Μεγάλοι Έρωτες που έγραψαν ιστορία
Μεγάλοι έρωτες που έσπειραν πολέμους και διχόνοιες, που έγιναν υπερπαραγωγές, συζητήθηκαν, κρίθηκαν και αγαπήθηκαν, για το πάθος, τη δύναμη, το μεγαλείο τους ή τις ανθρώπινες αδυναμίες τους. Βασιλείς που αποποιήθηκαν θώκους και θρόνους, κυβερνήσεις που "έγειραν" κι υποτάχθηκαν στην Αυτού Μεγαλειότητα του θεού Έρωτα, βασίλεια που ανδρώθηκαν ή καταποντίστηκαν στο όνομά του.
Από την αρχαιότητα έως σήμερα άνθρωποι επιφανείς ή ανώνυμοι που πλήρωσαν με τη συνείδηση τους τα εγκλήματα πάθους που διέπραξαν κι έγιναν παραδείγματα ορόσημα προς αποφυγή ή μίμηση σε ένα και μοναδικό Θεό. Τον έρωτα!
Ρωμαίος και Ιουλιέτα – Γουίλιαμ Σαίξπηρ
Η υπόθεση του έργου διαδραματίζεται στην Ιταλική πόλη Βερόνα, όπου δύο αριστοκρατικές οικογένειες, οι Μοντέγοι και οι Καπουλέτοι, βρισκόταν σε διαμάχη, με αποτέλεσμα αρκετές φορές μέλη τους να διαπληκτίζονται ή ακόμη και να συμπλέκονται στους δρόμους της πόλης. Ύστερα από μία τέτοια συμπλοκή στην αρχή του έργου, ο
δήμαρχος της Βερόνας ανακοινώνει ότι θα επιβληθούν αυστηρές ποινές – ακόμη και θάνατος – σε όποιον από τις δύο οικογένειες διαταράξει ξανά την τάξη.
Στη συνέχεια, οι Καπουλέτοι διοργανώνουν έναν χορό μεταμφιεσμένων, ώστε να γνωρίσει η Ιουλιέτα τον Πάρη, ο οποίος είχε εκδηλώσει το ενδιαφέρον του να την παντρευτεί. Στον χορό πηγαίνει μεταμφιεσμένος και ο Ρωμαίος, ο οποίος έχει ένα αίσθημα για την ανιψιά του Καπουλέτου, Ροζαλίντα, την οποία όμως ξεχνά γρήγορα όταν γνωρίζει την Ιουλιέτα. Οι δύο νέοι ερωτεύονται και αποφασίζουν να παντρευτούν χωρίς την συγκατάθεση των γονιών τους, οι οποίοι θα προσπαθούσαν να τους αποστρέψουν. Στο εγχείρημά τους βρίσκουν αρωγό την παραμάνα της Ιουλιέτας και τον ιερέα Λαυρέντιο, ο οποίος τελεί κρυφά το μυστήριο με την προσδοκία ότι ο γάμος τους θα συμφιλιώσει τις δύο οικογένειες.
Την επόμενη μέρα, όμως, ο Ρωμαίος και ο φίλος του ο Μερκούτιος συναντούν στην αγορά τον ανιψιό του Καπουλέτου, Τυπάλδο, ο οποίος τους προκαλεί και σκοτώνει τον Μερκούτιο, αλλά στη συνέχεια σκοτώνεται και ο ίδιος από τον Ρωμαίο, ο οποίος αισθάνεται συντριβή για τον χαμό του φίλου του και παράλληλα αποτροπιασμό του για το ότι σκότωσε τον εξάδελφο της αγαπημένης του. Για την πράξη του αυτή ο δήμαρχος της Βερόνας τον εξορίζει από την πόλη, αναγνωρίζοντας το ελαφρυντικό του ότι εκδικήθηκε το χαμό του φίλου του. Η Ιουλιέτα ζητά για μια ακόμη φορά την βοήθεια του ιερέα Λαυρέντιου, ώστε να αποφύγει τον γάμο με τον Πάρη, τον οποίο έχουν κανονίσει οι γονείς της, και παράλληλα να βρεθεί ξανά με τον Ρωμαίο, ο οποίος έχει καταφύγει στην Μάντοβα.
