Δίκη Φιλιππίδη: Το χρονικό, η κατάρρευση του κατηγορούμενου, τα σκληρά λόγια, τα δάκρυα & το τέλος
INTIME NEWS
Showbiz

Δίκη Φιλιππίδη: Το χρονικό, η κατάρρευση του κατηγορούμενου, τα σκληρά λόγια, τα δάκρυα & το τέλος

Στις 28 Ιουλίου του 2021, ο Πέτρος Φιλιππίδης μεταφερόταν από τη ΓΑΔΑ για τις φυλακές της Τρίπολης και τότε ήταν που ξεκινούσε ουσιαστικά για τον ίδιο μία περιπέτεια που ούτε εκείνος θα μπορούσε ποτέ να φανταστεί ούτε στους χειρότερους εφιάλτες του. 

Τον Μάιο του 2022 ο Πέτρος Φιλιππίδης αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους (κατ' οίκον περιορισμός & απαγόρευση εξόδου από τη χώρα).

Δίκη Φιλιππίδη: Παπαχαραλάμπους - Δροσάκη: Ξέσπασαν σε λυγμούς μετά την απόφαση

ΕΚΔΙΚΑΣΗ ΣΤΟ ΕΦΕΤΕΙΟ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΗΣ ΓΙΑ ΒΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΔΥΟ ΑΠΟΠΕΙΡΕΣ ΒΙΑΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΘΟΠΟΙΟ ΠΕΤΡΟ ΦΙΛΙΠΠΙΔΗ <br><br>

Από τότε το πανελλήνιο έχει στρέψει την προσοχή του σε μία πρωτάκουστη για τα ελληνικά δεδομένα υπόθεση που τα έχει όλα. Θυμό, σασπένς, αγωνία, αποκαλύψεις αλλά και πολύ πόνο τόσο σε ό,τι έχει να κάνει με το στρατόπεδο των καταγγελουσών όσο και με αυτό του κατηγορουμένου που ακόμα και μετά από 4 χρόνια συνεχίζει να αρνείται όλες τις κατηγορίες και να υποστηρίζει πως είναι αθώος για όσα του καταλογίζουν.

Μετά από τόσο καιρό, όλοι μας μπορούμε να επαναφέρουμε στη μνήμη μας τα πιο βασικά «σημεία» της ιστορίας, όμως τώρα που όλα έφτασαν στο τέλος τους και ο Πέτρος Φιλιππίδης είδε τη ζωή του να έχει αλλάξει ριζικά μετά από τις αποκαλύψεις, ήρθε η ώρα να ανατρέξουμε στο χρονικό μίας από τις πραγματικά πολύκροτες δίκες της χώρας μας...

Έναρξη της δίκης

  • Πότε: 19 Ιανουαρίου 2023

  • Πού: Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών

  • Στοιχεία: Ο Πέτρος Φιλιππίδης κατηγορείται για τρεις υποθέσεις βιασμού και απόπειρας βιασμού, καθώς και για δύο κακουργηματικές πράξεις σεξουαλικής παρενόχλησης, που φέρεται να έχουν διαπραχθεί από το 2008 έως το 2014. Στην υπερασπιστική του γραμμή ο Πέτρος Φιλιππίδης είχε δικηγόρους που υποστήριζαν την αθωότητά του.

Οι πρώτες καταθέσεις των φερόμενων θυμάτων και μαρτύρων

  • Πότε: Ιανουάριος - Φεβρουάριος 2023

  • Κατέθεσαν γυναίκες ηθοποιοί που ισχυρίστηκαν ότι έπεσαν θύματα σεξουαλικής κακοποίησης ή παρενόχλησης από τον ηθοποιό. Ανάμεσά τους η Πηνελόπη Αναστασοπούλου, η Λένα Δροσάκη και η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους οι οποίες είχαν δώσει το παρών στις δικαστικές αίθουσες, ειδικά τον πρώτο καιρό διεξαγωγής της δίκης.

  • Οι καταθέσεις τους περιελάμβαναν περιγραφές περιστατικών, τόπους και χρόνους, καθώς και τις ψυχολογικές επιπτώσεις που φέρεται να είχαν οι πράξεις του κατηγορούμενου.

  • Επίσης κατέθεσαν μάρτυρες υπεράσπισης που ισχυρίστηκαν άγνοια των περιστατικών ή έπεσαν σε αντιφάσεις.

