Showbiz

Δημήτρης Λυμπερόπουλος: Τα μυστικά του Ωνάση που «πήρε» μαζί του

Λόγια και ιστορίες του Αριστοτέλη Ωνάση από τον βιογράφο του Δημήτρη Λυμπεροπούλο.

«Πρόσεξε, μικρό, αυτά που λέμε θα τα γράψεις μετά τον θάνατό μου. Μην δεις τίποτα δημοσιευμένο με ανοιχτά τα μάτια μου, θα έχουμε άσχημα ξεμπερδέματα. Ο Ωνάσης δήλωσε: "Τα μεγάλα μυστικά βγαίνουν μετά θάνατον.» Και με τον Αρίστο είχαμε υπογράψει χαρτί για κάποια πράγματα που μου είχε εκμυστηρευτεί και θα τα έβγαζα στη δημοσιότητα μετά τον θάνατό του.

Τώρα σου εξομολογούμαι και εγώ αυτό: Ήρθαν και με βρήκαν οι ιθύνοντες μεγάλης εκδοτικής εταιρείας Γερμανικών συμφερόντων πριν από περίπου ένα μήνα για να τους πω τα μυστικά της Ονάσης, μυστικά που μου είχε εκμυστηρευτεί για να βγουν μετά την θάνατό του. Η επιταγή είχε πάνω από πολλά μηδενικά ... ».

Λόγια συγκλονιστικά, βγαλμένα από τα χείλια του Δημήτρη Λυμπεροπούλου, ο οποίος έφυγε από την ζωή πλήρης ημερών, παίρνοντας μαζί του τα μεγάλα μυστικά της οικογένειας Ωνάση, με την οποία διατηρούσε στενές σχέσεις φιλίας για ολόκληρες δεκαετίες.

Μεταξύ αυτών των μυστικών ήταν ότι ο Αριστοτέλης γνώριζε ποιοι κρύβονταν πίσω από τον θάνατο του γιου του Αλέξανδρου.

Δημήτρης Λυμπερόπουλος

Έχοντας στο ενεργητικό του διεθνή αποκλειστικά ρεπορτάζ, 10 βιβλία και ενερ­γή δράση στο μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα τελευταία χρόνια, ο βετεράνος της δημοσιο­γραφίας και συγγραφέας άφησε την τελευ­ταία του πνοή σε ηλικία 96 ετών στο δωμά­τιο 501 του θεραπευτικού Κέντρου Αποκα­τάστασης της λεωφόρου Συγγρού, όπου νο­σηλευόταν έπειτα από κάταγμα στο ισχίο του.

Λίγους μήνες πριν, λόγω της παρουσίας μου στην εκπομπή «Αλήθειες με τη Ζήνα» στο Star και τη συνέντευξη της Γεωργίας Βασιλειάδου, την οποία ο ίδιος μου είχε δώσει για να την προβάλω, με πήρε τηλέφωνο. «Το εί­δε όλη η Ελλάδα, ρε συ, το θέμα με τη συνέ­ντευξη της Βασιλειάδου. Καλά έκανα και σου έδωσα εκείνες ης κασέτες. Άμα τις είχα εγώ, θα είχαν χαθεί. Έλα να σου δώσω κι άλλες» μου είπε, προτρέποντάς με. Ωστόσο, το κά­ταγμα που έπαθε στο ισχίο του δεν μας επέ­τρεψε να βρεθούμε στο σπίτι του.

Τρεις εβδομάδες πριν από τον θάνατό του συναντηθήκαμε δύο φορές στο δωμάτιο του θεραπευτηρίου όπου νοσηλευόταν και σε μια εξομολογητική κουβέντα -και με την υπόσχεση πως θα δημοσιοποιήσω ό,τι μου πει μετά τον θάνατό του- μου αποκάλυψε τις μεγάλες αλήθειες του Αριστοτέλη Ωνάση, της Μαρίας Κάλλας, της Τζάκι Κένεντι, της Γεωργίας Βασιλειάδου, του Γιώργου Παπασιδέρη και πολλών άλλων, έχοντας πάντα κα­τά νου ότι θα έφευγε από τη ζωή. «Μου λένε ότι θα γίνω καλά, ότι θα περπατήσω και τους απαντάω: "Ρε, πάτε καλά; Πόσο να πάω ακό­μα; Πήγα ενενήντα πέντε!"» ανέφερε βουρ­κωμένος. Ήθελε να πει πολλά.