Ο Λαυρέντιος της δίνει ένα ελιξίριο, το οποίο θα της προκαλέσει νεκροφάνεια για 42 ώρες, και τη συμβουλεύει να το πάρει λίγο πριν τον γάμο της με τον Πάρη. Η οικογένεια της θα την κήδευε στην οικογενειακή κρύπτη, όπου θα ερχόταν ο Ρωμαίος, ειδοποιημένος απ’ τον ίδιο, για να την πάρει και να ζήσουν μαζί στην Μάντοβα. Το σχέδιο όμως, δεν πραγματοποιήθηκε σωστά, καθώς ο αγγελιοφόρος του Λαυρέντιου δεν κατορθώνει να ειδοποιήσει τον Ρωμαίο, μια και η Μάντοβα βρισκόταν σε καραντίνα. Ο ερωτευμένος νέος μαθαίνει ότι η αγαπημένη του
έχει πεθάνει και αγοράζει δηλητήριο για να αυτοκτονήσει πάνω στον τάφο της και να βρεθεί μαζί της μετά θάνατον. Στην κρύπτη των Καπουλέτων συναντά τον Πάρη, τον οποίο σκοτώνει σε μονομαχία, και στη συνέχεια παίρνει
το δηλητήριο και αυτοκτονεί. Λίγο μετά ξυπνά η Ιουλιέτα και βλέποντας τι συνέβη αυτοκτονεί κι εκείνη. Τα σώματά τους ανακαλύπτονται από έναν υποκόμη και οι δύο οικογένειες συναντιούνται στο νεκροταφείο με τον
Λαυρέντιο και τον δήμαρχο της πόλης και, αφού πληροφορούνται τι έχει διαδραματιστεί, συμφιλιώνονται στη μνήμη των δύο άτυχων νέων.
Λιζ Τέιλορ- Ρίτσαρντ Μπάρτον
Το «σκάνδαλο» «Αποφάσισε, καρδιά μου... Θέλεις να είσαι ένας σημαντικός ηθοποιός ή το αντικείμενο κουτσομπολιού σε κάθε νοικοκυριό;» ρώτησε ο Λόρενς Ολίβιε τον Ρίτσαρντ Μπάρτον όταν πληροφορήθηκε το σκάνδαλο για την (παράνομη τότε) σχέση του με την Ελίζαμπεθ Τέιλορ που ξέσπασε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της «Κλεοπάτρας». «Και τα δύο!» ήταν η απάντηση που έλαβε.
Τότε, όταν πρωτοσυνάντησε τον Μπάρτον, είχε ήδη στο ενεργητικό της τέσσερις γάμους, δύο διαζύγια, ένα από τον πρώτο σύζυγό της (Νίκι Χίλτον) και άλλο ένα από τον δεύτερο (Μάικλ Γουάιλντινγκ), μια χηρεία (ο τρίτος σύζυγος Μάικ Τοντ σκοτώθηκε σε αεροπορικό δυστύχημα) αλλά και μια κατηγορία για εγκατάλειψη (της δεύτερης) συζυγικής στέγης... Επιπλέον ζούσε ακόμη με τον τέταρτο σύζυγό της Εντι Φίσερ. Αλλο ένα σκάνδαλο όμως με πρωταγωνίστρια την ίδια βρισκόταν ήδη πολύ κοντά. Τόσο κοντά όσο και το ένα εκατομμύριο δολάρια που είχε απαιτήσει να καταβληθεί στον τραπεζικό λογαριασμό της προκειμένου να «στολίσει» το συμβόλαιο της 20th Century Fox με την πολύτιμη υπογραφή της...
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Είναι απόγευμα Σεπτεμβρίου του 1959. Η Τέιλορ κάθεται αναπαυτικά στον καναπέ της σουίτας της στο ξενοδοχείο «Ντόρτσεστερ» στο Λονδίνο κοιτάζοντας έξω από το παράθυρο στο Χάιντ Παρκ ενώ στο τραπεζάκι ακριβώς μπροστά της βρίσκεται ένα σχεδόν άθικτο μπλάντι μέρι. Ο ήχος του τηλεφώνου ακούγεται να χτυπά με εξαιρετική επιμονή. Απαντά. Στην άλλη άκρη της γραμμής, ο παραγωγός της Φοξ Γουόλτερ Γουέιντζερ της ζητεί να πρωταγωνιστήσει «στη νέα ταινία με τίτλο "Κλεοπάτρα"».