Όσα «έκαιγαν» τον Φιλιππίδη στην κατάθεση Παπαχαραλάμπους στο ΣΕΗ

Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους και η Πηνελόπη Αναστασοπούλου υπήρξαν οι γυναίκες ηθοποιοί που άρχισαν να ξετυλίγουν το κουβάρι των αποκαλύψεων, δίνοντας κατάθεση στο ΣΕΗ εις βάρος του Πέτρου Φιλιππίδη. Συγκεκριμένα, στην κατάθεσή της, η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους είχε υποστηρίξει:

2012040115194705240papaxaralampoysfilipidis30032012.jpg

Οι δύο ηθοποιοί το 2012 σε θεατρική βραδιά.

«Μέσα στον χώρο του καμαρινιού, του οποίου κλειδιά διατηρούσε ο ίδιος στην κατοχή του καθ’ όλο το χρονικό διάστημα της συνεργασίας μας, μπαινοβγαίνοντας χωρίς να χτυπά την πόρτα μου και ορισμένες φορές κλειδώνοντας την πόρτα πίσω όπως έμπαινε, ο καταγγελλόμενος προέβη επανειλημμένα σε σοβαρές πράξεις προσβολής της γενετήσιας αξιοπρέπειάς μου και όχι μόνο, εκμεταλλευόμενος το νεαρό της ηλικίας μου -24 ετών-, την ανάγκη μου να εργαστώ και τον φόβο που μου είχε εμφυσήσει.

Πέραν τον εν λόγω πράξεων με τις οποίες προσέβαλε κατ’ εξακολούθηση την γενετήσια αξιοπρέπειά μου και μέσα στο πλαίσιο της νοσηρής επιθυμίας του να με μειώνει και να με ταπεινώνει συστηματικά με διάφορους τρόπους, αρκετές φορές εισέρχονταν στο καμαρίνι μου ενώ βρισκόμουν μέσα σε αυτό με κλειστή την πόρτα, κατέβαζε το παντελόνι του και ουρούσε επιδεικτικά στον νιπτήρα του καμαρινιού μου ο οποίος βρίσκονταν πίσω από εκεί που καθόμουν.

Ο Φιλιππίδης προσφεύγει στον Άρειο Πάγο – «Ο νομικός αγώνας συνεχίζεται» είπε ο Δημητρακόπουλος

Κάθε φορά που υπήρχε δικός μου άνθρωπος στην παράσταση και στο έργο υπήρχε σκηνή με φιλί, εκείνος με φιλούσε με βία προκαλώντας αίσθημα απέχθειας στο κοινό. Όλο αυτό το αίσθημα επεδείκνυε και όταν ερχόταν ο πρώην σύντροφός μου να δει την παράσταση, πιάνοντάς με σε διάφορα σημεία του σώματός μου, δίνοντάς μου αυτά τα ανάρμοστα φιλιά.

ΕΚΔΙΚΑΣΗ ΣΤΟ ΕΦΕΤΕΙΟ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΗΣ ΓΙΑ ΒΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΔΥΟ ΑΠΟΠΕΙΡΕΣ ΒΙΑΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΘΟΠΟΙΟ ΠΕΤΡΟ ΦΙΛΙΠΠΙΔΗ <br><br>

Υπό αυτό το καθεστώς τρόμου και βίας έζησα καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν.

Επίσης, ο καταγγελλόμενος με παρενοχλούσε εκτός θεάτρου με διάφορους τρόπους, όπως παρακολουθώντας με και προκαλώντας μου έτσι μια συνεχή ανησυχία που έφτανε μερικές φορές στα όρια του τρόμου, αφού ειλικρινά δεν ήξερα ποια θα ήταν η επόμενή του κίνηση και φοβόμουν ότι είναι ικανός για τα πάντα, όπως μου είχε αποδείξει με τις πράξεις του.

Δίκη Φιλιππίδη: Κατέρρευσε η Εβελίνα Παπούλια - «Τρέμω να το πω, είμαι συγκινημένη»

Μόνο σε ελάχιστους φίλους μου είχα εκμυστηρευτεί κάποια από τα πιο σοβαρά και τραυματικά περιστατικά.

Ξεκίνησα να κάνω συστηματική χρήση αλκοόλ προκειμένου να ανταπεξέλθω σε όσα τραυματικά βίωνα. Ξεκινούσα να πίνω καθημερινά λίγες ώρες προτού πάω στο θέατρο ώστε να μπορώ όπως εσφαλμένα τότε νόμιζα, να διαχειριστώ με λιγότερο πόνο την κατάσταση που βίωνα».

