Θοδωρής Κατσαφάδος: «Το ανοιχτό θέατρο θέλει ειδικούς νόμους και κώδικες»

Θοδωρής Κατσαφάδος: «Το ανοιχτό θέατρο θέλει ειδικούς νόμους και κώδικες»

Και ποιος ηθοποιός δεν θα ήθελε να παίξει στον ιερό αυτό χώρο… Πόσο σημαντικό είναι για έναν ηθοποιό να κατεβαίνει στην Επίδαυρο;

«Για μένα είναι σημαντικό που βρέθηκε στον δρόμο μου αυτό το είδος του θεάτρου και ότι κατέβηκα στην Επίδαυρο τόσες φορές. Θεωρώ τον εαυτό μου ευλογημένο που άνοιξαν οι ουρανοί κι ο Θεός μου έδωσε αυτό το δώρο. Κάθε φορά που πηγαίνω νιώθω δέος, αγάπη και σεβασμό. Καν ποιοι συνάδελφοι μου το απαξιώνουν και λένε ότι «δεν είναι τίποτα να κατέβεις στην Επίδαυρο». Όχι, είναι πολύ σημαντικό, σπουδαίο και δύσκολο. Το ανοιχτό θέατρο -και ειδικά της Επιδαύρου- θέλει ειδικούς νόμους και κώδικες. Οι ηθοποιοί πρέπει να εκπαιδεύονται γι' αυτό και αν' δεν μπορούν, να μην το κάνουν. Λυπάμαι που το λέω, αλλά υπάρχουν πολλοί που δεν πρέπει να πηγαίνουν στην Επίδαυρο!» τόνισε στο Mytv ο Θοδωρής Κατσαφάδος.

-Ανά διαστήματα υπάρχουν κάποιοι -ηθοποιοί και μη- που εκφράζουν την επιθυμία τους να κατέβουν στην Επίδαυρο...

«Στην Επίδαυρο πρέπει να πηγαίνουν αυτοί που μπορούν. Ηθοποιός δεν να γίνεσαι από τη μια μέρα στην άλλη. Θέλει σπουδές, πόσω μάλλον το συγκεκριμένο είδος θέατρου που θέλει ειδικές σπουδές, μελέτη, διάφραγμα, εκπαίδευση, προφορικότητα στον λόγο κ.ά. Δεν είναι λύση τα χειλόφωνα και τα μικρόφωνα. Αυτά είναι για άλλο είδος θεάτρου.»

-Ένας ηθοποιός είναι πιο εύκολο να παίξει κωμωδία ή αρχαίο δράμα;

«Το ζητούμενο είναι να δημιουργηθεί ένας κραδασμός στον θεατή είτε μέσα από την κωμωδία είτε μέσα από το αρχαίο δράμα. Και τα δύο πρέπει να τα δουλέψεις και να τα πλησιάσεις με σεβασμό, γιατί και ο Αριστοφάνης λέει κάποια πράγματα. Αν θες να πεις άλλα πράγματα ή να σατιρίσεις, γράψε ένα δικό σου έργο. Δυστυχώς υπάρχουν πολλοί οι οποίοι, με άλλοθι τον Αριστοφάνη, ανεβάζουν ένα έργο του, γράφουν «Αριστοφάνης», και εν τέλει μόνο Αριστοφάνης δεν είναι...»