«Μμμμ... Θα το σκεφθώ αλλά θέλω ένα εκατομμύριο δολάρια!». Σημειωτέον ότι το ποσό αυτό εθεωρείτο εξωφρενικό για την εποχή. Ο Γουέιντζερ απαντά ότι θα το σκεφθεί επίσης...
Στις 15 Οκτωβρίου μια πλαστή φωτογραφία που δείχνει την Τέιλορ να υπογράφει το συμβόλαιο του ενός εκατομμυρίου κάνει τον γύρο του κόσμου μέσω εφημερίδων και περιοδικών. Η εν λόγω φωτογραφία διέρρευσε στον Τύπο από τη Φοξ. Και ο λόγος αυτής της διαρροής ήταν προφανής: αν στο μυαλό του κοινού είχε ήδη αρχίσει να σχηματίζεται η ιδέα της Τέιλορ ως «Κλεοπάτρας», εκείνη ίσως να επείθετο πιο εύκολα να δεχθεί την πρόταση, ίσως και με λιγότερα χρήματα.
Ωστόσο στη Φοξ δεν συμφωνούσαν όλοι με την ιδέα του να δοθεί ο ρόλος της «Κλεοπάτρας» στη Λιζ Τέιλορ. Και οι λόγοι δεν ήταν τόσο οικονομικοί όσο λόγοι ελλείψεως εμπιστοσύνης απέναντι στη σταρ. Η κλονισμένη υγεία και η συναισθηματική αστάθεια που συχνά την έσπρωχνε σε καταχρήσεις ηρεμιστικών και αλκοόλ θα τους δημιουργούσαν προβλήματα... Τελικά απεδείχθη ότι όντως τα παραπάνω δημιούργησαν προβλήματα. Πάντως στις 28 Ιουλίου 1960 η Λιζ Τέιλορ θα υπογράψει το επίσημο συμβόλαιο έναντι της αρχικά συμπεφωνημένης αμοιβής που ανήρχετο στο ένα εκατομμύριο δολάρια. Και οι αυθεντικές φωτογραφίες από εκείνη την υπογραφή θα κυκλοφορήσουν εκ νέου στον Τύπο...
Στα πλατό
Από την πρώτη κιόλας ημέρα στα γυρίσματα επικρατούσε κλίμα πανικού και ταυτοχρόνως «θεατρικού» παραλόγου... Οι δύο κομμώτριες του καστ απείλησαν την παραγωγή με αποχώρησή τους αν δεν εξαφανιζόταν πάραυτα από τα πλατό η στυλίστρια της Τέιλορ Σίντεϊ Γκίλαροφ, η οποία «επενέβαινε» στη δουλειά τους. «Είναι ενοχλητική και ψηλομύτα!» δήλωσαν. Φυσικά ούτε οι κομμώτριες έφυγαν ούτε η στυλίστρια. Αντιθέτως, την τρίτη ημέρα η Τέιλορ ειδοποίησε στο στούντιο ότι δεν θα παρευρίσκετο στα πλατό εξαιτίας μιας γρίπης που την καθήλωσε στο κρεβάτι. Λίγο αργότερα κάποιος υπάλληλος από το ξενοδοχείο «Ντόρτσεστερ» τηλεφωνεί και πάλι στο στούντιο για να αναφέρει ότι «η κυρία Τέιλορ παρουσίασε ιδιαιτέρως υψηλό πυρετό». Οι υπεύθυνοι παραγωγής ειδοποίησαν τότε τον λόρδο Εβανς, τον προσωπικό γιατρό της βασίλισσας Ελισάβετ, για να επισκεφθεί την Τέιλορ στη σουίτα της, να διαγνώσει την κατάσταση της υγείας της και να τη στείλει στο νοσοκομείο αν αυτό εκρίνετο αναγκαίο. Ο δε σύζυγός της Εντι Φίσερ μετέβη εσπευσμένα μόλις έμαθε τα νέα από το Λος Αντζελες στο Λονδίνο, όπου και θα ανελάμβανε «χρέη προσωπικού νοσοκόμου της σταρ», όπως θα πει ο ίδιος αργότερα.