Στην ίδια κατάθεση, η Πηνελόπη Αναστασοπούλου είχε υποστηρίξει:

2010101811140608257anastasopoyloytsaltampasisfilipidis15102010.jpg

Τον Οκτώβριο του 2010 στην πρεμιέρα στο θέατρο Μουσούρη - Πηνελόπη Αναστασοπούλου-Θανάσης Τσαλταμπάσης-Πέτρος Φιλιππίδης

«Το έτος 2005, σε ηλικία 28 ετών, έχοντας μόλις τελειώσει τη δραματική σχολή του Θεάτρου Τέχνης και κάνοντας σιγά-σιγά τα πρώτα μου βήματα στον χώρο της υποκριτικής, πληροφορήθηκα ότι είχε ζητήσει να με γνωρίσει ο Πέτρος Φιλιππίδης για πιθανή συνεργασία. Το γεγονός μού έκανε μεγάλη εντύπωση και με χαροποίησε πάρα πολύ, διότι ήμουν νέα ηθοποιός που έτρεφα μεγάλη καλλιτεχνική εκτίμηση για τον καταγγελλόμενο και σκεφτόμουν ότι μια πιθανή συνεργασία μαζί του θα ήταν κάτι πολύ καλό για την πορεία που είχα ξεκινήσει στον χώρο του θεάτρου. Ο καταγγελλόμενος ζήτησε να τον συναντήσω βράδυ στο Θέατρο Μουσούρη, στο οποίο ήταν θιασάρχης. Οταν έφτασα στο θέατρο, ο καταγγελλόμενος με υποδέχτηκε και μου είπε να περάσω στο καμαρίνι του. Απ’ ό,τι αντιλήφθηκα, δεν υπήρχε κανείς άλλος στο κτίριο, πράγμα που μου έκανε εντύπωση.

Πράγματι μπήκαμε στο καμαρίνι του και εκείνος κλείδωσε την πόρτα, κάτι που με έκανε αμέσως να νιώσω πολύ άβολα. Ξεκίνησε να με ρωτάει διάφορα πράγματα για εμένα και μετά από λίγο, προς μεγάλη μου έκπληξη, διαπίστωσα ότι είχε ανοίξει διάπλατα τα πόδια του, είχε βάλει και τα δυο του χέρια μέσα στο παντελόνι του, ακριβώς στη γενετήσια περιοχή, και κάνοντας παλινδρομικές κινήσεις χάιδευε τα γεννητικά του όργανα. Ημουν εκεί για να συζητήσω το ενδεχόμενο μιας συνεργασίας, όπως μου είχε εξηγήσει ο ίδιος σχετικά με τον λόγο του τηλεφωνήματός του λίγες ημέρες πριν, όμως η όλη ατμόσφαιρα δεν έμοιαζε καθόλου επαγγελματική. Εκείνος προσπαθούσε συνεχώς να στρέψει την κουβέντα σε άσχετα θέματα και εγώ με τη σειρά μου προσπαθούσα να επαναφέρω τη συζήτηση στο θέμα που αφορούσε το ραντεβού μας, λέγοντάς του με έντονο ύφος πως έχω έρθει να μιλήσουμε για δουλειά.

Πηνελόπη Αναστασοπούλου: Ξέσπασε σε κλάματα μετά την απόφαση του δικαστηρίου για τον Φιλιππίδη


Ενιωθα άβολα αλλά αυτό δεν έδειχνε να τον ενδιαφέρει, παρά συνέχισε να έχει τα χέρια του μέσα στο παντελόνι, κάνοντας κινήσεις και τρίβοντας την περιοχή. Τρομοκρατήθηκα και προσπαθούσα να κάνω πως δεν καταλαβαίνω, εστιάζοντας το βλέμμα μου αλλού, με την ελπίδα ότι θα σταματούσε και ότι απλά έκανε μια συνηθισμένη αντρική κίνηση, αλλά δυστυχώς η διάρκεια που κράτησε αυτό που έκανε, καθώς και εκείνο το μειδίαμα που δεν θα ξεχάσω ποτέ, έδειχναν πως, ενώ καταλάβαινε ότι αισθάνομαι άβολα, μάλλον αυτό τον εξίταρε περισσότερο. Δεν ήξερα τι να κάνω και ειλικρινά δεν είμαι σε θέση να θυμηθώ πόση ώρα κράτησε όλο αυτό, μια και το μόνο που σκεφτόμουν ήταν να βρω έναν τρόπο να φύγω στην περίπτωση που τα πράγματα χειροτέρευαν. Τελικά, κατάφερα και προφασίστηκα μια δικαιολογία ότι “το αγόρι μου είναι πάνω και με περιμένει” και ζήτησα να φύγω από το καμαρίνι του και από το θέατρο, ευτυχώς χωρίς αυτός να αντιδράσει. Θεωρώ τον εαυτό μου πολύ τυχερή, διότι έχοντας ακούσει τις ιστορίες που βίωσαν οι άλλες κοπέλες και συνάδελφοί μας νιώθω ότι εγώ ήμουν αυτή που υπέφερε τα λιγότερα. Αυτό όμως δεν μειώνει ούτε στο ελάχιστο το αίσθημα φόβου, ταραχής και ντροπής που ένιωσα από την εμπειρία μου αυτή με έναν άνθρωπο που τον είχα τόσο ψηλά στο μυαλό μου.
«Ενιωθα άβολα, αλλά αυτό δεν έδειχνε να τον ενδιαφέρει, παρά συνέχισε να έχει τα χέρια του μέσα στο παντελόνι, κάνοντας κινήσεις και τρίβοντας την περιοχή. Τρομοκρατήθηκα και προσπαθούσα να κάνω πως δεν καταλαβαίνω, όμως καθώς και εκείνο το μειδίαμα που δεν θα ξεχάσω ποτέ, έδειχνε πως, ενώ καταλάβαινε ότι αισθάνομαι άβολα, μάλλον αυτό τον εξίταρε περισσότερο».

