτής του Εθνικού Ωδείου και σημαντική μορφή του ελληνικού μελοδράματος».

Ιδιαίτερη φιγούρα ο ήρωάς σας. Γνωρίζατε για το έργο του πριν σας γίνει η πρόταση για τη σειρά;
«Λίγα πράγματα. Διάβασα την αυτοβιογραφία του, συζήτησα με μελετητές του, άκουσα το έργο του, τον “κύκλωσα” κυριολεκτικά. Διάβασα πολύ, τόσο για αυτόν όσο και για την εποχή του. Ήξερα αρκετά, ανακάλυψα άλλα τόσα. 0 Καλομοίρης πίστευε πολύ στη σύνδεση μελοδράματος με τη ρωμαίικη γλώσσα και παράδοση, θαυμαστής του Παλαμά και επηρεασμένος από το έργο του, ήταν με τον τρόπο του ένας λαϊκός λυρικός συνθέτης και ευεργέτης πολλών άπορων σπουδαστών».
Σε ποια περίοδο/φάση της ζωής του γνώρισε τη Μαρία Κάλλας;
«Σχεδόν αμέσως, η Κάλλας ξεκίνησε από το Εθνικό Ωδείο και μετά πήγε στο Ωδείο Αθηνών. Και φυσικά και αργότερα, όταν έκανε τα πρώτα της βήματα στη σκηνή ο Καλομοίρης ήταν πάντα από κάτω».
Θα λέγατε πως ο ήρωάς σας, ο Μανώλης Καλομοίρης, γοητεύτηκε από τη φωνή και το ταλέντο της;
«Φυσικά. Μαγεύτηκε από την εξέλιξη ενός άγουρου κοριτσιού σε prima donna».
.jpg?t=dPnmhA703ik6-eudcIPpWQ)
Υπάρχουν γεγονότα που αγνοούμε για την περίοδο της συνεργασίας τους;
«Αγνοούμε πολλά που έχουν πια χαθεί, αλλά τα σημαντικά τα ξέρουμε. Ότι στην αρχή δεν την πίστεψε πολύ, αλλά μετά τη στήριξε. Αυτό είναι βεβαιωμένο πολλαπλώς, όπως και ο σταθερός θαυμασμός και εκτίμησή του. Ο Καλομοίρης φέρθηκε με μεγάλη ευγένεια στη Μαρία».
Τώρα που «ζήσατε» τη μεγάλη ντίβα της μουσικής, μέσα από τη σειρά, πώς θα τη χαρακτηρίζατε:
«Τρικυμιώδη προσωπικότητα, ένα πλάσμα που έψαχνε την αληθινή αγάπη σε λάθος ανθρώπους».
Θα θέλατε να έχετε συνεργαστεί στην πραγματικότητα μαζί της;
«Μα το ρωτάτε; Και τον καφέ να της πήγαινα, θα ήταν τιμή μου».

Τι θα κρατήσετε από αυτήν την τηλεοπτική συνεργασία;
«Την υπέροχη αισθητική και συνεργασία με την Όλγα Μαλέα, τα γυρίσματα με τη συμφωνική της ΕΡΤ, τις καυτές ημέρες του Ιουλίου κλεισμένοι στην παλιά Λυρική στην Ακαδημίας, να ζούμε σε μια άλλη εποχή... Πολλές ωραίες στιγμές ζήσαμε».
Πηγή tv24