Άλλοτε κόμπιαζε από φόβο μήπως δημοσιευτούν πριν πεθάνει κα άλλοτε μου πετούσε μισόλογα. «Σε ξορκίζω. Δεν θα πεις τίποτα όσο ζω. Είσαι ο μόνος δημοσιογράφος που έχει μπει στο σπίτι μου εδώ και τριάντα πέντε χρόνια» επανέλαβε και του έδωσα ξανά την υπόσχεσή μου. Του ζήτησα, μάλιστα, και να βιντεοσκοπήσουμε όσα μου έλεγε. «Όχι σή­μερα. Να με φτιάξει λίγο η κοπέλα που έχω στο σπίτι και έρχεται εδώ, και θα τα γράψεις σε βίντεο για να τα παρουσιάσεις μετά τον θά­νατό μου» ήταν η απάντησή του.

Διάσπαρτα στοιχεία

Τις δύο ώρες που έμεινα στο δωμάτιό του την πρώτη φορά ο Δημήτρης Λιμπερόπουλος μου ανέφερε διάσπαρτα στοιχεία από τη ζωή του, αλλά κυρίως από τον Ωνάση: «Από το πείσμα μου σε αυτόν έγινα ό,τι έγινα, θα σου πω μια τελευταία εξέλιξη στο θέμα του Αριστοτέλη. Τον περασμένο Μάιο με πήρε κάποιος πολύ γνωστός Έλληνας με σκοπό να με συ­ναντήσει. Του είπα, λοιπόν, ότι εγώ δεν βγαί­νω από το σπίτι μου και, αν ήθελε, να έρθει στο δικό μου. Πράγματι, κλείσαμε ραντεβού και έρχονται στο σπίτι μου δύο άντρες και μία γυναίκα. Ο ένας είναι πολύ γνωστό πρόσωπο μεγάλης εφοπλιστικής οικογένειας.

Μου έφεραν ακριβό σμυρναίικο γλυκό και το πιο ακριβό κρασί της αγοράς... "Κύ­ριε Λυμπερόπουλε, από εσάς θέλουμε μόνο ένα πράγμα: να μας πείτε αυτά που σας είχε εκμυστηρευτεί ο Ωνάσης και δεν τα βγάλα­τε ποτέ στη δημοσιότητα, καθώς και αν επιθυμείτε όλο το αρχείο σας να περιέλθει στο ίδρυμα (σ.σ.: παραλείπει να αναφέρει το όνομα), όπου ειδική αίθουσα θα φέ­ρει το όνομά σας". Τους κοίταξα απο­σβολωμένος. Δεν ήξερα αν μου κάνουν πλάκα. "Εμείς θα σας υπογράψουμε συμ­βόλαιο για όλα και μια επιταγή με... πολλά μηδενικά"». Τη στιγ­μή εκείνη σταμάτησε τη συζή­τησή μας κι έστρεψε το βλέμμα του προς την άλλη μεριά. «Εγώ, μικρέ, ξέρεις πόσα διαμερίσμα­τα είχα στην Αθήνα; Εφτά. Τώ­ρα έχω μόνο αυτό που κάθομαι. Πόσο ακόμα όμως;» Επιμένω και τον ρωτάω αν υπέγραψε. «Φυσι­κά και υπέγραψα. Ο μ·@@@ς θα είχα πολλά λεφτά, αλλά τα έφα­γα. Και πού να φανταστώ, όμως, ότι θα έφτανα μέχρι τα 95 χρόνο μου; Όταν είσαι νέος, πιστεύεις ότι μπορεί και να πεθάνεις αύριο και θέλεις να γλεντήσεις μέχρι τέλους τα πάντα» σημείωσε με νόημα.