ΕΚΔΙΚΑΣΗ ΣΤΟ ΕΦΕΤΕΙΟ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΗΣ ΓΙΑ ΒΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΔΥΟ ΑΠΟΠΕΙΡΕΣ ΒΙΑΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΘΟΠΟΙΟ ΠΕΤΡΟ ΦΙΛΙΠΠΙΔΗ <br><br>



Εκτοτε δεν είχα καμία άλλη επαφή μαζί του. Το 2010 τον συνάντησα τυχαία στη Θεσσαλονίκη, όπου βρισκόμουν σε περιοδεία εκείνη την εποχή, και μου τηλεφώνησε κάποιες φορές για να βρεθούμε από κοντά αλλά το απέφυγα. Αργότερα το ίδιο έτος, μου τηλεφώνησε για να συμμετάσχω στην παράσταση “Μαύρη Κωμωδία” την οποία θα σκηνοθετούσε στο Θέατρο Μουσούρη. Λόγω της πολύ σύντομης αλλά χαρακτηριστικής αυτής εμπειρίας που είχα μαζί του πέντε χρόνια πριν, εννοείται πως είχα μεγάλες επιφυλάξεις εάν πρέπει να δεχτώ την πρότασή του. Τηλεφώνησα τότε σε μια πολύ καλή μου φίλη και συνάδελφο, που γνώριζα πως έχει στενή οικογενειακή σχέση με τον καταγγελλόμενο, και της εξέφρασα τον προβληματισμό μου. Εκείνη με καθησύχασε πως όλα θα πάνε καλά και δεν έχω να φοβάμαι τίποτα, μια που ο καταγγελλόμενος γνώριζε τη στενή φιλική μας σχέση και θα είχε σίγουρα καλή συμπεριφορά απέναντί μου. Πήρα έτσι την απόφαση να συμμετάσχω στην παράσταση. Εξάλλου ήταν ένα έργο στο οποίο συμμετείχε πολυμελής θίασος και οι πρόβες θα ήταν ομαδικές.
Ενώ τα πράγματα στην αρχή κύλησαν πολύ ομαλά, σταδιακά άρχισα να βιώνω και εγώ παράξενες και οριακές συμπεριφορές εκ μέρους του καταγγελλομένου, όπως απότομα ξεσπάσματα οργής, λεκτικές προσβολές και άλλα, τα οποία δεν μπορούσα να εξηγήσω με κανέναν λογικό τρόπο, γιατί δεν του είχα δώσει κανένα απολύτως δικαίωμα για κάτι τέτοιο. Σε ορισμένες περιπτώσεις ο καταγγελλόμενος επιδεικτικά έβαζε τα χέρια του μέσα στο παντελόνι του και στη συνέχεια ερχόταν και με ακουμπούσε στο πρόσωπο και στο σώμα μου, για να με τοποθετήσει σε ένα σημείο της σκηνής και να μου δώσει σκηνικές κατευθύνσεις, προσβάλλοντας έτσι την προσωπικότητά μου και προκαλώντας μου ανυπόφορη αηδία. Εγώ προσπαθούσα να το αποφύγω όλο αυτό όσο μπορούσα και πράγματι πολλές φορές τα κατάφερνα, περιμένοντας στωικά να ολοκληρωθούν επιτέλους οι πρόβες και να αρχίσουν οι παραστάσεις, οπότε και θα τελείωνε όλη αυτή η εξαιρετικά δυσάρεστη για εμένα κατάσταση».

