Ιωαννίδης: «Τη μουσική μου τη βλέπω ενιαία και από την πλευρά του δημιουργού και του ακροατή»
Showbiz

Ιωαννίδης: «Τη μουσική μου τη βλέπω ενιαία και από την πλευρά του δημιουργού και του ακροατή»

Δύο διαφορετικές πτυχές της μουσικής του φυσιογνωμίας θα παρουσιάσει στο Μέγαρο Μουσικής ο Αλκίνοος Ιωαννίδης. Πόσο εύκολο είναι να συνυπάρξουν συνθέσεις, μουσικές και στίχοι με διαφορετικές καταβολές και άλλες φόρμες;

«Εφόσον συνυπάρχουν μέσα μου, θεωρώ αυτονόητο ότι μπορούν να συνυπάρξουν και στο πλαίσιο μιας παράστασης. Άλλωστε εδώ και πολλά χρόνια χρησιμοποιώ στοιχεία του ενός μουσικού είδους στο άλλο. Τη μουσική μου τη βλέπω ενιαία και από την πλευρά του δημιουργού και από αυτήν του ακροατή. Πάντοτε με την ίδια όρεξη και με την ίδια ενέργεια έψαχνα και άκουγα και μελετούσα μουσικές, οι οποίες ανήκαν είτε στο ένα είτε στο άλλο είδος. Και, περνώντας πολλές φορές από το ένα στο άλλο, αισθανόμουν το ίδιο οικεία. Έχω τεράστιο σεβασμό και στο τραγούδι και στη λόγια μουσική» τόνισε στο Έθνος.

-Τη μουσική σας για τις «Βάκχες» πώς θα την περιγράφατε;

«Σε καμία περίπτωση, πάντως, δεν είναι ένα έργο... σαλονιού. Ο Διόνυσος είναι ένας θεός που εκπροσωπεί πολλές δυνάμεις, αρκετές φορές αλληλοσυγκρουόμενες. Αυτό αποτυπώνεται στο έργο, το οποίο διαθέτει στοιχεία και της παραδοσιακής και της ορχηστρικής μουσικής, και ταυτόχρονα πολλά θεατρικά και λυρικά στοιχεία, χωρίς σε καμία περίπτωση να αναφέρεται στην όπερα, και ταυτόχρονα έχει πολλά ρυθμικά, εξωστρεφή στοιχεία τα οποία αποτυπώνουν τη ζωώδη πλευρά του Διονύσου. Συνήθως στις «Βάκχες», είτε σκηνοθετικά είτε μουσικά, δίνεται βάρος σχεδόν αποκλειστικά στο ενστικτώδες πρόσωπο του Διονύσου, ξεχνώντας όμως ότι πρόκειται για έναν θεό, για μια ιερή υπόσταση. Εγώ μέσω της μουσικής προσπάθησα να κρατήσω μια ισορροπία ανάμεσα σε αυτά τα δύο διαφορετικά πρόσωπα»

- Ο Διόνυσος, πάντως, έχει αποδειχθεί καθοριστική μορφή στην καλλιτεχνική πορεία σας, έτσι δεν είναι;

«Εξ ορισμού ένας άνθρωπος που ασχολείται με το θέατρο και τη μουσική έχει μια σχέση με τον Διόνυσο. Από εκεί και πέρα, πράγματι, στην προσωπική μου πορεία υπάρχει έντονη η παρουσία του: με τον μονόλογο του Διονύσου πέρασα στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, με τον ίδιο ρόλο αποφοίτησα από τη Σχολή, τον μελοποίησα για το θέατρο, μετά παρουσίασα αυτήν τη μελοποίηση στη Ρωσία, έπειτα επεξεργάστηκα το έργο ξανά με αφορμή την παρουσίαση του στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.»

©2010-2024 Gossip-tv.gr - All rights reserved