Eurovision

Αποστολή στη Βασιλεία: Λεπτό προς λεπτό όσα έγιναν στην 1η dress rehearsal του Β΄Ημιτελικού

Eurovision 2025: Ξεκίνησε το μεσημέρι της Τετάρτης 14 Μαΐου, στις 15:30 (ώρα Ελβετίας), η 1η dress rehearsal του Β' Ημιτελικού, στον οποίο συμμετέχει και η Ελλάδα με την Klavdia.

Με δυνατό χειροκρότημα, οι δημοσιογράφοι που βρέθηκαν στο στάδιο για να την παρακολουθήσουν, έδειξαν τον ενθουσιασμό τους από το πρώτο δευτερόλεπτο.

Eurovision 2025 - Λιάγκας: Σε κάθε πρόβα βγάζουμε & κάτι - Από χθες κάνουν πλάκα με τα ροδάκια μας

Άποψη από τη σκηνή κατά τη διάρκεια του dress rehearsal για τον β' ημιτελικό. Και το gossip-tv είναι εκεί!

Η σειρά των εμφανίσεων των χωρών που συμμετέχουν στον β' ημιτελικό είναι η εξής:

Αυστραλία

Μαυροβούνιο

Ιρλανδία

Λετονία

Αρμενία

Αυστρία

Ηνωμένο Βασίλειο (εκτός διαγωνισμού)

Ελλάδα

Λιθουανία

Μάλτα

Γεωργία

Γαλλία (εκτός διαγωνισμού)

Δανία

Τσεχία

Λουξεμβούργο

Ισραήλ

Γερμανία (εκτός διαγωνισμού)

Σερβία

Φινλανδία

Άποψη από τη σκηνή κατά τη διάρκεια του dress rehearsal για τον β' ημιτελικό. Και το gossip-tv είναι εκεί!

Στην έναρξη της βραδιάς βλέπουμε ένα act με θέμα «Φαν του Eurovision». Ένας φαν τοποθετεί μια καρδιά της Eurovision με τον ελβετικό σταυρό στο κέντρο του λογότυπου της Eurovision στο LED πάτωμα – ένας σαφής φόρος τιμής στους φαν, που βρίσκονται στην καρδιά του διαγωνισμού.

Στη συνέχεια, η σκηνή φωτίζεται από την καρδιά και όλα αποκτούν ζωή. Ακολουθεί μια... έκρηξη πυροτεχνημάτων!

Η Hazel Brugger και η Sandra Studer εμφανίζονται στη σκηνή. Εξηγούν επίσης πως αυτή η βραδιά είναι αφιερωμένη στους φαν του Eurovision, αλλά και... στους φαν του ποδοσφαίρου. Οι δύο παρουσιάστριες αστειεύονται μεταξύ τους για τις ομοιότητες μεταξύ Eurovision και ποδοσφαίρου – όπως το να... πέφτεις στο έδαφος δραματικά.

Αφού τελείωσαν τα τυπικά της τελετής, τα πυροτεχνήματα ανάβουν και ξεκινάει και επίσημα ο δεύτερος Ημιτελικός με την παρουσίαση των τραγουδιών:


Αυστραλία: Go-Jo – “Milkshake Man”

Πρώτος εμφανίζεται ο Go-Jo με το τραγούδι του “Milkshake Man”. Είναι μία από τις πιο σατιρικές συμμετοχές του διαγωνισμού. Ωστόσο, το βίντεο-καρτ ποστάλ του έχει συναισθηματικό χαρακτήρα, καθώς ο Marty παίζει με παλιούς κινηματογραφικούς προβολείς στη Βέρνη.

Ο Go-Jo πουλάει milkshakes με τη βοήθεια μιας όμορφης βοηθού. Ύστερα, μπαίνει μέσα σε ένα τεράστιο ποτήρι milkshake και, μετά από λίγο καπνό που τον καλύπτει, αλλάζει σε μια πιο εντυπωσιακή μπλε στολή.

Σε μια διασκεδαστική σκηνή, προσπαθεί να πουλήσει milkshakes σε έναν πελάτη – και μετά αυτός μπαίνει στη μηχανή milkshake και βγαίνει με μια εντυπωσιακή στολή. Το σημείο “Sweet Sweet, Yum Yum” είναι ξεκάθαρα φτιαγμένο για να ξεσηκώσει το κοινό.

Συνολικά, πρόκειται για ένα πολύ διασκεδαστικό άνοιγμα για τον δεύτερο ημιτελικό. Και μια καλή ευκαιρία για την Αυστραλία να γιορτάσει δέκα χρόνια στον διαγωνισμό.