Για αρκετό καιρό ύστερα από εκείνο το συμβάν η Λιζ Τέιλορ θα βρίσκεται κυριολεκτικά μεταξύ της σουίτας στο «Ντόρτσεστερ» και της σουίτας στην κλινική του Λονδίνου ¬ άλλοτε εξαιτίας κάποιας ίωσης, άλλοτε για απόστημα στο δόντι και άλλοτε επειδή προσεβλήθη από τον πυρετό της Μάλτας... Και φυσικά τα γυρίσματα κάθε φορά που η κυρία Τέιλορ απουσίαζε αναγκαστικά διεκόπτοντο. Επιπλέον δε η σταρ ουδέποτε έπαψε να επιδίδεται σε (συστηματική) χρήση ηρεμιστικών και (υπερβολική συχνά) κατανάλωση αλκοόλ. Και επειδή δεν είχε νόημα το να διακόπτονται κάθε τόσο τα γυρίσματα εξαιτίας της αδυναμίας της να συμμετάσχει στις σκηνές όπου έπρεπε να συμμετάσχει, απεφασίσθη από τη διεύθυνση παραγωγής να σταματήσουν οι εργασίες στις 18 Νοεμβρίου και ως τον επόμενο Ιανουάριο με την ελπίδα ότι ως τότε η πρωταγωνίστρια θα είχε ενδεχομένως αναρρώσει και επομένως θα ήταν σε θέση να συμμετάσχει κανονικά στο καστ.
Δεύτερος γύρος
Στις 18 Ιανουαρίου η «Κλεοπάτρα» αλλάζει σκηνοθέτη. Προς τα τέλη Φεβρουαρίου επιστρέφει και η Λιζ Τέιλορ στο Λονδίνο από διακοπές στην Ευρώπη με... ασιατική γρίπη! Τον Μάρτιο η γρίπη εξελίσσεται σε διπλή πνευμονία, που καθιστά απαραίτητη τη μόνιμη εγκατάσταση ενός αναπνευστήρα στη σουίτα της στο «Ντόρτσεστερ». Το βράδυ της 4ης Μαρτίου πέφτει σε κώμα. Μεταφέρεται κατεπειγόντως στην κλινική του Λονδίνου, όπου οι γιατροί αναγκάζονται να προβούν σε τραχειοτομή προκειμένου να διευκολύνουν την αναπνευστική διαδικασία. Η χειρουργική επέμβαση θα επιτύχει. Πλην όμως η Λιζ Τέιλορ αποφασίζει να αναρρώσει στο Λος Αντζελες! Ως εκ τούτου αναχωρεί για μία ακόμη φορά αφήνοντας άναυδους τους συντελεστές της κινηματογραφικής παραγωγής. Η κατάσταση είχε αρχίσει να θυμίζει θρίλερ. Και η ολοκλήρωση των γυρισμάτων φάνταζε σαν όνειρο τρελό και απατηλό. Εν πάση περιπτώσει στην Πόλη των Αγγέλων και άμα τη αναρρώσει της η σταρ «ανακαλύπτει» ότι έχει «μια απαίσια ουλή στον λαιμό από την τραχειοτομή». Τι κάνει; Αποφασίζει να προβεί σε μια αισθητική επέμβαση με σκοπό να εξαφανιστεί το μετεγχειρητικό σημάδι. Πλην όμως το αποτέλεσμα δεν θα είναι και τόσο ικανοποιητικό. Η ουλή θα παραμείνει. Και το χειρότερο; Θα φαίνεται... και στην ταινία.
Στη Ρώμη
Οταν όμως η Λιζ Τέιλορ επιστρέφει στα πλατό, έχει αλλάξει η τοποθεσία των γυρισμάτων. Τα οποία δεν γίνονται πια στο Λονδίνο αλλά στη Ρώμη και συγκεκριμένα στην Τσινετσιτά, έξι μίλια έξω από την ιταλική πρωτεύουσα. Ο λόγος έχει να κάνει μάλλον με τις καιρικές συνθήκες. Το κλίμα στην Ιταλία είναι πιο εύκρατο... Επιπλέον δε σχεδόν όλο το καστ έχει αντικατασταθεί. Οι μόνοι που παραμένουν είναι η ίδια, ο παραγωγός και ο σκηνογράφος. Ενας από τους «νεοφερμένους» στο επιτελείο θα είναι και ο Ρίτσαρντ Μπάρτον. Ο οποίος θα υποδυθεί τον Μάρκο Αντώνιο έναντι της αμοιβής των 250.000 δολαρίων. Εισπράττει δηλαδή το ένα τέταρτο της αμοιβής της Τέιλορ. Η ιστορία του περίφημου έρωτα μεταξύ των δύο πρωταγωνιστών... αρχίζει!