Ωστόσο, μέσα από την πολύ­ωρη κουβέντα που είχαμε του ζή­τησα να μου αποκαλύψει ποια μυστικά ήθελε η εταιρία γερμανικών συμφερόντων. «Αυ­τά τα μυστικά που ο Ωνάσης μου είχε πει και δεν είχα το θάρρος να τα γράψω γιατί φοβό­μουν. Αυτά ήθελαν και γι' αυτά υπέγραψα συμβόλαιο ότι θα βγουν μετά τον θάνατό μου. Μιλάμε για πολλά χρήματα.

Όμως, με πρόλαβε το ισχίο... Ήρθαν οι άνθρωποι και με είδαν κι εδώ στο νο­σοκομείο. Ενδιαφέρθηκαν πολύ» τόνισε. Κάποια στιγμή, λοιπόν, ο σπουδαίος δημοσιογράφος έριξε τη... βόμβα του, απο­καλύπτοντάς μου ότι ο Αριστοτέλης Ωνάσης γνώριζε από την πρώτη στιγμή τους δολοφόνους του γιου του, όμως φοβό­ταν πως αν αποκάλυπτε την αλήθεια, θα είχε την ίδια τύχη και η κόρη του Χριστί­να. «Ήξερε τα πάντα και ξέρω τα πάντα... Όλα αυτά θέλουν να γράψω. Το κατάλα­βες, νεαρέ;» μου είπε, κοιτάζοντάς με με πολύ ζωηρό βλέμμα, που σχεδόν με... πάγωσε. Τότε, όμως, άλλαξε θέμα συ­ζήτησης, πηγαίνοντάς με στη συνέ­ντευξη της Γεωργίας Βασιλειάδου, θέλοντας έτσι να μου αποσπάσει την προσοχή.

Για τον Δημήτρη Λυμπερόπουλο η Μαρία Κόλλας ήταν η απόλυτη ντίβα και πολύ καλή φίλη του. Σε κάθε κουβέντα του μι­λούσε για το ήθος της, αλλά και την ελληνικότητα του χα­ρακτήρα της. Στη δεύτερη κατ’ ιδίαν συνάντηση που είχαμε στο δωμάτιο του νοσοκομείου μιλήσαμε για την Κάλλας και την Τζάκι, έπειτα από δική του προτροπή, μια και στο μυαλό του στριφογύριζε όλη εκείνη η χρυσή εποχή που έζησε κο­ντά στους μύθους.

«Μεγάλο σφάλμα έκανε ο Αρίστος με τη Μαρία. Όταν χώρισαν, εμένα φώναξε να μου το πει. Και όταν τα έφτιαξε με την άλλη (σ.α: Τζάκι Κένεντι), τότε είπα: "Ωχ, θα 'χουμε φουρτούνες"». Στις δύο γεμάτες βιντεοσκοπημένες κασέτες που μου έχει εμπιστευτεί, με συνεντεύξεις του από μεγάλες προσωπικότητες της Ελλάδας και του εξωτερικού, ξεχώριζα πάντα εκείνη με τον πατέρα της Μαρίας ας Κάλλας, Γιώργο Καλογερόπουλο, κα με τον πρώτο σύζυγό της Μπατίστα Μενεγκίνι, που έγιναν στα μέσα της δεκαετίας του ‘70. Τον ιντρίγκαρα, λοιπόν, όταν τον ρώτησα για το φημολογού­μενο θέμα του... νεογνού της Μαρίας Κάλλας από τον Ωνάση. «Μ@@ιες. Σε παρακαλώ, μη μου το αναφέρεις ποτέ ξανά. Δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση, θα το γνώριζα. Έχω κάνει συνεντεύ­ξεις και με τη Μαρία και με την αδερφή της, την Τζάκι Καλογε­ροπούλου, και με τον πατέρα της, τον Γιώργο Καλογερόπουλο, και με τον Μενεγκίνι. Δεν υπήρχε ποτέ τέτοιο θέμα. Η Μαρία εί­χε κάποιο γυναικολογικό θέμα και σταματάω εδώ» αποκρίθηκε ορθά κοφτά.