Μαυροβούνιο: Nina Žižić – “Dobrodošli”

Η Nina Žižić ανεβαίνει στη σκηνή και αυτή είναι μια ξεχωριστή εμφάνιση για δύο λόγους: επιστρέφει στον διαγωνισμό μετά από 12 χρόνια και η χώρα της, το Μαυροβούνιο, επιστρέφει μετά από 3 χρόνια απουσίας.

Το καρτ ποστάλ της Nina είναι γυρισμένο στη Ζυρίχη και έχει έναν πιο... στοχαστικό χαρακτήρα. Το Μαυροβούνιο στοχεύει στο δράμα. Η εισαγωγή του τραγουδιού “Dobrodošli” με την εντυπωσιακή ενορχήστρωση δονεί το στάδιο St. Jakobshalle. Η Nina φορά ένα τεράστιο λευκό φόρεμα που την περικλείει και μοιάζει σαν να βρίσκεται μέσα σε ένα λουλούδι.

Η σκηνοθεσία δίνει έμφαση στην ίδια και στη φωνή της. Χαμηλός καπνός προσθέτει στο δραματικό στοιχείο και τα γραφικά στο LED παρουσιάζουν αιθέρια, ασαφή σχήματα που θυμίζουν τις ζυγαριές της δικαιοσύνης.

Συνοδεύεται από τον καλύτερο φίλο κάθε καλλιτέχνη – έναν χειριστή steadicam – και προχωρά στη σκηνή μαζί της για να δοθεί έμφαση στα φωνητικά. Πρόκειται για μία από τις δύο βαλκανικές μπαλάντες που ανταγωνίζονται για μια θέση στον τελικό, και είναι σίγουρο ότι η Nina τα δίνει όλα.


Ιρλανδία: EMMY – “Laika Party”

Η EMMY ανεβαίνει για την Ιρλανδία με το “Laika Party”. Το καρτ ποστάλ της, γυρισμένο στη Γενεύη, δείχνει μια επίσκεψη σε κάποιο είδος εργοστασίου. Πολλά πλάνα σε αργή κίνηση με την ίδια και τον αδερφό της να κοιτάνε οθόνες, καλώδια κ.λπ.

Η σκηνοθεσία της Ιρλανδίας επιλέγει φωτισμό σε ροζ και μπλε αποχρώσεις. Η EMMY φορά ένα ασημένιο, λαμπερό playsuit και τη συνοδεύει ομάδα χορευτών. Το βασικό κόλπο εδώ είναι τα γραφικά!

Έχουμε και το δεύτερο τεράστιο σκηνικό της ημέρας – ένα είδος διαστημόπλοιου που προεξέχει από το κέντρο της σκηνής. Το ρεφρέν είναι ευκαιρία για πλήρη αξιοποίηση της σκηνής από τους χορευτές και δεν υπάρχει αμφιβολία πως θα γίνει “Laika Party” στην αρένα!

Η παρουσίαση είναι γεμάτη ενέργεια. Η EMMY τα πάει πολύ καλά με τις ψηλές νότες – μέχρι στιγμής, μια άρτια εμφάνιση από την Ιρλανδία.

Λετονία: Tautumeitas – “Bur Man Laimi”

Μετά από ένα σύντομο διάλειμμα με τους παρουσιαστές, το σόου συνεχίζεται με τη Λετονία. Οι Tautumeitas γύρισαν το καρτ ποστάλ τους στη Ζυρίχη, επίσης σε ένα επιστημονικό ταξίδι παρόμοιο με της Ιρλανδίας. Το δικό τους δείχνει πιο ωραίο – χειρίζονται ένα τηλεκατευθυνόμενο ρομποτάκι!

Τα κορίτσια που αποτελούν τις Tautumeitas ακούγονται υπέροχα με τις συγκλονιστικές αρμονίες τους, αλλά και η σκηνική παρουσία είναι εξίσου εντυπωσιακή. Υπάρχει μια τεράστια κουρτίνα γύρω τους ενώ ο φωτισμός απογειώνει την όλη εικόνα.

Η παρουσία τους έχει μια μαγική δυναμική. Η χρήση του φωτός είναι εξαιρετική και κορυφώνεται στο μεσαίο μέρος του τραγουδιού. Υπάρχουν κοντινά πλάνα ενώ τεχνικά και μουσικά, είναι εντυπωσιακή παρουσίαση.