Στην πρόβα της πρώτης σκηνής που θα έπαιζε με τον Μπάρτον δεν υπήρχαν ¬ βάσει του σεναρίου ¬ διάλογοι. Ο Αντώνιος έπρεπε απλώς να κοιτάξει με νόημα την Κλεοπάτρα για λίγα λεπτά. «Αυτό ήταν, έγινα μία ακόμη "τρύπα"...» θα πει αργότερα η Τέιλορ για τη σκηνή.
Το ίδιο βράδυ σύσσωμο το καστ βγήκε έξω για να ζήσει την περίφημη ιταλική ντόλτσε βίτα. Ο Μπάρτον, ο οποίος στο μεταξύ είχε γοητευθεί από την απόμακρη (στα πλατό τουλάχιστον) Τέιλορ, αναζητούσε έναν τρόπο για να την προσεγγίσει. Και τον βρήκε: αποφάσισε να παριστάνει τον μεθυσμένο που χρειαζόταν βοήθεια... Και τα κατάφερε. Η Τέιλορ τον πρόσεξε. Και ανησύχησε γι' αυτόν. Εξάλλου, παρά τη φαινομενική απόσταση που κρατούσε από τον συμπρωταγωνιστή της εκείνο το πρωί στο στούντιο, στην πραγματικότητα είχε ήδη αρχίσει να τον ερωτεύεται. Και φυσικά έσπευσε να τον βοηθήσει όταν τον αντίκρισε να τρεκλίζει. Τον πλησίασε και τον ρώτησε αν χρειαζόταν βοήθεια. Εκείνος την κοίταξε με βλέμμα που δήθεν μαρτυρούσε έλλειψη νηφαλιότητας και έγειρε στον ώμο της. Το βράδυ κατέληξαν οδηγώντας την Κάντιλακ του Μπάρτον προς την έπαυλη του Πάπα όπου διέμενε η Τέιλορ.
Το επόμενο πρωί ο Μπάρτον ανακοίνωσε στους συνεργάτες του στα πλατό: «Κύριοι, χθες βράδυ (...) την Τέιλορ στο πίσω κάθισμα της Κάντιλάκ μου!». Εκείνη, παρά το γεγονός ότι εκνευρίστηκε όταν της μετέφεραν τα λεγόμενα του Μπάρτον, δεν αντέδρασε. Εκανε σαν να μην άκουσε. Στην πραγματικότητα τότε δεν υπελόγιζε ότι η προηγούμενη νύχτα επρόκειτο να σημαδέψει την ερωτική ζωή της για αρκετά χρόνια. Επιπλέον, ύστερα από έναν χρόνο ψυχικής και σωματικής ταλαιπωρίας, αισθανόταν ότι κάτι καινούργιο εμφανίζεται στον ορίζοντα. Και σκόπευε αυτό το καινούργιο να το διασκεδάσει...
Η αποκάλυψη
Φυσικά ένα τέτοιο νέο δεν επρόκειτο να παραμείνει εσαεί εντός των τειχών της Φοξ. Σύντομα έγινε πρωτοσέλιδο. Και εξίσου σύντομα ο Μπάρτον αντελήφθη τι ακριβώς είχε προκαλέσει με εκείνη τη «φοβερή» δήλωσή του. «Είναι σαν να κάνεις σεξ με τον Χρουστσόφ» εξομολογήθηκε σε κάποιον φίλο του. «Πού να φανταστώ ότι αυτή η γυναίκα θα ήταν τόσο καταραμένα δημοφιλής;».
Και όμως η Τέιλορ ήταν όντως «καταραμένα δημοφιλής». Απόδειξη; Παπαράτσι και ρεπόρτερ ήδη παρακολουθούσαν το νεοσύστατο (και παράνομο, αφού και οι δύο ήταν παντρεμένοι) ζεύγος σε κάθε βήμα τους.
Και φυσικά οι σύζυγοι αμφοτέρων είχαν ήδη αρχίσει να ανησυχούν:
«Είναι αλήθεια ότι κάτι συμβαίνει ανάμεσα σε σένα και στον Μπάρτον;» ρώτησε ο Φίσερ την Τέιλορ ένα βράδυ προτού κοιμηθούν.
