Γρηγόρης Βαλτινός: «Για μένα είναι το οξυγόνο μου το θέατρο»
Showbiz

Γρηγόρης Βαλτινός: «Για μένα είναι το οξυγόνο μου το θέατρο»

Με όχημα την ποίηση του Κωστή Παλαμά ταξιδεύει στην Ελλάδα αυτόν τον καιρό ο Γρηγόρης Βαλτινός, παρουσιάζοντας σε περιοδεία το έργο "Κωστής Παλαμάς".

"Οι μούσες που αγάπησα", που επιδιώκει να αποκαλύψει τις μύχιες πτυχές της προσωπικής και ερωτικής ζωής του σπουδαίου ποιητή.

Και αν σκεφτεί κανείς πως δεν είναι η πρώτη φορά που καταπιάνεται θεατρικά με κάποιον σπουδαίο Έλληνα λογοτέχνη, καθώς το 2017 είχε αναμετρηθεί πάνω στη σκηνή και με τον «Ζορμπά» του Νίκου Καζαντζάκη, φαίνεται πως του αρέσει να σκάβει βαθιά μέσα στον ψυχισμό μεγάλων ανθρώπων που υπάρχουν διαχρονικά.

«Οι μεγάλες προσωπικότητες έχουν τρομερό υλικό. Η στιγμή με τον Παλαμά ήταν μια χρυσή στιγμή τώρα, γιατί με βρήκε διψασμένο για θέατρο. Και με τη σκηνοθεσία που έκανα, προσπάθησα να κάνω εικόνα το αίσθημα. Ηταν μια μεγάλη πρόκληση, γιατί δεν έπρεπε να γίνω γραφικός. Στην παράσταση βλέπουμε τους ανθρώπους που καθόρισαν την προσωπικότητα του και τον βοήθησαν», απαντά ως προς το κίνητρο που τον ώθησε να δραματοποιήσει τη ζωή του Παλαμά.

Και ο λόγος του Καζαντζάκη; Πόσο επίκαιρος είναι; «Ο λόγος του δεν είναι αγοραίος. Είναι επικός, κλασικός. Στιγματίζει, δημιουργεί χαρακτήρα και ψυχισμό, ανωτερότητα απέναντι στην κοινωνία, στο χι σημαίνει θεός και πώς πρέπει να τον κουβαλάς μέσα σου. Αυτό σου καθορίζει την καθημερινότητα Δεν την υποδεικνύει, την καθορίζει. Ηταν ο πρώτος συγγραφέας που διάβασα στην εφηβεία μου και τώρα πια, που μεγάλωσα, τον χαρακτήρα που κουβαλώ και τις αξίες μου και την ηθική που έχω αποκτήσει στη ζωή τα οφείλω και στον Καζαντζάκη. Χαράζει μέσα στην ψυχή σου και τον χαρακτήρα σου προσωπικότητα.

Τα μηνύματα του αφορούν και τους νέους; «Μπορεί να μιλήσει σε οποιαδήποτε γενιά. Πρόοδος δεν σημαίνει μόνο έξαρση της τεχνολογίας. Ούτε το τίποτα. Γιατί θεοποιήσαμε το τίποτα και το χάχανο. Οτι αυτή είναι η ταυτότητα της νέας εποχής. Και αυτό είναι εξαιρετικό επικίνδυνο για τη σημερινή νεολαία, γιατί δεν καταλαβαίνει πού πατά και πού πηγαίνει. Δεν έχει όραμα. Τους το στέρησε η Παιδεία. Χωρίς Παιδεία και Πολιτισμό δεν υπάρχει τίποτα. Και όταν λέμε Πολιτισμό δεν εννοούμε τον πολιτισμό του κινητού, του Ιnstagram, ούτε του γυμνού, ούτε τη Μύκονο ή τo κότερο. Ούτε τα ριάλιτι. Οσο απομακρυνόμαστε από τα βιβλία, τη γνώση και την αισθητική, θα είμαστε έρμαια της καθημερινότητας. Μπορεί να πλευριτώσουμε με το παραμικρό αεράκι».

Τι αλλάζει στον χώρο του θεάτρου εξαιτίας της δυσκολίας που βιώνουμε τους τελευταίους μήνες;

«Τα πράγματα είναι πρωτόγνωρα... μαρασμός. Νομίζω, ειδικά για τους μεγαλύτερους ηλικιακά ηθοποιούς, είναι σαν βγαίνουμε στη σύνταξη. Μας κρατάει μονό η ελπίδα πως θα περάσει και θα ξαναπαίξουμε έναν μεγάλο ρόλο σε μια καλή παράσταση που θα έχει ανταπόκριση στον κόσμο. Στο ελεύθερο θέατρο, για να βγάλεις αυτά τα χρήματα που έχασες, μπορεί να χρειάζεται να περάσει και μια 10ετία επιτυχιών.

Ως προς τα μέτρα στήριξης που ανακοίνωσε το υπουργείο Πολιτισμού σχολιάζει: «Κακά τα ψέματα, το ΥΠΠΟ δεν μπορεί να αρχίσει να μισθοδοτεί 10.000 ηθοποιούς. Πιστεύω πως αντέδρασε αρκετά γρήγορα και έκανε ό,τι μπορούσε προς το παρόν. Και περιμένουμε και τη θεά τύχη, ώστε να βρεθεί το εμβόλιο και το φάρμακο για να μπορέσει να ανοίξει το πράγμα. Επίσης, πρέπει να γίνει Μητρώο Καλλιτεχνών. Να μετρηθούν πόσοι είναι οι ηθοποιοί, ποιος θεωρείται ηθοποιός, πόσα ένσημα έχει και πότε πρέπει να βοηθηθεί σε περίπτωση κρίσης. Φτάσαμε στο σημείο να παίρνουν επίδομα άνθρωποι που ήταν χρόνια άνεργοι στο θέατρο και κάνουν πλέον άλλη δουλειά. Αλλά γράφει η ταυτότητα τους ηθοποιός, επειδή τελείωσαν κάποτε μια δραματική σχολή. Ηταν στέρηση η καραντίνα; «Οχι απλώς στέρηση. Βγήκε από την πρίζα το οξυγόνο μας. Ηταν ένας μικρός θάνατος η πλήρης ανυπαρξία. Δεν μπορώ να κάθομαι, για μένα είναι το οξυγόνο μου το θέατρο. Δεν θα μπορέσω να βγω στη σύνταξη ποτέ. Δεν θα τα καταφέρω», εκμυστηρεύεται στο Secret.

©2010-2024 Gossip-tv.gr - All rights reserved