Σπασμένη Φλέβα - Γιάννης Οικονομίδης: Γράφαμε το σενάριο και απορούσαμε πώς…
Ο Γιάννης Οικονομίδης δεν κάνει «όμορφες» ταινίες. Κάνει ταινίες που σε ταρακουνούν, που σε αναγκάζουν να κοιτάξεις τον εαυτό σου και την κοινωνία χωρίς φίλτρα. Σαν τη νέα του ταινία με τίτλο «Σπασμένη φλέβα».
Σε πρόσφατη συνέντευξή του μίλησε για τους πρωταγωνιστές αλλά και για τον πατέρα του, που έχει φύγει από τη ζωή
«Ο Βασίλης Μπισμπίκης είναι μοναδικός, μεγαλόψυχος και δοτικός»
Από τις γυναίκες που πλαισιώνουν τον πρωταγωνιστή, ποια ήταν η πιο ενδιαφέρουσα να τη γράψεις;
Η πιο δύσκολη ήταν η Τζώρτζια (σ.σ.: Μπέττυ Αρβανίτη). Δυσκολευτήκαμε πολύ, αλλά η Μπέττυ την αντιμετώπισε παλικαρίσια. Έπρεπε να πείθει ότι είναι μια μαγκιόρα, λαϊκή γυναίκα και ταυτόχρονα μια ντάμα, μια ζάπλουτη που κουβαλάει στους ώμους της τα πάντα. Η Τζώρτζια ήταν ένας πάρα πολύ δύσκολος χαρακτήρας να γραφτεί και να σμιλευτεί. Δεν έχουμε στο ελληνικό σινεμά ή ακόμη και στη λογοτεχνία αντίστοιχες φιγούρες: μια γυναίκα μεσήλικη, με φράγκα, αυτοδιάθεση, καύλα που γουστάρει το λαϊκό, είναι συγκρουσιακό, με κουλτούρα και πάθη. Δεν είναι εύκολο να το φτιάξεις όλο αυτό. Πρέπει να σκεφτείς πώς μιλάει, τι λέει, πώς κινείται, τι φοράει, πώς στέκεται στον χώρο, σε τι σπίτι μένει. Και όλα αυτά να είναι ελληνικά - όχι αντιγραφή από αλλού, από άλλη κουλτούρας ταινία. Αυτό ήταν το στοίχημα: να βγει δικό μας, να πεις «ναι, αν ήταν πραγματική, έτσι θα ήταν. Εκείνη τη στιγμή που λέει «αγόρι μου» με την τσάντα στο χέρι είναι συγκλονιστική· θυμίζει κάτι λαϊκό και αυθεντικό, ενώ δεν είναι καθόλου λαϊκή.
Ο Θωμάς του Βασίλη Μπισμπίκη στη «Σπασμένη Φλέβα» είναι ο πιο τραγικός ήρωας που έχεις γράφει;
Θεωρώ πως ναι. Γιατί αυτό που του συμβαίνει δεν θα μπορούσα να το διανοηθώ ούτε στον χειρότερο εφιάλτη μου. Γράφαμε το σενάριο με τον Μουρίκη και απορούσαμε και οι ίδιοι πώς θα δείξουμε αυτό που του συμβαίνει. Ο Μπισμπίκης είναι εξαιρετικός ως Θωμάς. Δίνει μια ανθρώπινη και αληθινή διάσταση στον χαρακτήρα. Είναι κάθαρμα και ταυτόχρονα ευάλωτος. Ήταν και το ζητούμενο: να μη γίνει ο ήρωας χάρτινος. Ήθελα να είναι εύθραυστος και ταυτόχρονα μαλάκας, ευαίσθητος και γουρούνι, ψεύτης, αλλά και αληθινός. Όταν λέει ψέματα, μέσα στο ψέμα του λέει και την αλήθεια. Είναι αφόρητα ειλικρινής στη διαδρομή του. Και αυτό είναι το μεγάλο κέρδος της ταινίας - το μεγάλο της πρόσωπο. Είναι αυτός που σε χάνει και σε κερδίζει διαρκώς.
Αφιερώνεις τη «Σπασμένη Φλέβα» στον πατέρα σου, που τον έχασες πριν από πέντε χρόνια. Υπάρχει κάτι που δεν πρόλαβες να του πεις;
Ολα... Όταν φεύγει ο αγαπημένος σου άνθρωπος, συνειδητοποιείς πόσο χαζός ήσουν που δεν είπες περισσότερα.
Τουλάχιστον μέσα από τις ταινίες σου σε «διάβασε»;
Ναι, ναι. Ήταν πολύ περήφανος. Και γούσταρε, γιατί ήταν και ο ίδιος καλλιτέχνης, ζωγράφος, πέρα από οδοντίατρος. Εξαιρετικός ακουαρελίστας και γνωστός, με πολλές εκθέσεις στην Κύπρο. Επηρέασε κι εμένα. Κάπως έτσι πείστηκε και η οικογένειά μου ότι «το έχω» - και την ίδια εποχή μάλλον πείστηκα κι εγώ.
Πηγή Marie Claire
Η Κλέλια Ρένεση αποθέωσε τη «συμμορία» του Οικονομίδη και ο Μπισμπίκης αντέδρασε