Αρμενία: PARG – “SURVIVOR”

Το πέμπτο τραγούδι της βραδιάς ήταν της Αρμενίας. Το καρτ-ποστάλ του Parg έχει γυριστεί στο Σεν Γκάλεν της Ελβετίας, όπου ο τραγουδιστής – που μοιάζει εντυπωσιακά με τον Gabe της Eurovision – κάνει μια εκδρομή στα ελβετικά βουνά.

Υπάρχει ένα μικρό διάλειμμα μέχρι να ετοιμαστεί πλήρως η σκηνή, αλλά χωρίς ιδιαίτερες καθυστερήσεις.

Το “Survivor” έχει έναν πολύ δυνατό ρυθμό, και ο Parg βαδίζει σύμφωνα με αυτόν. Βρίσκεται πάνω σε διάδρομο γυμναστικής στη σκηνή, κάτι που του επιτρέπει να... κάνει τις προπονήσεις του ενώ τραγουδάει! Ο διάδρομος ενισχύει ιδανικά τη δυναμική του τραγουδιού. Υπάρχει μια ακατέργαστη δύναμη στην ερμηνεία του καλλιτέχνη που ξεχωρίζει έντονα μέσα στο τραγούδι. Στο δεύτερο ρεφρέν, προσθέτει φλόγες στη σκηνική του παρουσία, ενώ κόκκινος έντονος φωτισμός και παραδοσιακές αρμενικές μελωδίες γεμίζουν τον χώρο, καθώς πέφτει στα γόνατα στο κέντρο της σκηνής.

Προσφέρει πραγματικά σόου και μετά από μια πολύ εντυπωσιακή ψηλή νότα, ετοιμάζεται για το τελικό σπριντ έξω από τον διάδρομο – και τότε χρησιμοποιούνται όλα τα υπόλοιπα πυροτεχνήματα.

Αυστρία: JJ – “Wasted Love”

Ένας από τους μεγάλους διεκδικητές του τίτλου για τη Eurovision 2025, ο JJ γύρισε το καρτ-ποστάλ του στην πόλη της Βέρνης, όπου απολαμβάνει την παραδοσιακή διαδικασία παρασκευής τυριού στα βουνά. Η σκηνική του παρουσία είναι ήδη ένα από τα βασικά θέματα συζήτησης καθώς είναι σε ασπρόμαυρη αισθητική που είναι εξαιρετικά εντυπωσιακή. Όμως, το καλύτερο σημείο έρχεται μόλις ο JJ αρχίζει να τραγουδά στο εντυπωσιακό οπερατικό εύρος του. Στέκεται πάνω σε μια βάρκα καθώς το κάνει, και καθώς ξεκινά η δεύτερη στροφή, πλέει εν μέσω αυξανόμενης θύελλας.

Υπάρχει κάτι τόσο νοσταλγικό όσο και μοντέρνο σε όλο αυτό – η ασπρόμαυρη αισθητική ενισχύει το συναίσθημα, ενώ η κινηματογραφική κίνηση της κάμερας περιστρέφεται γύρω από τον JJ σαν τον άνεμο. Καθώς η ένταση του τραγουδιού ανεβαίνει, αυξάνεται και η καταιγίδα, μέχρι που... ο ρυθμός γκρεμίζει τα πάντα. Ο φωτισμός είναι ο πιο έντονος που έχει υπάρξει ως τώρα, και ο JJ φαίνεται να παλεύει για κάθε βήμα στη σκηνή. Έπειτα, ένας φάρος εμφανίζεται στο φόντο, προσφέροντας τόσο στον JJ όσο και στο κοινό λίγη γαλήνη μετά την καταιγίδα.

Στο σημείο αυτό ακολούθησε μια διασκεδαστική ενότητα με τίτλο “disco 60+” που διοργανώθηκε στη Βασιλεία πριν λίγες μέρες. Είναι μια υπενθύμιση ότι η Eurovision είναι μια γιορτή για όλους – για χορό και τραγούδι, είτε είσαι 9 είτε 99 χρονών.

Καθώς αυτό εξελίσσεται, ένας τεράστιος πολυέλαιος μεταφέρεται στη σκηνή.

Ηνωμένο Βασίλειο: Remember Monday – “What The Hell Just Happened?” (εκτός διαγωνιστικού μέρους)

Οι Remember Monday εμφανίζονται για πρώτη φορά μπροστά σε κοινό. Το καρτ ποστάλ τους γυρίστηκε στο Ζερμάτ της Ελβετίας και περιλαμβάνει μια βόλτα με ελικόπτερο, εντυπωσιακές χειμερινές εμφανίσεις και πολύ ελκυστικό φαγητό.

