Back To the Future

Απίστευτες ιστορίες για την ζωή και την καριέρα της Αλίκης Βουγιουκλάκη

Ο μύθος «Αλίκη Βουγιουκλάκη» συνεχίζει ακόμα και σήμερα, είκοσι ένα χρόνια μετά τον θάνατό της να ιντριγκάρει το κοινό. 

Οι ταινίες της συνεχίζουν να μεγαλώνουν γενιές και γενιές και μικρά κοριτσάκια την λατρεύουν μέσα από αυτές και την μιμούνται.

Υπάρχουν απίστευτες ιστορίες για την ζωή και την καριέρα της μεγάλης ηθοποιού. Ο Γιώργος Τζαβέλλας έγραψε τον «Αστερισμό της Παρθένου» το 1966. Κοινωνικό δράμα, στο οποίο κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας είναι μία ιερόδουλη, που αφηγείται πώς έφτασε στο σημείο να βγει στο πεζοδρόμιο για να καταφέρει να επιβιώσει.

Για πρωταγωνίστρια ήθελε την Αλίκη Βουγιουκλάκη. Της έκανε την πρόταση και εκείνη, ύστερα από πολλή σκέψη, δέχτηκε να κάνει στροφή στην καριέρα της. Στις 12 Ιουλίου 1966 δημοσιεύτηκε στις εφημερίδες κοινή συνέντευξη των δύο, που μιλούσαν για τη συνεργασία τους.

Η Αλίκη έδειχνε ενθουσιασμένη και ανυπόμονη: «Επί δέκα χρόνια τώρα νιαουρίζω. Έδωσα τον εαυτό μου σε αυτά τα νιαουρίσματα. Η Αλίκη ως "κατάλληλη" σταματάει», είχε δηλώσει στον Τύπο της εποχής.

«Σε αυτήν την ταινία, η Αλίκη θα υποδύεται ένα απόβρασμα της κοινωνίας, μία γυναίκα του πεζοδρομίου» δήλωνε ο Τζαβέλλας. «Είναι η πρώτη φορά που η Αλίκη θα γυρίσει ακατάλληλη ταινία», έγραφε η εφημερίδα «ΒΗΜΑ»

Παρά τον ενθουσιασμό της η Αλίκη φοβήθηκε την κατακραυγή και τους θαυμαστές που μπορεί να απογοήτευε κι έτσι, υποκύπτοντας στους φόβους της, έκανε πίσω. Ήταν η δεύτερη φορά που έκανε πίσω. Παλαιότερα είχε αρνηθεί να παίξει στον «Κατήφορο» και τότε τη θέση της είχε πάρει η νεαρή Ζωή Λάσκαρη, που έκανε το κινηματογραφικά ντεμπούτο της. Η Ζωή έμελλε, μία δεκαετία μετά, το 1973, να πάρει για δεύτερη φορά το ρόλο που φοβήθηκε η Αλίκη και μάλιστα πήρε τις καλύτερες κριτικές για το υποκριτικό ταλέντο της

Στο ξεκίνημα της καριέρας της η Αλίκη Βουγιουκλάκη ήταν ήδη μία σταρ, που διεκδικούσε το καλύτερο για τον εαυτό της. Όταν ο "Νίκος Χατζίσκος ανέβασε το έργο «Ηθοποιός Κιν», με πρωταγωνίστριες τις Άννα Συνοδινού και Τιτίκα Νίκηφοράκη, η Αλίκη θα είχε ένα πολύ μικρό ρόλο, μίας... σαραντάρας κόμισσας. Η ίδια ενοχλήθηκε και -καθημερινά «έβραζε», καθώς θεωρούσε ότι ο ρόλος δεν της ταίριαζε και πως ο θεατρικός επιχειρηματίας την αδίκησε.

Έτσι, ένα βράδυ, κατά τη διάρκεια παράστασης η Βουγιουκλάκη δεν άντεξε άλλο.. Φόρεσε ένα αποκαλυπτικό στράπλε3 μπλουζάκι, που τόνιζε το μπούστο της και βγήκε στη σκηνή για να παίξει. Όπως ήταν αναμενόμενο, τα βλέμματα όλων και ειδικά του ανδρικού πληθυσμού στράφηκαν πάνω της και κανένας, πλέον, δεν έδινε σημασία ούτε στο έργο, ούτε και στις πρωταγωνίστριες.

Ο Θίασος ξεσηκώθηκε εναντίον της. Την κατηγορούσαν για «βεντετισμό» και ο θεατρικός επιχειρηματίας αποφάσισε να τη καταγγείλει στην «Αδεια», δηλαδή στο θεατρικό δικαστήριο για «αντιεπαγγελματική συμπεριφορά».

Το 1957, η Βουγιουκλάκη επέστρεψε στο θέατρο. Είχε προσληφθεί από τον Δημήτρη Μυράτ ως βασική ενζενί, με μισθό 4.500 δραχμές, για να παίξει ένα από τους δύο βασικούς γυναικείους ρόλους στο έργο «Σιμούν» στο θέατρο «Κοτοπούλη».

