Eurovision 2025: Η Ουκρανία καταγγέλλει τους διοργανωτές για υψηλό κόστος σκηνικών & η EBU απαντά!
Eurovision 2025: Η EBU (Ευρωπαϊκή Ραδιοτηλεοπτική Ένωση) απάντησε σήμερα, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, στις καταγγελίες ενός από τους φετινούς καλλιτέχνες σχετικά με την αύξηση του κόστους σκηνικών στο Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision.
Σε συνέντευξή του στο Eurovoix, ο κιθαρίστας του συγκροτήματος Ziferblat, Valentyn Leshchynskyi, υποστήριξε πως το συγκρότημα και η δημιουργική του ομάδα ενημερώθηκαν ότι θα έπρεπε να πληρώσουν το ποσό των 15.000 ευρώ για να χρησιμοποιηθεί σκηνικό εφέ καπνού κατά τη διάρκεια κάθε εμφάνισης του τραγουδιού «Bird of Prey» στην St. Jakobshalle Arena της Βασιλείας, στην Ελβετία.
Eurovision 2025:Έχουν πάρει φωτιά τα στοιχήματα-Τι πιθανότητες δίνουν στην Klavdia να περάσει τελικό

Ο ίδιος πρόσθεσε πως η εκπρόσωπος της Ουκρανίας το 2024, Jerry Heil, του ανέφερε ότι το κόστος για αντίστοιχα σκηνικά εφέ έχει διπλασιαστεί σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Απαντώντας σε ερώτηση του Eurovoix σχετικά με τις παραπάνω δηλώσεις, ο Διευθυντής της Eurovision, Martin Green, εξήγησε πως το κόστος της σκηνικής παραγωγής φέτος επηρεάζεται σημαντικά τόσο από το γεγονός ότι ο διαγωνισμός πραγματοποιείται στην Ελβετία, όσο και από τις επιπτώσεις της τρέχουσας οικονομικής κρίσης και της αύξησης του κόστους ζωής.
Ο Green σημείωσε ότι η διοργάνωση καταβάλλει προσπάθειες να εξασφαλίσει το υψηλότερο δυνατό επίπεδο παραγωγής, αλλά υπάρχουν παράγοντες, όπως η τοποθεσία και το γενικότερο οικονομικό κλίμα, που επιβαρύνουν το συνολικό κόστος.
Τα αυξανόμενα κόστη της Eurovision 2025 αποτελούν πλέον σημαντικό ζήτημα για πολλούς ραδιοτηλεοπτικούς φορείς. Η συμμετοχή στον διαγωνισμό συνεπάγεται μια σειρά από οικονομικές υποχρεώσεις — από το τέλος συμμετοχής που καταβάλλεται στην EBU, έως τα έξοδα φιλοξενίας των καλλιτεχνών, των μελών των αποστολών και των τεχνικών συνεργατών στα ξενοδοχεία της διοργανώτριας πόλης.
Σε συζήτησή του με το Eurovoix, ο κιθαρίστας του συγκροτήματος Ziferblat αναφέρθηκε ειδικά στο υψηλό κόστος των σκηνικών, αποκαλύπτοντας λεπτομέρειες για την οικονομική διάσταση μιας εμφάνισης στη σκηνή της Eurovision. Σύμφωνα με τον ίδιο, η Ουκρανία φέτος είχε μία από τις πιο οικονομικές σκηνικές παρουσίες στον διαγωνισμό, γεγονός που αναδεικνύει ακόμα περισσότερο το πόσο απαιτητικό μπορεί να γίνει το στήσιμο μιας εμφάνισης.
Η τοποθέτηση αυτή ανοίγει ξανά τη συζήτηση για τη βιωσιμότητα της διοργάνωσης, ιδίως για μικρότερες χώρες ή ανεξάρτητους καλλιτέχνες, καθώς το κόστος μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά και να περιορίσει τη δημιουργικότητα ή τις επιλογές παραγωγής.