Τα κορίτσια ξεκινούν με πλάτη στη σκηνή, μπροστά από έναν χώρο που θυμίζει καμαρίνι. Ύστερα από μια εντυπωσιακή έκρηξη πυροτεχνημάτων, κατευθύνονται προς τον σπασμένο πολυέλαιο στο κέντρο της σκηνής. Η ενορχήστρωση του τραγουδιού έχει «ανεβεί επίπεδο» – κάθε χτύπος ακούγεται δυνατά και καθαρά.

Η Lauren, η Holly και η Charlotte είναι φωνητικά άψογες. Οι αρμονίες τους έχουν όγκο και δύναμη και καταφέρνουν να διαχειριστούν με άνεση τις συνεχείς αλλαγές ρυθμού. Με το ισχυρό υπόβαθρο που έχουν στο μουσικό θέατρο, χρησιμοποιούν πλήρως τις ικανότητές τους για να προσφέρουν μια δυναμική εμφάνιση.

Η σκηνοθεσία εστιάζει αποκλειστικά στα τρία κορίτσια. Με ένα τόσο σύνθετο τραγούδι και τόσο ισχυρές φωνητικές αρμονίες, δεν χρειάζεται περιττός εντυπωσιασμός. Το τραγούδι ολοκληρώνεται με τις τρεις να στέκονται μέσα σε μια τεράστια καρδιά στην οθόνη – και πρόκειται για μια εμφάνιση που σίγουρα θα αγαπήσουν πολλοί.

Ελλάδα: Klavdia – “Asteromáta”

Σε αυτό το σημείο ήταν η σειρά της δικής μας Klavdia και του τραγουδιού της Αστερομάτα που εντυπωσίασε και κατάφερε να αποσπάσει πολύ δυνατό χειροκρότημα. Μάλιστα, όπως είδαμε και δια ζώσης, η Klavdia κατάφερε μέσα στο στάδιο να συγκινήσει όχι μόνο τους Έλληνες διαπιστευμένους που παρακολούθησαν την πρόβα αλλά και τους ξένους δημοσιογράφους. Αυτό φάνηκε και στο χειροκρότημα αλλά και από τις κραυγές ενθουσιασμού που ακούστηκαν μετά το φινάλε. Αυτό είναι ένα αρκετά αισιόδοξο μήνυμα και φαίνεται πως οι ξένοι μπορεί να μην γνωρίζουν τους στίχους του τραγουδιού, όμως λαμβάνουν ξεκάθαρα το μήνυμα του αποχωρισμού.

Λιθουανία: Katarsis – “Tavo Akys”

Οι Katarsis ανέβηκαν στη σκηνή με το μελαγχολικό αλλά δυναμικό “Tavo Akys”. Στο καρτ ποστάλ τους, κυριολεκτικά… κάνουν γκράφιτι σε γκαραζόπορτες στη Βασιλεία – κάτι που ταιριάζει με το ύφος του τραγουδιού. Η σκηνοθεσία είναι εντυπωσιακή με έναν πυκνό καπνό στο πάτωμα της σκηνής και προβολές που αναδεικνύουν τα χαρακτηριστικά του «βουνίσιου» σκηνικού όσο κανένα άλλο κομμάτι μέχρι τώρα να προκαλούν επίσης εντύπωση.

Το τρίο προχωρά προς την κεντρική σκηνή, την ώρα που το τραγούδι ανεβάζει ένταση. Η σκηνή αυτή «ζωντανεύει» όταν ακούγεται η κραυγή “Tavo”. Αυτό είναι ένα σημείο που σίγουρα θα ξεσηκώσει το κοινό, με αλλεπάλληλα “Tavo” να δονούν την αρένα. Ο φωτισμός λειτουργεί ιδανικά, με λάμψεις λευκού και μπλε στα σωστά σημεία.

Αν και οι Katarsis δεν κινούνται πολύ, αυτή η εμφάνιση είναι σχεδιασμένη για να «τυλίξει» τον θεατή με το συναίσθημα. Εστιάζει στους ίδιους, παραμένοντας πιστή στον πυρήνα που έκανε το τραγούδι να ξεχωρίσει.