Βίκυ Πρωτογεράκη: Ο Πέτρος Φιλιππίδης ξέρει γιατί έχει γίνει όλο αυτό, αλλά δεν μπορεί να το πει

Όσα... άλλα ακούστηκαν στη δικαστική αίθουσα

  • Καταγγέλλουσα Α (Κατάθεση 25/01/2023)
  • «Ήταν μια στιγμή που με κάλεσε στο καμαρίνι του μετά την πρόβα. Αρνήθηκα αρχικά, αλλά εκείνος επέμενε. Όταν μπήκα, έκλεισε την πόρτα και προσπάθησε να με αγγίξει παρά τη θέλησή μου. Του ζήτησα να σταματήσει, όμως δεν το έκανε.»

  • «Μετά το περιστατικό ένιωσα πολύ άσχημα, φοβόμουν να μιλήσω σε κανέναν γιατί πίστευα ότι θα με κατηγορήσουν.»

  • Καταγγέλλουσα Β (Κατάθεση 01/02/2023)
  • «Θυμάμαι πως όταν πήγα στο καμαρίνι, εκείνος ήρθε και κλείδωσε την πόρτα. Προσπάθησε να με συγκρατήσει όταν είπα όχι. Ένιωσα απελπισία και τρόμο.»

  • «Τους επόμενους μήνες άλλαξα τελείως, δεν ήθελα να δουλέψω, ένιωθα ότι δεν είμαι ασφαλής ούτε στο χώρο εργασίας μου.»

  • 20 Φεβρουαρίου 2023: Κατέθεσαν μάρτυρες υπεράσπισης που παρουσίασαν στοιχεία για τον χαρακτήρα του κατηγορούμενου.

  • 15 Μαρτίου 2023: Έγιναν νέα καταθέσεις θυμάτων και ιατροδικαστικές εκθέσεις που παρουσιάστηκαν στο δικαστήριο.

  • 5 Απριλίου 2023: Διαβάστηκε η απολογία του Πέτρου Φιλιππίδη, κατά την οποία αρνήθηκε όλες τις κατηγορίες. Διαβάστε κάποια από τα πιο σημαντικά αποσπάσματα της απολογίας του:

    • «Αρνούμαι κατηγορηματικά όσα μου καταλογίζουν. Οι σχέσεις μου με τις ενάγουσες ήταν πάντα επαγγελματικές και με σεβασμό.»

    • «Οι καταγγελίες αυτές είναι προϊόν προσωπικών διαφορών και ίσως πολιτικής στοχοποίησης.»

    • «Ζητώ από το δικαστήριο να εξετάσει με αντικειμενικότητα όλα τα στοιχεία και να με αθωώσει.»

  • Τα νέα στοιχεία που ήρθαν στο φως

  • Κατά τη διάρκεια της δίκης προέκυψαν αμφισβητήσεις σε σχέση με την αξιοπιστία μαρτύρων.

  • Παρουσιάστηκαν ψυχολογικές εκθέσεις και ιατρικά πιστοποιητικά.

  • Τον Απρίλιο 2023, το δικαστήριο ζήτησε από τις δύο πλευρές να προσκομίσουν συμπληρωματικά στοιχεία.

Αναβολές επί αναβολών

  • Η δίκη συνεχίστηκε με αναβολές για την ολοκλήρωση των καταθέσεων και την εξέταση των τεχνικών και ιατρικών στοιχείων.

  • Κατά τη διάρκεια της δίκης υπήρξαν αρκετές αναβολές λόγω αιτημάτων της υπεράσπισης για περαιτέρω έρευνα και αποδεικτικά στοιχεία.

  • Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δικαστικές συνεδριάσεις διεξάγονταν με αυστηρά μέτρα ασφαλείας και χωρίς παρουσία ΜΜΕ εντός των αιθουσών.

Πρωτόδικη απόφαση - Αθώος ο κατηγορούμενος

  • Πότε: 20 Ιουλίου 2023

  • Πού: Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών

  • Απόφαση: Ο Πέτρος Φιλιππίδης κρίθηκε ένοχος για δύο περιπτώσεις σεξουαλικής παρενόχλησης, ενώ αθωώθηκε για τις κατηγορίες περί βιασμού και απόπειρας βιασμού.

  • Ποινή: Του επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης 3 ετών με αναστολή.

  • Σημείωση: Η απόφαση αυτή κρίθηκε από ορισμένους ως μεικτή, καθώς κάποιες κατηγορίες απορρίφθηκαν και άλλες έγιναν δεκτές.

Έφεση της υπόθεσης

  • Κατάθεση Έφεσης: Αύγουστος 2023

  • Αιτήματα: Η πλευρά του Πέτρου Φιλιππίδη άσκησε έφεση κατά της πρωτόδικης απόφασης ζητώντας την πλήρη αθώωσή του ή τη μείωση της ποινής.

  • Η εισαγγελική αρχή άσκησε επίσης έφεση ζητώντας αυστηρότερη ποινή σε ορισμένες περιπτώσεις.

