Γιώργος Μεσσάλας: Η συνεργασία και η φιλία με τον Αλέξη Μινωτή
Showbiz

Ο Γιώργος Μεσσάλας, που ήταν ένθερμος θαυμαστής του Αλέξη Μινωτή και από μικρός παρακολουθούσε παραστάσεις του στο Εθνικό Θέατρο,

παραλίγο να χάσει τη μιλιά του όταν σήκωσε το τηλέφωνο και στην άλλη άκρη της γραμμής ήταν ο μέγας θεατράνθρωπος, ο οποίος του πρότεινε να γίνει το δεξί του χέρι. «Θα ήθελα έναν βοηθό που να είναι σκηνοθέτης όπως εσείς» του είπε ο Μινωτής αμέσως μετά τη μεταπολίτευση.
«Με τον Μινωτή κάναμε στενή παρέα, λέγαμε ακόμη και τα προσωπικά μας, κάναμε διακοπές μαζί και με τη σύζυγό μου την Ντένη που μου έλεγε με χιούμορ "δεν παντρεύτηκα μόνο εσένα αλλά και τον Μινωτή"» εξομολογείται ο Γιώργος Μεσσάλας στον Αλκίνοο Μπουνιά. «Ηταν σκληρός άνθρωπος και αυτό το γνωρίζαμε όλοι. Οταν ο Μινωτής ανέβασε το "Τέλος του παιχνιδιού" του Μπέκετ στο Εθνικό ήταν καθισμένος στην πολυθρόνα και -σύμφωνα με τον ρόλο- τυραννούσε τον υπηρέτη του, τον οποίο έπαιζε ο Νικήτας Τσακίρογλου. Ο Αλέξης Σολωμός όταν είδε την παράσταση μου είπε: "Ο Μινωτής παίζει τον εαυτό του και ο Τσακίρογλου τον... Μεσσάλα"».
Οσο για την την παροιμιώδη τσιγκουνιά του; «Πηγαίναμε διακοπές και μου έλεγε να του βάλω λίγο αντηλιακό λάδι στην πλάτη, ώστε να έχει περίσσευμα για του χρόνου. Ετσι κι εγώ μια φορά που ήμασταν στην Ουρανούπολη του το τελείωσα χύνοντάς το στην άμμο. Μία άλλη φορά ήθελε να επισκεφτούμε τα μπουζούκια και πήγαμε σε ένα μαγαζί στη λεωφόρο Συγγρού. Ο λογαριασμός ήταν μεγάλος, γύρω στις 12.000 δραχμές, και ο Μινωτής μου λέει: "Γιώργο, δεν έχω μαζί μου τόσα χρήματα, δώσ' τα εσύ κι αύριο θα τα βρούμε". Ετσι κι έγινε, όμως την επόμενη μέρα με παίρνει τηλέφωνο και αντί να μου πει κάτι για τον χθεσινό λογαριασμό, μου κάνει την εξής πρόταση: "Γιώργο, απόψε με την Ντένη θα πάμε σινεμά και θα τα κεράσω εγώ". Του λέω "όχι, δεν θα τα κεράσετε εσείς, θα μου δώσετε πρώτα τα μισά λεφτά από αυτά που έδωσα χθες στα μπουζούκια και μετά θα πάμε σινεμά". Τελικά μου τα έδωσε, αλλά... αρρώστησε».
Ο Γιώργος Μεσσάλας αναφέρεται και στη διαμάχη που είχε ο Αλέξης Μινωτής με τον εγγονό της Κατίνας Παξινού, Αλέξανδρο Αντωνόπουλο. «Υπήρξε μια βρόμικη διαμάχη εκ μέρους του Μινωτή προς τον Αντωνόπουλο. Αναφέρομαι σε εκείνο το βράδυ που ο Μινωτής πρόσβαλε δημόσια τον εγγονό της Παξινού, ο οποίος είναι και βαφτιστήρι του και του έχει δώσει το όνομά του. Δεν θέλω να αναφερθώ σε λέξεις και χαρακτηρισμούς που ακούστηκαν στο φουαγέ του ξενοδοχείου στη Μόσχα, όπου βρισκόμασταν. Η αλήθεια είναι πως όταν έπινε, ή έπρεπε να φεύγεις ή να τον παίρνεις αγκαλιά και να φεύγετε μαζί».