Μάλτα: Miriana Conte – “SERVING”

Η Miriana ξεκινά το τραγούδι της μέσα σε ένα τεράστιο ζευγάρι χείλη στο κέντρο της σκηνής. Στο εσωτερικό του στόματος, δεσπόζει μία τεράστια ντισκομπάλα. Μπροστά της, η Miriana ξεχωρίζει με την κίτρινη τουαλέτα της, ανάμεσα σε ομάδα χορευτών ντυμένων με έντονο ροζ.

Με το που ξεκινά το πρώτο ρεφρέν, οι στίχοι προβάλλονται σε τεράστια γράμματα στον τοίχο στο φόντο – με εξαίρεση μία λέξη που έπρεπε να αφαιρεθεί. Ολόκληρη η παρουσίαση έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να παρουσιάσει τη Miriana σαν απόλυτη σταρ. Όλα περιστρέφονται γύρω της. Στη γέφυρα του τραγουδιού, τα γραφικά αλλάζουν και εμφανίζονται σειρές από πόδια υψωμένα στον αέρα και φωνητικά, η Miriana δίνει τα πάντα. Στο φινάλε εμφανίζονται ροζ μπάλες γυμναστικής πάνω στη σκηνή. Η φράση “Diva Not Down” εμφανίζεται στον πίσω τοίχο, ακολουθούμενη από μια έκρηξη πυροτεχνημάτων για το μεγάλο φινάλε.

Γεωργία: Mariam Shengelia – “Freedom”

Η Mariam Shengelia από τη Γεωργία έχει δύσκολη αποστολή μετά από την προηγούμενη εκρηκτική εμφάνιση, αλλά θα κάνει ό,τι μπορεί με το τραγούδι “Freedom”. Στο καρτ ποστάλ της, παρακολουθεί μαθήματα street dance από ντόπιους στη Γενεύη.

Υπήρξε ένα μικρό τεχνικό πρόβλημα – φαίνεται πως το φόρεμα της Mariam πιάστηκε κάπου για λίγα δευτερόλεπτα, καθυστερώντας την έναρξη.

Από τα πρώτα δευτερόλεπτα έγινε φανερό πως οι χορευτές παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή την εμφάνιση. Είναι αυτοί που ξεκινούν την παράσταση, ενώ η Mariam βρίσκεται στο κέντρο, τραγουδώντας με έναν τρόπο που αποτυπώνει την ατμόσφαιρα. Οι χορευτές κινούνται στη σκηνή και εντυπωσιάζουν – με ακρίβεια και συμμετρία σε κάθε τους κίνηση.

Το επόμενο κομμάτι της χορογραφίας περιλάμβανε χορό με σημαίες – και μέσα σε όλα αυτά, η Mariam τραγούδησε αυτή τη συγκινητική μπαλάντα με εξαιρετική τεχνική και έλεγχο. Στο μέσο του τραγουδιού, άλλαξε από τη γεωργιανή γλώσσα στα αγγλικά, καθώς η ενορχήστρωση απέκτησε για λίγο μια jazzy αίσθηση. Ένα βουνό προβλήθηκε πίσω της, καθώς πλησίαζε το μεγάλο φινάλε με ένταση. Τα LED γραφικά στο φόντο ήταν καλαίσθητα και εντυπωσιακά – μεταξύ αυτών και δαχτυλίδια που στροβιλίζονταν. Στο τέλος, η κάμερα έκανε ένα γρήγορο zoom-out καθώς η Mariam άπλωσε τα χέρια της με τους χορευτές πίσω της.

Μετά την εμφάνιση, υπήρξε ένα σύντομο διάλειμμα κατά το οποίο βλέπουμε τη Sandra να επισκέπτεται κάποιες από τις καμπίνες σχολιαστών και να συνομιλεί με τους ανθρώπους που μεταδίδουν τον διαγωνισμό σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Αυτό, φυσικά, δίνει και στην τεχνική ομάδα τον απαραίτητο χρόνο για να ετοιμάσει τη σκηνή για το επόμενο τραγούδι – ένα από τα μεγάλα φαβορί. Ξέρουμε ότι έχει εντυπωσιακή και απαιτητική σκηνοθεσία. Ήρθε η ώρα για τη Γαλλία. Από τη ροή στον χώρο, φαίνεται ότι χρειάστηκαν περίπου πέντε λεπτά για να είναι όλα έτοιμα. Τεχνικά, ήταν κάτι πολύ απαιτητικό.