Λένα Δροσάκη: «Με έπαιρνε τηλέφωνο και αυνανιζόταν»

  • Πότε: Νοέμβριος 2022-26 Μαρτίου 2025

  • Πού: Μικτό Ορκωτό Εφετείο
2018090221465908646tsianosfilipidisdandoylakidrosaki01092018.jpg

01-09-2018 Ηρώδειο-"Αχαρνής". Πέτρος Φιλιππίδης-Κάτια Δανδουλάκη-Λένα Δροσάκη

Η Λένα Δροσάκη παρευρέθηκε σχεδόν σε όλες τις ακροαματικές διαδικασίες στην πρώτη φάση της δίκης του Πέτρου Φιλιππίδη και είχε κάνει την πρώτη της κατάθεση τον Νοέμβριο του 2022. Στις 26 Μαρτίου κατέθεσε ξανά εις βάρος του λέγοντας μεταξύ άλλων: «Με έπαιρνε τηλέφωνο και αυνανιζόταν ήμουν στη σχολή, όταν τελείωνε το έκλεινε... Του έλεγα «κύριε Φιλιππίδη σας παρακαλώ πολύ σταματήστε... Ήταν η ημέρα να δώσω εξετάσεις και τον βλέπω μπροστά μου στο θέατρο Φρυνίχου. Ήταν ντυμένος “Λάκης ο Γλυκούλης”. Ήρθε από τα γυρίσματα. Ενώ βρισκόμουν έξω ακόμη από το θέατρο μου είπε: “Αν δεν μου κάτσεις κόβεσαι”. Το επόμενο που θυμάμαι είναι να είμαι πάνω στη σκηνή και να συστήνομαι. Μόλις είχε ξεκινήσει η εξέταση. Τον είδα να μπαίνει μέσα και να έχει αγκαλιές και φιλιά με τα μέλη της επιτροπής. Φεύγοντας μου έκανε μια κίνηση που ήταν σαν να μου έλεγε: “εγώ σου τα έλεγα”... Υπήρξαν και άλλα γεγονότα...Σε μια παράσταση είπε «κοίτα το μωράκι θύμωσε άμα το στείλω στη Καβάλα θα σου πω εγώ». Αυτό έγινε μπροστά σε άλλα άτομα. Θέλω να πω υπήρχαν τέτοια γεγονότα που μπορούσαν να δείξουν το πώς με υποτιμούσε και το πώς μου μιλούσε...»

Όσα είπε η Κάτια Δανδουλάκη

2016091512475106576filipidisdandoylaki14092016.jpg
  • Πότε: 27 Μαρτίου 2025
  • Πού: Μικτό Ορκωτό Εφετείο

  • Η Κάτια Δανδουλάκη μεταξύ άλλων είχε καταθέσει: «Κάποια στιγμή φάνηκε να έχει μια ιδιαίτερη συμπάθεια στη Λένα (σ.σ. Δροσάκη). Κάποια στιγμή υπήρχε σαν ένας κλοιός γύρω από τη Λένα, η οποία έδειχνε ότι την πίεζε. Έδειχνε να έχει το μυαλό του περισσότερο στη Λένα παρά στην πρόβα. Η Λένα έδειχνε τρομαγμένη, ντρεπόταν. Κάποια στιγμή ο Πέτρος άρχισε να δείχνει πιο εκνευρισμένος γιατί δεν πήγαιναν ίσως τα πράγματα όπως θα ήθελε, ήθελε να ελέγχει…υπάρχει μια αστυνόμευση που δεν ήταν ανεχτή σε μια πρόβα. Η κατάσταση έφτασε σε σημείο έβλεπα τη Λένα κλαμμένη. Ρωτούσα τι συμβαίνει μου έλεγε τίποτα. Ο Πέτρος όλο και πιο εκνευρισμένος. Κάποια στιγμή ήρθε η Λένα και μου λέει “νομίζω δεν μπορώ να συνεχίσω, θέλω να φύγω”. Της λέω “αν καταπιέζεσαι από τον Πέτρο δεν είσαι εσύ αυτή που πρέπει να φύγει”. Δεν ήταν μια κατάσταση ανεκτή... Υπήρχαν και περιστατικά με άλλους ηθοποιούς αλλά αυτά δεν τα είχα δει, μου τα μετέφεραν. Όταν φτάσαμε στην απόφαση τη δική μου να σταματήσει ο Πέτρος μιλήσαμε οι δυο μας. Του μίλησα από καρδιάς και του είπα «Πέτρο μου έχεις ξεπεράσει το όριο της ψυχής μου, θα βρεθούμε σε άλλες δουλειές. Κάνεις μας δε σου φταίει, δες το μέσα σου». Εκείνος δε μιλούσε, μόνο με άκουγε... Δεν μπορώ να ξέρω τι συμβαίνει στην ψυχή του. Καταλαβαίνω μόνο από τις πράξεις του. Εγώ έως τότε δεν ήξερα επιθετικό τον Πέτρο. Να λέει «εγώ είμαι ο Θεός» και τέτοια πράγματα. Ηταν όλα μέσα σε ένα σύννεφο μιας τρέλας που πολύ εύκολα μπορεί να βγει από τα όρια... Ένα πράγμα με ανησυχεί, ότι ακούω από ανθρώπους σοβαρούς περί βιασμών και λέω με το μυαλό μου ότι δεν μπορεί να έχουν ξυπνήσει γυναίκες και να λένε για βιασμούς».