«Ναι» απάντησε εκείνη, δίχως να αφήσει περιθώρια για περαιτέρω συζήτηση.
Ηταν ερωτευμένη ούτως ή άλλως. Και όταν μέσα στις επόμενες ημέρες τρομοκρατημένος ο Μπάρτον τής πρότεινε να απομακρυνθεί από τη ζωή της για να ξεχαστεί το σκάνδαλο, εκείνη την αποκάλεσε «δειλό». Δεν επέμεινε όμως για να του αλλάξει την άποψη. Απλώς λίγο αργότερα, και συγκεκριμένα στις 17 Φεβρουαρίου, η Τέιλορ εισέρχεται κατεπειγόντως στο νοσοκομείο «Σαλβαντόρ Μούντι» κατόπιν απόπειρας αυτοκτονίας με ηρεμιστικά Seconal. Η επίσημη ανακοίνωση από το νοσοκομείο αναφέρει την «τροφική δηλητηρίαση» ως αιτία εισαγωγής της στην εντατική. «Δεν ήταν απόπειρα, δεν είναι στον τύπο μου και εκτός αυτού ο Μπαρτ απεχθάνεται την αδυναμία. Είχα πάθει υστερία και χρειαζόμουν κάτι για να ηρεμήσω» δηλώνει δημοσίως η ίδια μόλις συνέρχεται.
Εν τω μεταξύ ο Φίσερ και η (από το 1948) σύζυγος του Μπάρτον Σίμπιλ Γουίλιαμς (που έχει καταφθάσει εσπευσμένα στη Ρώμη ύστερα από τις τελευταίες εξελίξεις) αποφασίζουν να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να αποσιωπήσουν το σκάνδαλο και φυσικά να περισώσουν ό,τι απέμενε από την αξιοπρέπειά τους... ως απατημένων συζύγων.
Στις 19 Φεβρουαρίου ο Μπάρτον με επίσημη δήλωσή του στον Τύπο καταγγέλλει τις «αναληθείς φήμες για τον δεσμό του με την Τέιλορ». Η κορυφαία όμως εκείνη την εποχή κοσμικογράφος του Χόλιγουντ Λουέλα Πάρσονς είχε (βάσει εξακριβωμένων στοιχείων) αντίθετη άποψη... Και στις 10 Μαρτίου 1962 δημοσιεύει: «Είναι αλήθεια, η Ελίζαμπεθ Τέιλορ είναι τρελά ερωτευμένη με τον Ρίτσαρντ Μπάρτον. Εφθασε το τέλος του γάμου της με τον Εντι Φίσερ». Ο δε απατηθείς σύζυγος την ίδια ημέρα εκνευρισμένος απαντά στους δημοσιογράφους που τον ρωτούν: «Το δημοσίευμα είναι γελοίο».
Το δώρο
Στις 27 Φεβρουαρίου η Λιζ Τέιλορ έχει γενέθλια: κλείνει τα 30 χρόνια της. Και το δώρο που παραλαμβάνει από τον (τότε ακόμη) σύζυγό της Φίσερ είναι ένα μεγαλειώδες πάρτι, ένα μονόπετρο αξίας 10.000 δολαρίων και ένας σμαραγδένιος καθρέφτης που φέρει την υπογραφή Bulgari.
Ο Μπάρτον δεν της χαρίζει τίποτε. Αντιθέτως εκείνη την ημέρα διαψεύδει (και) τη φημολογία που τον φέρει να ζητάει διαζύγιο από τη σύζυγό του Σίμπιλ. Εν τούτοις εξακολουθεί να είναι ερωτευμένος με την Τέιλορ και συνεπώς δεν την εγκαταλείπει.
Την ίδια ημέρα, βάσει του σεναρίου, η Τέιλορ ως Κλεοπάτρα έπρεπε να εισβάλει στα διαμερίσματα του Αντωνίου στο παλάτι και με το ξίφος του που βρίσκει εκεί να καταστρέψει τα προσωπικά του αντικείμενα. Ο Αντώνιος δεν είναι παρών στη σκηνή. Πλην όμως εκείνη έχει μάθει ότι επέστρεψε στη Ρώμη για να παντρευτεί μια άλλη γυναίκα.