Γαλλία: Louane – “maman” (εκτός διαγωνιστικού μέρους)

Το καρτ ποστάλ της Γαλλίας γυρίστηκε στο Ασκόνα, όπου η Louane απολαμβάνει παγωτά – σίγουρα μια από τις καλύτερες ανταμοιβές για όσους συμμετείχαν στα γυρίσματα των καρτ ποστάλ φέτος!

Η σκηνική παρουσίαση είναι απόλυτα καθηλωτική. Η Louane περιβάλλεται από απαλό, χρυσαφένιο φωτισμό καθώς τραγουδά το πρώτο κουπλέ, και σταδιακά αποκαλύπτεται το βασικό θέμα της εμφάνισης: η άμμος. Είναι ξυπόλητη, τοποθετημένη στο κέντρο της σκηνής μέσα σε έναν πραγματικό λάκκο με άμμο, ενώ γύρω της κινούνται steadicam κάμερα μαν που ενισχύουν τα πλάνα.

Σε μια συγκινητική στιγμή στο δεύτερο κουπλέ, η Louane προσπαθεί να πιάσει κάτι μέσα από την άμμο, αλλά δεν τα καταφέρνει. Όταν ξεκινά το ρεφρέν, ο φωτισμός πέφτει σαν να βρέχει άμμο από την οροφή της σκηνής. Καθώς πλησιάζει η κορύφωση του τραγουδιού, η άμμος σχηματίζει έναν ανεμοστρόβιλο πίσω της – και είναι πραγματικός, όχι ψηφιακός!

Το αποτέλεσμα είναι άκρως δυναμικό, ενώ η Louane αποδίδει τα φωνητικά άψογα. Στο κλείσιμο, ακούγεται η φωνή της μικρής της κόρης σε ένα σκοτεινό πλέον στάδιο, δημιουργώντας μια έντονη συναισθηματική κορύφωση. Το τραγούδι δεν αφορά μόνο την απώλεια της μητέρας της, αλλά και τη δική της εμπειρία ως μητέρα – και το σύνολο αποδίδει τέλεια αυτή τη διττή συγκίνηση.

Μετά την εμφάνιση, αξιοποιείται λίγος επιπλέον χρόνος, καθώς οι παρουσιάστριες Hazel και Sandra κάνουν ένα χιουμοριστικό σκετσάκι, αποκαλώντας τον εαυτό τους “Hazel and Sandy”, ενώ υποδύονται πως σκουπίζουν την άμμο από τη σκηνή. Παράλληλα, υπάρχουν και κάποιες τεχνικές καθυστερήσεις.

Δανία: Sissal – “Hallucination”

Η Sissal εκπροσωπεί τη Δανία και το τραγούδι “Hallucination”. Στο καρτ ποστάλ της, τη βλέπουμε σε στούντιο μουσικής στο Γκρυγιέρ του Φριμπούργκ, να πειραματίζεται με άρπες.

Η Sissal είχε υποσχεθεί σημαντικές αλλαγές από τον εθνικό τελικό (DMGP) – και τις τηρεί. Ξεκινά μέσα σε μια κουρτίνα που πέφτει από την οροφή, ενώ αστραπές φωτός τη φωτίζουν στιγμιαία σε διάφορες γωνίες, τονίζοντας τη φωνητική της ερμηνεία.

Ο φωτισμός ανεβαίνει συγχρονισμένα με τον ρυθμό και δημιουργεί πολύ εντυπωσιακά εφέ, τόσο για το κοινό της αρένας όσο και για τους τηλεθεατές. Η κουρτίνα αιωρείται και η συνολική αίσθηση θυμίζει όνειρο ή – όπως υπονοεί ο τίτλος – παραισθήσεις.

Στο δεύτερο ρεφρέν, η Sissal βγαίνει στο φως φορώντας ένα μπλε κορμάκι, ενώ οι χορευτές απομακρύνονται για να επιτρέψουν με αλλαγμένη τη σκηνή για το μεγάλο φινάλε. Στη συνέχεια, προχωρά προς τα εμπρός και ερμηνεύει μία από τις πιο εντυπωσιακές νότες του φετινού διαγωνισμού – με απόλυτη ακρίβεια. Η παρουσίαση αυτή ρέει ομαλά και αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο τις φωνητικές της δυνατότητες.

Τσεχία: ADONXS – “Kiss Kiss Goodbye”

Έχουμε περάσει ήδη τις δεκατρείς εμφανίσεις, και απομένουν έξι τραγούδια πριν πούμε «Kiss Kiss Goodbye» σε αυτόν τον ημιτελικό. Επόμενος στη σκηνή, ο Adonxs για την Τσεχία. Το καρτ ποστάλ του γυρίστηκε στο Riburg και – όπως πάντα – φοράει ένα εντυπωσιακό outfit.