Η κατάθεση της Εβελίνας Παπούλια

  • Πότε: 27 Μαρτίου 2025

  • Πού: Μικτό Ορκωτό Εφετείο

  • Η Εβελίνα Παπούλια στην κατάθεση της στο δικαστήριο είπε μεταξύ άλλων: «Είμαι ένας ντόμπρος άνθρωπος. Βρίσκομαι εδώ γιατί πιστεύω ότι θα μπορούσα να είμαι και εγώ ένα από τα θύματα του κατηγορούμενου. Απλά πιστεύω ότι εκείνη τη στιγμή που συνεργάστηκα μαζί του, ο Πέτρος είχε ανάγκη εμένα και όχι εγώ εκείνον. Για μένα ο Φιλιππίδης είναι ένας πολύ καλός ηθοποιός... Κατέληξα όμως ότι είναι ένας πολύ κακός άνθρωπος. Αν ζητούσε μια συγγνώμη θα είχαν τελειώσει όλα... Ο Πέτρος ήταν εξαιρετικός στις πρόβες, πολύ γλυκός. Ανέβηκε η παράσταση, όλα καλά και εγώ αντεπεξήλθα. Κατά τη διάρκεια των παραστάσεων, ενώ ήμουν στη σκηνή και ο Πέτρος πίσω από τις κουίντες και όπως παίζω και γυρνάω, τον είδα να κατεβάζει το παντελόνι και το εσώρουχό του και να μου δείχνει τα γεννητικά του όργανα. Έπαθα ένα σοκ, αλλά συνέχιζα να παίζω. Το έκανε και άλλη μια φορά, δεν θυμάμαι αν το έκανε και τρίτη... Στην πορεία συνέβη ακόμη ένα γεγονός, δεν θυμάμαι πότε ακριβώς ήταν. Κάποια στιγμή με είχε φωνάξει στο καμαρίνι και ενώ μιλάγαμε για άσχετα πράγματα με άρπαξε και πήγε να μου βάλει χέρι. Τον απώθησα. Την επόμενη ημέρα όμως ήρθε στο δικό μου καμαρίνι, έκλεισε την πόρτα και άρχισα να νιώθω κάπως παράξενα. Του είπα "βγες έξω, θέλω να αλλάξω". Θεωρώ ότι τη γλίτωσα με έναν τρόπο. Ίσως όταν αγριεύει το μάτι μου να γίνομαι κάπως τρομοκρατική. Οπότε μπαίνει ένα στοπ... Πιστεύω ότι είχε κάποιο είδους εξουσιομανίας. Θεωρώ χαζό για παράδειγμα σε συνέντευξη να πλέκει ο ίδιος το εγκώμιο του εαυτού του».

Η απολογία του Φιλιππίδη

Ο Πέτρος Φιλιππίδης στην απολογία του στις 23 Ιουνίου 2025 εμφανίστηκε καταβεβλημένος ψυχικά και σωματικά και απευθυνόμενος στο δικαστήριο είπε:

  • «Κάντε υπομονή. Δείξτε κουράγιο και γενναιότητα και μην με πετάτε στα σκουπίδια. Αν σας έδινα πιστόλι και θα έπρεπε να αποφασίσετε πέραν πάσης αμφιβολίας, σκεφτείτε εάν θα τραβήξτε τη σκανδάλη».
  • «Θυμηθείτε την πιο σημαντική σας ιδιότητα. Όχι αυτή του δικαστή αλλά αυτήν του ανθρώπου. Η υπογραφή σας και η ψήφος σας μπορεί να είναι η σφαίρα που θα με τελειώσει».