Εν τω μεταξύ και ο Μπάρτον εκείνη την περίοδο είχε όντως συνάψει ερωτική σχέση με μια... τρίτη γυναίκα. Και αυτή ήταν μια χορεύτρια από το «Κόπα Καμπάνα», την οποία μάλιστα ένα πρωί είχε πάρει μαζί του στο στούντιο. Εκείνο το πρωί ο Μπάρτον ήταν για μία ακόμη φορά μεθυσμένος. Η Τέιλορ δεν αντέδρασε στο ως άνω θέαμα... Του επεσήμανε απλώς ότι άργησε και ότι όλοι (συμπεριλαμβανομένης και της ιδίας) περίμεναν «την εξοχότητά του» για το γύρισμα. «Καιρός ήταν να περιμένεις και εσύ κάποιον!» αντέκρουσε εκείνος τρεκλίζοντας. Η Τέιλορ και πάλι δεν αντέδρασε.
Λίγο αργότερα όμως στην προαναφερθείσα σκηνή στα πλατό αντέδρασε... Και κατέστρεψε ¬ εκτός εαυτού ούσα πια ¬ τα υπάρχοντα του Αντωνίου με θυμό, ορμή και ολοφάνερη σε όλους όσοι ήσαν παρόντες στο γύρισμα αγανάκτηση. Αποτέλεσμα; Να πάθει θλάση και να αναγκαστεί να εισέλθει (για μία ακόμη φορά) κατεπειγόντως στο νοσοκομείο.
Στις 21 Μαρτίου, στις 12.25 το μεσημέρι, η Τέιλορ αποχωρεί από τα στούντιο της Τσινετσιτά επειδή «δεν μπορεί να αποδώσει τους διαλόγους», όπως ισχυρίζεται στον εμβρόντητο σκηνοθέτη και στους επίσης εμβρόντητους δημοσιογράφους που περίμεναν απ' έξω με αγωνία για το επόμενο λαβράκι... Η πραγματικότητα όμως πόρρω απείχε από τον ισχυρισμό της Τέιλορ. Για την ακρίβεια είχε υποστεί μία ακόμη κρίση υστερίας. Και έκρινε ότι φεύγοντας θα μπορούσε να περισώσει την αξιοπρέπειά της αλλά και να ελκύσει το ενδιαφέρον του Μπάρτον... Είχε δίκιο.
Εναν μήνα αργότερα φεύγει μαζί του απροειδοποίητα για να περάσει το Πάσχα στο Πόρτο Σάντο Στέφανο, βορείως της Ρώμης. Οι παπαράτσι τούς παρακολουθούν κατά πόδας. «Ηταν κόλαση!» θα πει επιστρέφοντας.
Η δε σύζυγος του Μπάρτον καταφθάνει για μία ακόμη φορά εσπευσμένα στη Ρώμη για να συζητήσει μαζί του το τι μέλλει γενέσθαι. Τα νέα περί του ταξιδιού τα είχε ήδη πληροφορηθεί... Η Τέιλορ εκείνες τις ημέρες εισέρχεται και πάλι στο νοσοκομείο σε κώμα ύστερα από υπερβολική δόση ηρεμιστικών σε συνδυασμό με αλκοόλ. Είναι η δεύτερη φορά μέσα σε τέσσερις μήνες που αποπειράται να αυτοκτονήσει. Επιπλέον όμως φέρει μώλωπες στο πρόσωπο, δύο μαυρισμένα μάτια και μια σπασμένη μύτη. Πέρασαν 22 ημέρες ώσπου να ανανήψει για να επιστρέψει στα πλατό. Στο μεταξύ, όταν συνήλθε στο νοσοκομείο, δήλωσε στους δημοσιογράφους που περίμεναν έξω από το δωμάτιό της ότι είχε πάθει «τροφική δηλητηρίαση από χαλασμένο κρέας» και ότι τα τραύματα στο πρόσωπό της οφείλονταν σε... «αυτοκινητικό δυστύχημα»!
Η πρεμιέρα
Τον Δεκέμβριο του 1963 τα γυρίσματα έχουν επιτέλους ολοκληρωθεί. Η πρεμιέρα της ταινίας στη Νέα Υόρκη λαμβάνει χώρα στο Rivoli Theatre στις 12 Ιανουαρίου 1964. Οι κριτικές δεν ήταν αυτό που θα χαρακτήριζε κανείς ενθουσιώδεις, πλην όμως η προσέλευση του κοινού ήταν! Και τελικά η «Κλεοπάτρα» απεδείχθη μία από τις μεγαλύτερες εισπρακτικά επιτυχίες όλων των εποχών...