Αρχικά η σκηνή πλημμυρίζει από λευκό φως. Ο Adonxs φορά ένα εντυπωσιακό λευκό σύνολο με ασημένιες λεπτομέρειες, ενώ το μεγαλύτερο μέρος του φωτισμού προέρχεται από τα LED που αναβοσβήνουν πίσω του. Η ιδιαίτερη χροιά της φωνής του – με τη βαθιά, μπάσα έκταση – γεμίζει την αρένα. Η εμφάνιση απογειώνεται στο χορευτικό διάλειμμα. Τα φώτα πέφτουν όσο χαμηλότερα γίνεται, δημιουργώντας στη συνέχεια κόκκινους και πορτοκαλί φωτισμούς που εντυπωσιάζουν οπτικά. Η φωνητική κορύφωση του καλλιτέχνη στο τελευταίο ρεφρέν, όταν ανεβαίνει σε εντυπωσιακό φαλτσέτο είναι επίσης πολύ εντυπωσιακή. Γύρω του, ο φωτισμός απογειώνεται, με κυματιστές στρώσεις φώτων να περιβάλλουν τη σκηνή. Όλο το σύνολο είναι εξαιρετικά καλοδουλεμένο και φαίνεται ικανό να αφήσει ισχυρό αποτύπωμα.

Λουξεμβούργο: Laura Thorn – “La Poupée Monte Le Son”

Δεύτερη χρονιά για το Λουξεμβούργο μετά την επιστροφή του στη Eurovision, και αυτή τη φορά έρχεται στη Βασιλεία με τη Laura Thorn. Το καρτ ποστάλ της γυρίστηκε στο Rugisbalm και έχει χειμωνιάτικο χαρακτήρα – με τελεφερίκ, φυσικά!

Η Laura εμφανίζεται στο κέντρο της σκηνής σαν παλιά κούκλα, μένοντας ακίνητη, ενώ οι χορευτές της την κινούν μηχανικά στην αρχή του τραγουδιού. Στο φόντο, τα LED παρουσιάζουν ένα τεράστιο κουκλόσπιτο – πιθανόν δικό της. Ωστόσο, ήδη από το τέλος του πρώτου ρεφρέν, αρχίζει να κινείται μόνη της.

Στο δεύτερο κουπλέ, κατεβαίνει τη σκηνή με τους χορευτές πλέον να την ακολουθούν. Όταν φτάνει στο frame stage η κούκλα πλέον παίρνει τον έλεγχο.

Η σκηνική παρουσία είναι παιχνιδιάρικη, ρετρό, ίσως και με λίγο βαριετέ αισθητική. Στη «γέφυρα» του κομματιού, το τραγούδι δυναμώνει και η Laura εντυπωσιάζει με μια σειρά υψηλών νοτών, αποδεικνύοντας ότι είναι μία από τις κορυφαίες φωνές της φετινής Eurovision. Το τραγούδι τελειώνει με τη φράση: «Μου έκοψες τα νήματα, τώρα βοήθησέ με να πετάξω!» και η κούκλα έχει πλέον απελευθερωθεί.

Ισραήλ: Yuval Raphael – “New Day Will Rise”

Σειρά έχει το Ισραήλ με τη Yuval Raphael και το τραγούδι “New Day Will Rise”. Το καρτ ποστάλ της γυρίστηκε σε υπέροχους κήπους στο Morcote.

Η εμφάνιση ξεκινά δυναμικά με τύμπανα και φώτα, και η Yuval αποκαλύπτεται ντυμένη στα μαύρα, σχεδόν στο σκοτάδι. Στη διάρκεια του πρώτου κουπλέ, κατευθύνεται προς το κέντρο της σκηνής σε μια τεράστια φωτιζόμενη σκάλα. Στο δεύτερο κουπλέ αρχίζει να ανεβαίνει, τόσο στη σκηνή όσο και φωνητικά, ανεβάζοντας συνεχώς τις νότες.

Στο ρεφρέν, βρίσκεται στην κορυφή της σκάλας, τραγουδώντας προς την αρένα. Στο φόντο κυλούν γραφικά με θέμα το νερό – ένα ποτάμι φαίνεται να ρέει πίσω της και στην μπροστινή σκηνή.