Τι είχε συμβεί που έκανε έξαλλο τον δημοσιογράφο, ο οποίος τα προηγούμενα χρόνια είχε μιλήσει σε όλα τα διεθνή ΜΜΕ για το θέμα αυτό; Στο ντοκιμαντέρ «Απόλυτη Κάλλας» του Γάλλου σκη­νοθέτη Φιλίπ Κολί, βασισμένο σε ιστορικά αρχεία, αποκαλυπτό­ταν μια μυστική πτυχή της ζωής της μεγάλης ντίβας: ότι η Μαρία Κάλλος το 1960 γέννησε ένα βρέφος νεκρό, που φέρεται να ήταν καρπός του ερωτά της με τον Αριστοτέλη Ωνάση.

Ο διάσημος σκηνοθέτης ισχυριζόταν ότι επαλήθευσε το ατυ­χές αυτό γεγονός με πιστοποιητικό γέννησης, στο οποίο το νεκρό νεογνό αναφερόταν με το όνομα Όμηρος, αλλά με επίθετο «μη αναγνώσιμο». «Δεν ισχύει. Είναι παραμύθια αυτά των ξένων...» επανέλαβε στη διάρκεια της κουβέντας μας ο Λυμπερόπουλος.

Πριν από μερικά χρόνια ο μεγάλος δημοσιογράφος ήρθε ξα­νά στο επίκεντρο της δημοσιότητας, όταν ανέτρεψε τη θεωρία των γυμνών φωτογραφιών της Τζάκι Κένεντι από τους παπαράτσι στον Σκορπιό. «Όταν ηΤζάκι έκανε τα στραβά μάτια και την απαθανάτισαν παπαράτσι ολόγυμνη στον Σκορπιό, έγινε έξω φρενών ο Ωνά­σης, αποκαλώντας την "τρελοαμερικάνα".

Τότε εκείνη, ως παλιά φωτορεπόρτερ, τον φωτογράφισε ολοτσίτσιδο και διοχέτευσε τη φωτογραφία του σε περιοδικό» αποκάλυψε στην «Espresso» ο Δημήτρης Λυμπερόπουλος. Θυμήθηκε, επίσης, τον Ωνάση να του σχολιάζει τις γυμνές φωτογραφίες της γυναίκας του: «Η Τζάκι δεν αντέχει την ανυπαρξία, ζει τη δημοσιότητα, έστω και όπως τη γέν­νησε η μάνα της» είχε πει ο μεγιστάνας. Σύμφωνα με όσα τόνιζε πάντα ο Δημήτρης Λυμπερόπουλος, «η Τζάκι αυτάρεσκα άφηνε τον παπαράτσι να τη φωτογραφίσει με τηλεφακό γυμνή και η ίδια φωτογράφισε τον Ωνάση τσιτσίδι». Ωστόσο, ο Δημήτρης Λυμπε­ρόπουλος είχε εκμυστηρευτεί στον γράφοντα ότι ο Ωνάσης δεν είχε μόνο αυτές τις γυναίκες που έβγαιναν στη δημοσιότητα, αλ­λά και άλλες που τον ακολουθούσαν πιστά σε κάθε βήμα του και οι φωτογράφοι δεν τις είχαν «τσακώσει» ποτέ με τον φακό τους. Όμως, όπως ο ίδιος ο δημοσιογράφος έλεγε στις κατ ιδίαν συζη­τήσεις με φίλους του, μόνο δύο τον αγάπησαν πραγματικά: η Τί­να Λιβανού και η Μαρία Κόλλας.

© 2010-2024 Gossip-tv.gr - All rights reserved