Οταν όλα τελείωσαν, ο Μπάρτον επέστρεψε στη σύζυγό του, προς μεγάλη απογοήτευση της Τέιλορ, η οποία για πρώτη φορά θα επέστρεφε στο Χόλιγουντ δίχως να έχει κανέναν εκεί να την περιμένει. Ο Φίσερ είχε φύγει. Ωστόσο λίγο αργότερα η Σίμπιλ ζητάει διαζύγιο. Στις 5 Μαρτίου 1964 εκδίδεται και το διαζύγιο της Τέιλορ. Αμφότεροι πλέον είναι ελεύθεροι. Και παντρεύονται (είναι ο πέμπτος γάμος για την Τέιλορ) στις 15 Μαρτίου. Το επόμενο βράδυ ο Μπάρτον έπρεπε να εμφανιστεί στη σκηνή. Ετύγχανε να παίζει «Αμλετ» εκείνο τον καιρό σε κάποιο θέατρο στο Τορόντο.
Μετά το τέλος της παράστασης και αφού έπεσε η αυλαία ανέβασε την Τέιλορ στη σκηνή. Οταν σηκώθηκαν και πάλι οι κουρτίνες για το χειροκρότημα, ξερόβηξε, ζήτησε τον λόγο και παρουσίασε στο κοινό τη νέα σύζυγό του λέγοντας τα εξής: «Θα ήθελα να κάνω αναφορά σε ένα σημείο του έργου. Πράξη τρίτη. Σκηνή πρώτη: "Δεν θα έχουμε άλλους γάμους..."». Θα είχαν όμως. Απλώς τότε δεν το φαντάζονταν. Ενώ θα έπρεπε... λαμβάνοντας υπόψη την πρότερη κοινή πορεία τους. Εν πάση περιπτώσει και ύστερα από πολλές περιπέτειες θα χωρίσουν το 1974. Το 1975 θα παντρευτούν ξανά. Και το 1976 θα χωρίσουν ξανά για τα καλά.
«Μας πλήγωσε η αγάπη μας και μας ταλαιπώρησε τόσο που δεν μπορούσαμε να αντέξουμε πια», γράφει η πανέμορφη Άβα Γκάρντνερ για τον έρωτα της ζωής της Φράνκ Σινάτρα.
Ας θυμηθούμε κάποιους από τους μεγαλύτερους έρωτες που άφησαν εποχή:
Περικλής και Ασπασία
Αντώνιος και Κλεοπάτρα
Ευρυδίκη και Ορφέας
Πάρις και Ελένη
Θεοδώρα και Ιουστινιανός
Πηνελόπη - Οδυσσέας
Δεισδεμόνα - Οθέλλος
Αφροδίτη- Νάρκισσος
Μιμίκος - Μαίρη
Λαίδη Σίμπσον- Πρίγκιπας Εδουάρδος
Τζέιν-Ταρζάν
Έντιθ Πιάφ- Μαρσέλ Σερντάν
Σαρλότ Ραμπλινγκ-Ζαν Μισέλ Ζαρ
Γούντι Άλεν -Μία Φάροου
Τεντ Τέρνερ- Τζέιν Φόντα
Ίνγκριντ Μπέρκγμαν -Ρομπέρτο Ροσελίνι
Λώρενς Ολιβιέ- Βίβιαν Λι
Χουάν -Εβίτα Περόν
Αδόλφος Χίτλερ-Εύα Μπράουν
Μαίρυλιν Μονρόου- Άρθουρ ΜΙλερ
Σιμόν ντε Μποβουάρ - Ζαν Πολ Σαρτρ
Μαρία Κάλλας-Αριστοτέλης Ωνάσης
Γκρέυς Κέλλυ-Ρενιέ
Αλαίν Ντελόν -Ρόμυ Σνάιντερ
Δημήτρης Χορν- Έλλη Λαμπέτη
Αλέκος Αλεξανδράκης - Νόνικα Γαληνέα
Αλίκη Βουκιουκλάκη-Δημήτρης Παπαμιχαήλ
Πηγές πληροφόρησης: tovima.gr
palmografos.com
2gym-xanth.xan.sch.gr/docs/Romeo_och_Juliet.pdf
Βικιπαίδεια