Για το φινάλε, επιστρατεύονται… πυροτεχνήματα οροφής! Σπινθήρες πέφτουν πίσω από τη Yuval καθώς τραγουδάει το τελικό ρεφρέν. Η παράσταση τελειώνει πιο ήσυχα, με λευκό φωτισμό που την κάνει να μοιάζει σαν κουκκίδα στο απέραντο.

Γερμανία: Abor & Tynna – “Baller” (εκτός διαγωνιστικού μέρους)

Στο καρτ ποστάλ του, το δίδυμο περιηγείται στους δρόμους της Βασιλείας στη διάρκεια ενός καρναβαλιού.

Το “Baller” φέρνει τον ήχο του Βερολίνου στη Βασιλεία – ένα καθαρό club banger που θα ξεσηκώσει το κοινό. Η Tynna ξεκινά πάνω σε ένα τεράστιο boombox στο κέντρο της σκηνής, ενώ ο Abor βρίσκεται πιο μπροστά με το τσέλο του, φωτιζόμενο με λευκές λωρίδες φωτός.

Η σκηνή μετατρέπεται σε… κλαμπ. Πολύπλοκος φωτισμός, κινηματογραφική κάμερα και δυναμικά γραφικά δίνουν ένταση και ρυθμό. Το όλο σύνολο είναι οικείο και εντυπωσιακό.

Στο τελευταίο ρεφρέν, η Tynna έχει τον απόλυτο έλεγχο της σκηνής. Η ατμόσφαιρα γεμίζει με ροζ φως και λέιζερ, πριν το beat “σκάσει” ξανά με καπνούς και πυροτεχνήματα. Δεν υπάρχει αμφιβολία ποιο είναι το απόλυτο club κομμάτι του ημιτελικού!

Σερβία: Princ – “Mila”

Μόνο δύο εμφανίσεις απομένουν. Πρώτα, η Σερβία με τον Princ και την μπαλάντα “Mila”. Ο Princ δήλωσε πως είναι έτοιμος να δώσει «το 120%». Το καρτ ποστάλ του γυρίστηκε στο Vaz/Obervaz.

Η σκηνή πλημμυρίζει με χρώμα – μπλε, πράσινο, μωβ – σαν καλειδοσκόπιο. Ο Princ, ντυμένος με φωτεινό κόκκινο, έχει δυναμικούς χορευτές και έντονο καπνό στη διάθεσή του.

Η σκηνή δίνει χώρο στη φωνή του να λάμψει, ενώ η ενορχήστρωση είναι ανανεωμένη, με τη συμβολή του Ζέλικο Γιοκσίμοβιτς – ενός γνώστη της Balkan μπαλάντας. Στην κορύφωση, ο φωτισμός γίνεται κόκκινος και οι χορευτές κυριαρχούν.

Σε μια δραματική στιγμή, σέρνουν τον Princ σαν μαριονέτα στη σκηνή, ενώ στο φινάλε τον σηκώνουν στον αέρα – μια θεατρική έξοδος που θα μείνει αξέχαστη.

Φινλανδία: Erika Vikman – “ICH KOMME”

Ώρα για το μεγάλο φινάλε! Η Erika Vikman, μία από τις πιο αγαπημένες παρουσίες φέτος, εκπροσωπεί τη Φινλανδία με το “Ich Komme”. Νικήτρια του UMK, ετοιμάζεται να απογειώσει τη σκηνή.

Φωτεινές ράβδοι περιβάλλουν τη σκηνή, με λευκά φώτα που αναβοσβήνουν. Στις LED οθόνες εμφανίζονται λέξεις όπως “WUNDERBAR” με τεράστια γράμματα.

Αλλά η πρωταγωνίστρια είναι – χωρίς αμφιβολία – η Erika. Κυκλοφορεί στη σκηνή σαν να της ανήκει. Ο χειρισμός του μικροφώνου της είναι θεατρικός, και όταν πέφτει στο πάτωμα για το εμβληματικό της πλάνο, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία: είναι η κυρίαρχος.

Το beat κορυφώνεται εκκωφαντικά. Και πάνω από όλα – η Erika. Ξεπερνά φωνητικά ακόμη και τη Justyna της Πολωνίας. Το μικρόφωνό της εκτοξεύει... πύρινο jet και το όνομά της εμφανίζεται στην οθόνη με κόκκινα γράμματα.

Αυτό είναι το τέλος της πρώτης πρόβας του β' ημιτελικού που θα παρακολουθήσουμε αύριο (15/5) από την ΕΡΤ.

© 2010-2025 Gossip-tv.gr - All rights reserved