Έβελυν Ασουάντ: Η αγάπη για το τραγούδι, η καταγωγή από τη Συρία & ο ρόλος ως Ασπασία στο «Ποτάμι»
Η Έβελυν Ασουάντ την οποία θα δούμε στη μικρή οθόνη να υποδύεται την Ασπασία στη νέα σειρά του Alpha, Το σπίτι δίπλα στο ποτάμι, είναι μία από τις πιο ιδιαίτερες και πολυδιάστατες παρουσίες της σύγχρονης ελληνικής σκηνής.
Με καταγωγή από τη Θεσσαλονίκη και τη Συρία και έδρα την Αθήνα, κινείται αβίαστα ανάμεσα στον θεατρικό λόγο, τη μουσική σύνθεση και την οργανική κίνηση – ένα τρίπτυχο που την καθιστά ξεχωριστή στον καλλιτεχνικό χάρτη.
Τι σπίτι δίπλα στο ποτάμι – Παπαδοπούλου: Ο ρόλος & η συνεργασία με Χρυσοστόμου-Τρικαλιώτη

Απόφοιτη της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, έχει εμπλουτίσει τη θεατρική της εκπαίδευση μέσα από σεμινάρια με κορυφαίους δημιουργούς όπως ο Θεόδωρος Τερζόπουλος, ο Περικλής Μουστάκης και ο Άρης Ρέτσος. Ο πυρήνας του έργου της, όμως, αναδύεται μέσα από την μακροχρόνια συνεργασία της με την Ομάδα Σημείο Μηδέν, υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Σάββα Στρούμπου. Από το 2015, έχει συμμετάσχει σχεδόν σε όλες τις παραγωγές του σχήματος στο Θέατρο Άττις.
Μια από τις πιο καθοριστικές στιγμές στην πορεία της ήταν ο ρόλος της Κασσάνδρας στις Τρωάδες του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία του Θεόδωρου Τερζόπουλου. Η παράσταση ταξίδεψε σε Ελλάδα, Κύπρο, Κίνα και Ιαπωνία, συστήνοντας την Έβελυν Ασουάντ σε διεθνές κοινό, ως μία ερμηνεύτρια με έντονο σωματικό και φωνητικό αποτύπωμα.
Ακολούθησε η Αντιγόνη του Σοφοκλή, την οποία υπηρέτησε με ένταση και εσωτερικότητα για τρεις συνεχείς χρονιές (2019–2021), με την παράσταση να βραβεύεται το 2022 με το Βραβείο Αρχαίου Δράματος “Κάρολος Κουν”. Την ίδια χρονιά και το 2023, ενσάρκωσε την Άτοσσα στους Πέρσες του Αισχύλου, ενώ και οι δύο αυτές παραγωγές παρουσιάστηκαν το καλοκαίρι του 2023 στην Αυστρία, κερδίζοντας διεθνή αναγνώριση.

Η καλλιτεχνική της εμβέλεια δεν περιορίζεται μόνο στο θέατρο. Το 2022 συμμετείχε στην πολυσυζητημένη ταινία «Πίσω από τις Θημωνιές» της Ασημίνας Προέδρου, που απέσπασε πληθώρα βραβείων στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Την ίδια περίοδο, ενισχύθηκε και η μουσική της παρουσία ως βασική φωνή του συγκροτήματος PAGAN – ενός project που ενώνει την παράδοση με τον ηλεκτρονικό ήχο, και στο οποίο η φωνή της συνδυάζεται με υποκριτικά στοιχεία και κίνηση, δημιουργώντας μια μυσταγωγική εμπειρία.
Με τους PAGAN έχει ερμηνεύσει κομμάτια που επένδυσαν μουσικά τη δραματική σειρά «Ψυχοκόρες» του ΑΝΤ1, ενώ το 2023 συμμετείχε στο soundtrack της ταινίας Abyss in του Γιάννη Αϊβάζη – το οποίο απέσπασε δύο βραβεία και αριθμεί πάνω από 50 διακρίσεις διεθνώς.
Η Έβελυν Ασουάντ μιλάει ελληνικά και γαλλικά ως μητρικές γλώσσες, ενώ έχει άριστη γνώση αγγλικών και βασικές γνώσεις αραβικών – μια γλωσσική πολυφωνία που αντανακλά και το εύρος της καλλιτεχνικής της ταυτότητας.
Άλλωστε η καταγωγή της από την πλευρά του πατέρα της είναι από τη Συρία για την οποία είναι πολύ περήφανη. Μάλιστα, σε τηλεοπτική της συνέντευξη στην εκπομπή «Πρωΐαν Σε Εἶδον», τον Δεκέμβριο του 2024 είχε εξομολογηθεί: «Μία από τις πιο συγκινητικές στιγμές που έχω βιώσει ήταν που έπαιζα στην Ορέστεια την Κασσάνδρα. Στην έξοδό της τελείωνε με έναν αραβικό θρήνο και ανέβαινα πάνω στα σκαλιά μέσα στον κόσμο. Εκείνη τη στιγμή του αραβικού θρήνου υπήρξε ένα χειροκρότημα που με συγκίνησε πάρα πολύ γιατί το συνέδεσα με την καταγωγή μου που είμαι μισή Σύρια».
Ο ρόλος της ως Ασπασία
Η Έβελυν Ασουάντ δίνει ζωή στην Ασπασία, την τρίτη από τις τρεις αδερφές – μια γυναίκα βαθιά ευαίσθητη, με μια φωνή που γεννήθηκε για να ακουστεί. Η φωνή αυτή, όμως, για χρόνια θάφτηκε κάτω από ευθύνες, σιωπές και την αγωνία να μη λυγίσει η οικογενειακή ισορροπία.
Σε μια Ελλάδα όπου οι ρόλοι των γυναικών ήταν αυστηρά καθορισμένοι, η Ασπασία καλείται να ακολουθήσει τον δρόμο που χάραξαν άλλοι: να σταθεί στο πλάι του άντρα της, να μεγαλώσει παιδιά, να "συμμαζευτεί". Μα η ψυχή της δεν γνωρίζει συρρίκνωση. Μέσα της σιγοβράζει η επιθυμία να ξανατραγουδήσει — όχι μόνο σε σκηνή, αλλά και στη ζωή της.

Η σχέση της με τον Σταύρο (τον οποίο υποδύεται με ένταση και βάθος ο Δημήτρης Αποστολόπουλος) περνά από κύματα. Ο έρωτας τους δοκιμάζεται, καθώς η Ασπασία αρχίζει να αποζητά χώρο και φως για τον εαυτό της. Την ίδια στιγμή, η μητρότητα την καλεί, η κοινωνία την κοιτά με μισό μάτι και η ανάγκη να μην προδώσει τις δικές της επιθυμίες γίνεται επιτακτική.
Με εσωτερική δύναμη, αλλά και με ρωγμές, η Ασπασία ανοίγει τον δρόμο προς μια ζωή που δεν είναι καθωσπρέπει — είναι όμως δική της. Και η Έβελυν Ασουάντ την ενσαρκώνει με λεπτότητα, πάθος και την αυθεντική συγκίνηση μιας γυναίκας που παλεύει να ακουστεί σε έναν κόσμο που τη θέλει σιωπηλή.