Όμως, την επομένη της συμφωνίας διάβασε στις θεατρικές στήλες ότι θα είχε και αντικαταστάτρια. Έξαλλη, ζήτησε εξηγήσει από τον Μυράτ κι εκείνος της απάντησε ότι ο προηγούμενος θιασάρχης τον ενημέρωσε για τη συμπεριφορά της να εγκαταλείπει τους Θιάσους και, για να μη βιώσει τα ίδια, προέβη σ' αυτήν την κίνηση.

Για να την καθησυχάσει, της είπε πως στην πρεμιέρα θα έπαιζε αυτή! Έπαιξε μεν στην πρεμιέρα, αλλά αυτή ήταν... ανεπίσημη. Η «επίσημη» για τους κριτικούς και τους καλεσμένους πραγματοποιήθηκε την επομένη, όταν ήταν η σειρά της «εναλλάξ» ηθοποιού, η οποία ήταν η Γκέλυ Μαυροπούλου.

Η παράσταση δεν πήγαινε καθόλου καλά και σε λιγότερο από ένα μήνα κατέβηκε. Η Βουγιουκλάκη χαντακώθηκε και αποχώρησε από τον θίασο με την ρετσινιά της «δύστροπης».

Το 1971, ξεκίνησαν τα γυρίσματα της ταινίας «Αλίκη Δικτάτωρ» της Φίνος Φιλμ, με πρωταγωνιστές την Αλίκη Βουγιουκλάκη και τον Νίκο Γαλανό. Εκείνη την περίοδο, φροντιστής της εταιρείας παραγωγής ήταν ο Παντελής Παλιεράκης με τον οποίο η Αλίκη δεν είχε καθόλου καλές σχέσεις.

Σέ ένα προγραμματισμένο γύρισμα στα δικαστήρια στην Αθήνα, η Βουγιουκλάκη είχε αργοπορήσει. Το συνεργείο είχε στήσει τις κάμερες και την περίμενε με τις ώρες. Ο Παλιεράκης έγινε έξαλλος και επικοινώνησε με τον Φίνο, για να τον ενημερώσει για την απουσία της πρωταγωνίστριας και τα καμώματα της. Λίγη ώρα αργότερα, η ηθοποιός έφτασε με το αυτοκίνητο της στον τόπο του γυρίσματος φανερά εκνευρισμένη, επειδή ο φροντιστής την είχε «καρφώσει» στο Φίνο.

Στο χέρι της κρατούσε ένα τσιγάρο, παρά το γεγονός ότι δεν κάπνιζε. Κατέβηκε από το αμάξι, πλησίασε τον Παλιεράκη και του το έσβησε στο πρόσωπο. «Πήγα αμέσως και υπέβαλα μήνυση εναντίον της. Ο κύριος Φίνος δεν ήθελε να το τραβήξω το θέμα, γιατί της είχε δώσει προκαταβολές για 5 ταινίες που επρόκειτο να γυρίσει», αποκάλυψε ο φροντιστής σε συνέντευξη του.

Η ιστορία είχε πάρει μεγάλες διαστάσεις. Ένα βράδυ, που ο Παλιεράκης βρέθηκε σε μία ταβέρνα με φίλους, ακούσε κάτι γνωστούς να του φωνάζουν: «Καλώς το σταχτοδοχείο της Βουγιουκλάκη.»

Με τα πολλά και αφού ο δικηγόρος του συνεννοήθηκε με Αλίκη και Φίνο, συμφώνησαν η σταρ να καταβάλλει το ποσό των 150.000 δραχμών ως αποζημίωση και να τελειώσει εκεί η ιστορία. Όταν, όμως, πήγε ο δικηγόρος του Παλιεράκη στο θέατρο «Αλίκη» για να πάρει τα χρήματα, παρουσιάστηκαν δύο αστυνομικοί και τον συνέλαβαν με το αιτιολογικό του εκβιασμού.

Η Βουγιουκλάκη έκανε μήνυση στον Παλιεράκη για εκβιασμό, η οποία αρχικά απορρίφθηκε από τον εισαγγελέα. Τελικά, δόθηκε εντολή να εκδικαστεί μαζί με τη μήνυση του φροντιστή. Η ηθοποιός καταδικάστηκε σε πέντε μήνες εφέσιμη ποινή, ενώ η δική της μήνυση θεωρήθηκε αβάσιμη, διότι δεν υπήρξε θέμα εκβιασμού. «Μία Αλίκη Βουγιουκλάκη, που αυτήν τη στιγμή δικάζεται, θα έπρεπε να την έχουμε γραμματόσημο», έλεγε ο δικηγόρος της στο εφετείο. Για να λήξει η ιστορία, ο Παλιεράκης υποχώρησε. Ζήτησε να πληρωθούν μόνο τα έξοδα του δικηγόρου του, που ανέρχονταν σε 50 χιλιάδες δραχμές, ποσό που τελικά αποπλήρωσε ο Φίνος.

Πηγή: Λοιπόν

© 2010-2024 Gossip-tv.gr - All rights reserved