Η στάση της συζύγου του, Ελπίδας Νίνου

Η σύζυγός του, Ελπίδα Νίνου, από την πρώτη στιγμή στάθηκε στο πλευρό του Πέτρου Φιλιππίδη, ειδικά κατά της διάρκεια της δικαστικής διαδικασίας. Τον υποστήριξε με κάθε τρόπο και εξέφρασε μάλιστα και εμπιστοσύνη στην αθωότητά του. Ήταν πάντα δίπλα του όποτε εμφανιζόταν στο δικαστήριο, όμως απέφυγε συστηματικά να κάνει δηλώσεις στους δημοσιογράφους. Από την αρχή μέσω των νομικών εκπροσώπων της οικογένειας, υποστήριξε ότι οι κατηγορίες βασίζονταν σε παρεξηγήσεις και δεν ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα.

Η κατάθεσή της τον Απρίλιο του 2025

Η Ελπίδα Νίνου κατέθεσε υπέρ της προσωπικότητας και του χαρακτήρα του συζύγου της, τονίζοντας ότι δεν παρατήρησε καμία συμπεριφορά που να υποδηλώνει κακοποίηση ή παρενόχληση στα τόσα χρόνια γάμου τους. Υποστήριξε επίσης πως η οικογένειά της είχε υποστεί μεγάλη ψυχολογική πίεση από την έκταση που είχει πάρει η υπόθεση. Αναμφισβήτητα η κατάθεσή της αξιολογήθηκε ως μαρτυρία υπεράσπισης και προσέθεσε ανθρώπινο και προσωπικό στοιχείο στη διαδικασία. Περιέγραψε τον Πέτρο Φιλιππίδη ως «φωτεινό άνθρωπο χωρίς σκοτεινή όψη», «γλυκό, ευαίσθητο» και «εργάτη του θεάτρου» και επέμεινε ότι η οικογένειά της λαβώθηκε ανεπανόρθωτα από την περιπέτεια του ηθοποιού. Μεταξύ άλλων μάλιστα είπε: «Δεν μπορώ να ξεπεράσω ούτε εγώ ούτε ο γιος μου αυτά τα πέντε χρόνια και τον έναν χρόνο που ο Πέτρος έμεινε στη φυλακή. Ξέρετε τι σημαίνει φυλακή; Ξέρετε ότι πήγαν να μου τον φέρουν νεκρο; Ξέρετε ότι ο Πέτρος έπαθε εγκεφαλικό στη φυλακή;»

«Πριν το εγκεφαλικό η Μπάρμπα με πήρε να με ρωτήσει τι να πει στη δίκη Φιλιππίδη, άκουσα τρομερά...»

Τίτλοι τέλους;

Σήμερα (15/7), το Μικτό Ορκωτό Εφετείο της Αθήνας έκρινε ομόφωνα ένοχο τον Πέτρο Φιλιππίδη για δύο απόπειρες βιασμού:

  1. στη θεατρική πτέρυγα “Μουσούρη” το 2010, με θύμα συνάδελφο ηθοποιό

  2. εντός αυτοκινήτου στο Παλαιό Ψυχικό το 2014, κατά δεύτερης συναδέλφου του.

Το δικαστήριο απέρριψε τον ισχυρισμό της υπεράσπισης περί «υπαναχώρησης» του κατηγορούμενου...

Η πρόεδρος δήλωσε χαρακτηριστικά:
«Ομόφωνα ένοχος για τις δύο πράξεις, απορρίπτει τον ισχυρισμό περί υπαναχώρησης»


Στην έφεση επιβλήθηκε ποινή τρεις (3) έτη φυλάκισης, αλλά η εκτέλεση αναστάλθηκε. Η μειοψηφία (1 δικαστής + 2 ένορκοι) είχε εισηγηθεί διαφορετικές κυρώσεις, όμως η ετυμηγορία υπερίσχυσε η πλειοψηφία 4–3.

petros-filippidis-diki-1200x700.jpg

Κατά την ανακοίνωση της ομόφωνης απόφασης, οι δύο καταγγέλλουσες έκαναν αισθητή τη συγκίνησή τους με δάκρυα. Αντίθετα, ο κατηγορούμενος επέδειξε ψυχραιμία και παρέμεινε στον χώρο ενώ η σύζυγός του Ελπίδα Νίνου «λύγισε».

Ο εισαγγελέας της έδρας, Ανδρέας Καραφλός, είχε προηγουμένως προτείνει αναγνώριση ελαφρυντικών και μικρότερη ποινή, ωστόσο η πρότασή του δεν έγινε δεκτή από το δικαστήριο.

Πάντως, σύμφωνα με τα όσα ακούγονται τις τελευταίες ώρες μετά την ανακοίνωση της απόφασης περί ενοχής του Πέτρου Φιλιππίδη, ο ίδιος σκοπεύει να καταφύγει στον Άρειο Πάγο προκειμένου να συνεχίσει τον αγώνα περί αθώωσής του.

Διαβάστε επίσης:

DPG NETWORK

©2010-2025 Gossip-tv.gr - All rights reserved