Showbiz

Μάρα Δεσύπρη: H ζωή στη Σαρωνίδα και η μεγάλη της αγάπη στο νησί της Τήνου

H Μάρα Δεσύπρη δεν είναι γυναίκα, αλλά τρόπος ύπαρξης. Είναι μια ζωή γεμάτη φίλους, αγκαλιές, ζώα, νησιά, βουνά και θάλασσες, τέχνη, ταξίδια.

Η Μάρα είναι επίσης ένα κομμάτι όλων μας ή όσων εξ ημών αγαπούσαν και αγαπούν τα περιοδικά από τα τέλη της δεκαετίας του ’80 μέχρι σήμερα: η πιο πετυχημένη διαχρονικά Ελληνίδα φωτογράφος μόδας σε έναν ανδροκρατούμενο χώρο βρίσκεται σίγουρα σε ένα lifestyle έντυπο που έχετε πιάσει στα χέρια σας, από τη Γυναίκα του Αρη Τερζόπουλου μέχρι τα περιοδικά του Πέτρου Κωστόπουλου και από ξένες εκδόσεις της Vogue, του Elle και του Bazaar μέχρι το Blue της Aegean, πίσω ή μπροστά από το φακό.

Η νεαρή Μάρα είναι άλλωστε και το μοντέλο στο πρώτο τεύχος της ελληνικής έκδοσης του Mane Claire τον Δεκέμβριο του 1988.

«Τα τελευταία χρόνια επέλεξα να ζω στη Σαρωνίδα κοντά στη θάλασσα και τώρα το ζω πιο πολύ από ποτέ». Το σπίτι της φιλοξενεί, εκτός από τις γάτες «εξωτικής» ράτσας, κάμποσες κότες, ένα ένα πλούσιο μποστάνι - χόμπι που κληρονόμησε από τον πατέρα της. Είμαι παιδί της φύσης», λέει για τον εαυτό της και οι δικοί της το ξέρουν πως πίσω από τη χαρακτηριστική εικόνα της ντίβας - περσόνας», κρυβόταν πάντα ένα κορίτσι που δεν έβλεπε την ώρα να περπατήσει ξυπόλυτο στην Τήνο.

«Η καραντίνα με βρήκε εδώ, να περιμένω να γυρίσει η κόρη μου από το εξωτερικό κι έτσι δεν πήγαμε στην Τήνο, αλλιώς θα ήμασταν εκεί τώρα!», ξεκαθαρίζει ανυπόμονα. Η σχέση της Δεσύπρη με την Τήνο είναι γνωστή: πέρα από τόπος καταγωγής και παραθερισμού της παιδικής ηλικίας, είναι το νησί όπου διαμένει 5 μήνες το χρόνο, το ησυχαστήριο, η αναφορά της, η έμπνευσή της, το σημείο όπου βρίσκεται πιο κοντά στον Θεό.

«Ξέρω ότι όλοι πάντα κορόιδευαν την Τήνο για τον θρησκευτικό τουρισμό, αλλά αυτό την έσωσε κιόλας από την υπερβολική ανάπτυξη. Η Παναγία της Τήνου με έχει αναπόφευκτα επηρεάσει. Κάθε φορά που θα πάω, πάντα θα περάσω μια βόλτα από εκεί».

Πιστεύει; «Φυσικά και πιστεύω στον Θεό», δηλώνει χωρίς δεύτερη σκέψη αυτή η μποέμ και ροκ προσωπικότητα .

Οι διάφορες εκδοχές της Παναγίας και η απεικόνιση της γυναίκας ως αγίας είναι εξάλλου το θέμα του εν εξελίξει φωτογραφικού έργου της που όταν ολοκληρωθεί θα γίνει και έκθεση. Αλλο ένα από τα projects της Τήνου ήταν και οι Σταύλοι, το εγχείρημά της πριν από 15 χρόνια να δημιουργήσει έναν οικολογικό οικισμό με τα χαρακτηριστικά πέτρινα κελιά του νησιού που θα είχε χαμηλό αποτύπωμα για το περιβάλλον. Αυτό είναι η πεμπτουσία της Μάρας. Ανήσυχη και αναγεννησιακή, καταπιάνεται με πολλά που σχετίζονται με το χώρο, από τα σπίτια μέχρι τη γλυπτική.

Αν και μεσουρανεί ως μοντέλο, προσδίδοντας μάλιστα μια έξτρα ποιότητα στο επάγγελμα, η Δεσύπρη δεν βλέπει ποτέ τον εαυτό της έτσι.

«Βρέθηκα σε αυτόν το χώρο χωρίς να μπω στη διαδικασία να κάνω κάστινγκ. Εμβόλιμη. Ενιωθα τυχερή, αλλά το δούλευα κιόλας. Δεν ήμουν απλά ένα κορίτσι που έβαζε το πρόσωπό του σε ένα εντιτόριαλ μόδας. «Δεν είμαι μοντέλο, τους έλεγα, είμαι απλά η φίλη σας και σας βοηθάω»! Οι φίλοι ήταν ένα κοινόβιο ταλέντων από το οποίο δημιουργήθηκαν σχεδόν οικογενειακές σχέσεις που κρατούν μέχρι σήμερα: η στυλίστρια Λάουρα Ντε Νίγκρις, ο φωτογράφος Βαγγέλης Κύρης, ο Ζούλιας.
Πράγματι, το να δουλεύεις στα ελληνικά περιοδικά στα τέλη των 80s και αρχές των 90s είχε την αίσθηση ενός διαρκούς πάρτυ, σαν να πληρώνεσαι και να έχεις απεριόριστο μπάτζετ για να κάνεις αυτό που αγαπάς.


«Οταν ξεκίνησα να δουλεύω ως φωτογράφος δεν χρειάστηκε καν να περάσω από κάποιο τεστ, να δείξω τη δουλειά μου.Το πρώτο μου εντιτόριαλ, να φανταστείς, ήταν με 10 μηχανές Harley και 10 μοντέλα. Κάτι εξωφρενικό! Τότε ήταν η εποχή των σταρ μοντέλων, του Βερσάτσε, το concept ήταν επηρεασμένο από τον Πίτερ Λίντμπεργκ.Υπερβολικό για ένα κορίτσι που ξεκινούσε καριέρα ως φωτογράφος. Μου εμπιστευόνταν μια τόσο μεγάλη παραγωγή. Αυτό αποκλείεται να γινόταν σήμερα».

Πηγή Marie Claire

© 2010-2024 Gossip-tv.gr - All rights reserved